Gå til innhold

Noen som vet når det gjelder Hudpleieserien MD Formulations?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker denne serien for å fjerne kviser, arr + sorte prikker. Vet at det ikke er bra å bruke det når man er gravid pga a-vitamin syren, men kan det ha noe å si når man prøver?

Tenker på at egget ikke vil feste seg osv. Brukte en gel som jeg fikk på resept hos hudlege, den anbefaltes ikke å bruke om man ville bli gravid.

Takker for alle svar :)

Skrevet

Hei er du sikker på at den er usikker ved graviditet? Har nemlig hørt at det er trygt jeg. Bruker både decleor og md formulations selv, så hadde vært kjekt å vite sikkert.

Skrevet

Kan ikke si 100% at jeg er sikker,men har tatt en del behandlinger hos hudpleier og de anbefaler ikke disse produktene ved graviditet. Er glykolsyre i noen av md sine produkter, kanskje ikke alle? Går jo inn i blodet/blodbanen via ansiktet og dermed også til fosteret. Men vet jo ikke hvor mye av denne syren som blir tatt opp i blodbanen og eventuelt hvor skadlig det er for fosteret. Prøvd å google det, men blir ikke helt klok på alt som står.

Hvor har du hørt at det er trygt?

Ja hadde vært greti å vite :).

Brukte en krem Differin som er resept belagt, om du søker på den på www.felleskatalogen.no kommer det opp at det ikke burde brukes av kvinner i feritil alder (om man da ønsker/er gravid), fordi de ikke vet risikoen ovenfor fosteret. (Er glokyl syre i denne kremen også).

Derfor jeg syns det er vanskelig nå som jeg prøver å bli gravid :)

Skrevet

Har bare googlet jeg altså, så kan jo ikke vite sikkert. Fant f.eks dette:

Salisylsyre er BHA (beta hydroxy acid) og denne trekker ned i porene og er derfor ikke anbefalt under graviditet.

Andre fruktsyrer og melkesyrer regnes under AHA (alpha hydroxy acid).

Disse sliper kun av hudoverflaten og skal visstnok ikke trekke ned i huden og derfor være greie å bruke under graviditet.

Skrevet

Hva er oddsen for at dere nevnte dette her inne sier jeg bare.

Bruker disse produktene selv, og er prøver. Vil gjerne vite om det er farlig eller ikke om noen vet!

Skrevet

Jeg bruker face and body scrub'en til MD, og Decleor ansiktskrem.. Håper ikke de inneholder slike ting, for de er jeg avhengig av!! Jeg er også prøver!

Skrevet

Jeg bruker også den scrub`en og ER gravid. Tror ikke det er farlig jeg..men er jo bare å ringe en hudpleiesalong evt? :) Ser jo at de har behandlinger inne på salonger FOR gravide der disse merkene er brukt faktisk.

Skrevet

ts skriver a-vitaminsyre, dette er jo ikke glycolsyre. Jeg bruker MD fast og har tenkt til å fortsette med det. Under min første graviditet så googlet jeg alt jeg kom over AHA-syrer, har i tillegg spurt hudpleieren min. Alt jeg har kommet frem til er at det er trygt, så jeg ruker det med god samvittighet:)

Skrevet

Ja fortsetter å bruke det jeg også. Fant i tillegg dette nå på HC sine sider i forbindelse med graviditet:

Salisylsyre

Denne ingrediensen brukes ofte i produkter mot akne og igjen er det snakk om at denne ingrediensen kan gi uheldig effekt dersom den tas oralt. Å bruke et produkt morgen og kveld som inneholder denne ingrediensen er ingen fare, så lenge du ikke overdriver bruken. Glyskolsyre og andre AHA syrer er heldigvis trygge, med andre ord er det ingen fare å bruke produktene til MD Formulations.

Skrevet

Ja fortsetter å bruke det jeg også. Fant i tillegg dette nå på HC sine sider i forbindelse med graviditet:

Salisylsyre

Denne ingrediensen brukes ofte i produkter mot akne og igjen er det snakk om at denne ingrediensen kan gi uheldig effekt dersom den tas oralt. Å bruke et produkt morgen og kveld som inneholder denne ingrediensen er ingen fare, så lenge du ikke overdriver bruken. Glyskolsyre og andre AHA syrer er heldigvis trygge, med andre ord er det ingen fare å bruke produktene til MD Formulations.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...