Gå til innhold

Tørre bleier ! kan noen gi meg gode råd?

Anbefalte innlegg

Minsønn på 2 1/2 år har hatt tørre bleier siden i går morges.. han drikker greit, men ikke mye.. vill ikke ha mat.. og har 39.8 i feber.. bør jeg kontakte lege? han er slapp.. orker ikke leke.. vill bare sitte på fanget til mamma..

har prøvd alt av drikke, men er ikke mye som frister..

Hilsen beskymret mor !

Fortsetter under...

Hei du..

Nå har han blitt bra håper jeg. Men barn skal ikke ha tørre bleier.Da er de dehydrerte og bør sjekkes av lege. De kan fort bli dehydrerte og det er ofte barn havner på sykehus for å få intravenøst pga dehydrering. Salt binder vannet så her hjemme får min sønn farris bris eller bonaqua(De er det minst kullsyre i) og det er det eneste han får i seg også. mineralvann og eplejuice er supert for da får de litt energi av eplejuicen også.Pluss at det smaker bedre.

Barn under ett år trenger ca. en liter væske i døgnet, mens barn over ett år trenger en-to liter væske, avhengig av alder.

Barn tåler væsketap dårligere enn voksne, og hos de minste barna på to-tre år kan en farlig situasjon utvikle seg i løpet av få timer, særlig dersom barnet har både oppkast og diaré. re også. Småbarn blir mye fortere dehydrert enn voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...