Gå til innhold

Fått beskjed om keisersnitt på fredag (!) hva med forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Var på sykehuset i dag, og fikk beskjed om at lillebror må ut med keisersnitt fordi han er 4 kg og i seteleie....(!)

Litt sjokkert, og vet veldig lite om keisersnitt, fikk litt informasjon, og anestesilegen fortalte at narkosen noenganger kan komme litt høyt, og at man da kan få vanskelig for å puste.

Jeg er for tiden tett i nesa og noe i hals/lunger, og sliter veldig med å puste om natta, er som sagt helt tett og må opp og gå hver time for å få puste igjen

Hvordan går det på keisersnittet?

Fortsetter under...

Må du i narkose? Trodde planlagte keisersnitt oftes ble gjort i våken tilstand?

Jeg hadde et såkalt katastrofesnitt vved sist fødsel - absolutt ikke planlagt. Da ble jeg lagt i narkose. Sluttet å puste, men fikk et rør med oksygen ned i lungene.... var ikke noe spesielt kritisk for meg fordi jeg sov jo hele tiden.

En annen venninne av meg fikk et akutt keisersnitt, men hun hadde alikevel tid til å sette bedøvelse i ryggen...

Ville ha ringt sykehuset for en forberedende time.... jeg skal selv ha planlagt keisersnitt og det er satt av en time et par dager før for informasjon.

Tusen takk for svar :) det var betryggende å vite at de legger inn en slange om det blir noe problem :)

Jeg mente selvfølgelig bedøvelsen, jeg får spinalbedøvelse, men på samtalen sa han at noen ganger kan bedøvelsen komme litt høyt opp i brystet, og da kan det kjennes ut som man sliter litt for å puste.. Han sa at om detble et problem ville man få en sprøyte og bli lagt i narkose. Så da løser det seg jo! Men regner med å ta en solid dose otrivin først kanskje? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...