Marika:):) Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Har to små barn på 6 mnd og 3 år, så har nok å gjøre om dagen. Tenker at stress og mas kan bidra til det jeg har kjent i det siste; føler at hjertet mitt slår noen ekstra slag av og til og at jeg liksom må trekke pusten en ekstra gang... Noen som har kjent dette? Tenker egentlig at dette kan være et småbarnsforeldre syndrom...:/ så fint om jeg får noen svar!
Marika:):) Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 16. januar 2011 Ingen stressa småbarnsforeldre som merker at pulsen hopper litt i blant??
Ninemi Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Åjo, dette er noe jeg kjenner meg igjen i ja! Er i perioder veldig plaget med hjertebank. Har vært så ille at jeg våkner på natten og brekker meg. Forferdelig plagsomt. Men kan gå lenge uten å merke noenting også. Har vært igjennom flere undersøkelser og tester og konklusjonen har vært at jeg har stressrelatert hjertebank. Dette blir også utløst om jeg går rundt å er bekymret for noe. Så ofte når jeg får denne hjertebanken kan jeg selv finne ut hva den kommer av (om det er noe spesielt som plager meg for tiden) og så fikser jeg det og hjertebanken blir borte. Så veldig stressrelatert hos meg. Og det kan jo høres ut som om det er noe lignende du har også, Hvis det blir veldig ubehagelig synes jeg du skal gå til legen. Finnes noen medisiner mot dette også Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Både jeg og venninen min som har barn på 2,5 har snakket om dette:) men jeg skiller de to opplevelsene fra hverandre... hjertebanken, da må jeg skjerpe meg og ikke planlegge mer på en dag enn det som er strengt nødvendig, og heller ta en god kondisjonstrening der jeg sliter meg helt ut. Jeg får ofte pustevansker også, det føles omtrent som jeg ikke klarer puste med "hele" lungene. Det kjenner jeg igjen som angst, og det kommer faktisk hvis jeg synes jeg bruker for lite tid på sønnen min eller (selvsagt) når det nærmer seg eksamen.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Jeg sliter med det samme, og har hatt det i flere år. Legen min sier det er helt ufarlig. Syns du det er veldig ubehagelig så burde du ta det opp med legen din. Jeg merker det mest når jeg er sliten, noe som jo er konstant nå med to små barn. :-)
Marika:):) Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2011 Takk for svar, det beroliger litt at andre også har dette... Vil gjerne ha flere svar også! Regner med at det bare er stressrelatert hos meg også. Stadig bekymringer og grubling og dårlig søvn. Dette er nok ikke helt bra for hjertet i lengre tid, så får finne meg en måte å koble av på og finne roen i denne hverdagen. Skal prøve litt yoga og pilates, evt. akupunktur....!
AlmaN Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har også kjent det, i noen perioder verre enn andre. Da jeg spurte legen om det sa han det var veldig vanlig og at en skulle ha nesten tusen uregelmessige slag pr døgn for at det skulle være noe farlig. Jeg syns det høres rart ut men. Etter jeg snakket med legen har jeg kjent det mye sjeldnere. Det er noe med at jeg vet det er ufarlig og da kjenner jeg enten mindre til det eller det skjer faktisk sjeldnere også. Du kan jo ta en ekstra legesjekk bare for å få bekreftet at du er sunn og frisk, og høre hva han sier om disse uregelmessige slagene. Uansett, du må jo prøve å bli mindre stresset, det er ikke bra når stresset går ut over nattesøvnen. Kanskje du er litt for "gira" og trenger å senke ambisjonsnivået på noen områder, slappe mer av generelt, ta på deg mindre osv..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå