juniknøtt Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Før jul klarte jeg endelig å få lillejenta, som nå er 7 mnd, til å lære seg å sovne selv i senga. Var veldig fornøyd med det. Men nå har hum begynt å snu seg over på magen så snart vi legger henne ned i senga. Nå begynner hun jo å bli gammel nok til å sove på magen, så det er ikke det som er problemet. Men hun blir stående der på alle fire i sånn øve-på-å-krype stilling og da får hun selvsagt ikke sove. Tror ikke hun forstår at man kan sove på magen en gang. Selv om hun er veldig trøtt når jeg putter henne i senga snur hun seg rett over på magen og er da plutselig lys våken. Hun blir liggende på alle fire eller med strake armer og begynner etterhvert å skrike. Hvis jeg snur henne tilbake til ryggen snur hun seg igjen med en gang. Så nå må jeg bære henne rundt til hun sovner igjen. Ganske irriterende... Noen som har det likedan? Noen tips?
Helann og lillebror Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Vi har et langt fleecepledd rullet i en pølse i en halvmåneform rundt mini på 8 mndr, slik at det omkranser hodet og går ned til ca knærne på begge sider. Da snur han seg ikke. Prøvde uten dette da vi var borte nyttårsaften, og det var helt håpløst, snudde seg i ett sett. Kan bruke badehåndkle i stedet for fleecepledd. Til eldstejenta hadde vi Babydan sin nattpose med seler som kan bindes fast under madrassen. Har også hørt om en del som roer seg bare de får på nattpose, uten å måtte binde. H&M har en billigvariant som jeg tror er helt grei. Ellers ville jeg vel heller sittet ved siden av senga og holdt henne i hendene / låst armene fast over brystet e.l. i stedet for å bære rundt - de begynner å bli tunge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå