Lykkemamma Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg skal til jordmor på kontroll på torsdag. Har da 11 dager til termin. Er det vanlig at jordmor sjekker modning når det nærmer seg termin, eller er det først når termindato har passert at dette er aktuellt? Begynner å bli utolmodig her jeg sitter....
Tigergutt Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har aldri blitt sjekket for modning, verken i mitt første svangerskap eller nå i mitt andre. Jeg har termin i dag, men ingen antydning til fødsel her i gården ! Jeg har kun gått til fastlege gjennom begge svangerskapene, og det kan jo være derfor jeg ikke har blitt sjekket for modning.
Lykkemamma Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2011 Så kjedelig... Hehe... Jeg er førstegangsfødende, og er skikkelig spent på alt jeg har i vente. Har så lyst til å få høre at det er framgang i prosessen. Kjenner ikke at jeg orker overtid, selv om jeg neppe kan bestemme dette selv...
flypapir Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har kun blitt sjekket for modning når jeg har vært på overtidskontroller på sykehuset (bortsett fra den ene gangen jeg maste meg til det hos jordmor, en uke over tiden).. Du gjør lurt i å smøre deg med tålmodighet. Sats på å gå over tiden, så får du deg heller en positiv overraskelse om den lille kommer ut før.
kalupe Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 JM fortalte meg at de ikke sjekket modning før etter termin på 1 gangs fødende. Flergangsfødene kan bli sjekket før da de kan ha 1-2 cm åpning i flere uker før, dette var ikke vanlig for 1 gangsfødende dersom man ikke har hatt rier eller vannavgang.
SnekkerPelle Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er 2. gangs. En uke over termin i dag, var hos jordmor og hun undersøkte meg ikke. Hun bestilte overtidskontroll på sykehuset, time om seks dager. Først da vil jeg gjennomgå grundige undersøkelser.. Altså tretten dager over tiden. Håper inderlig kroppen ordner opp selv.
babymama88 *på overtid* Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har termin 20 januar og skal sjekke modning når jeg skal på kontroll 18, altså to dager før termin.. hvis jeg er moden skal hun også tøye meg for å prøve å sette ting i gang spurte om hun kunne og det var ingen problem:) er også førstegangs
babymama88 *på overtid* Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har termin 20 januar og skal sjekke modning når jeg skal på kontroll 18, altså to dager før termin.. hvis jeg er moden skal hun også tøye meg for å prøve å sette ting i gang spurte om hun kunne og det var ingen problem:) er også førstegangs
Gjest ________ Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 er førstegangsfødene 22 des gikk slimproppen og jeg hadde 1 cm åpning 28 desember hadde jeg 1,15 - 2 cm åpning etter en natt med mase rier 4 januar (da var jeg vel i uke 37/38 tøyde jordmor meg til en 2/3 cm) var på sykehuset på i dag (uke 39) og da hadde jeg 3 cm når de sjekket så kommer helt an på hva du skal, hvem som er jordmor eller lege og om det er nødvendig å sjekke
enda en Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Som regel blir man sjekket om man har mye kynnere/maserier, for å se om det har hatt effekt på modningen. Jeg ble sjekket av fastlegen i uke 29 pga mye kynnere. Her var heldigvis alt lukket, så kynnerne gjorde ikke noe "skade".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå