Gå til innhold

svartsopp i huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor farlig er det for 1åringen min å bo i ett hus med svartsopp og fuktighet?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er farlig for alle å bo i et hus med sopp og fuktighet uansett alder.

Skrevet

Skriver under på denne. Få det sjekket så raskt som mulig!!

Skrevet

kan ungen bli slapp og mye sjuk pga det?

Skrevet

svart mugg på mat. kan man dø av å være i samme hus som det? er d sykt farlig?

Annonse

Skrevet

jeg tenker på svart sopp på vegger og fukt i hele huset.

Skrevet

Vi hadde sopp i huset vi bodde i før. Den typen vi hadde, heter muggsopp.

Vi ble dårlige begge to, og datteren min som har astma, ble veldig dårlig. Jeg ble uopplagt, trett og rett og slett i dårlig almenntilstand.

Vi flyttet hit jeg bor nå, 25 sept, og det tok ikke lang tid før vi ble bedre og begynte å føle oss i bedre form.

I huset jeg bodde sammen med faren til datteren min, hadde vi svartsopp utvendig på huset. Den lar seg lett behandle og fjerne. Fant masse om det på google :)

Skrevet

ja, huff.. sønnen min er mye sjuk og jeg føler meg trøtt og sliten. men vi har ikke råd til å gjøre noe med det. er masse svartsopp inne på soveromma, tapeten er våt.

Skrevet

er ikke det uansvarlig å bo i ett sånn hus, kan man ikke melde ifra til barnevernet pga det?

Skrevet

Svertesopp kan vaskes vekk med en klor ( bruk 5-10% klor) Pass på at du varmer opp rommene på dagtid og at du lufter godt slik at fuktigheten slipper ut. Pass også på at møbler og andre ting står min. 15 cm fra veggen

Skrevet

ja, men det er snakk om ganske mye og lukter mugg i hele huset og det er så fuktig at det renner fra vindua.

Skrevet

C : Svartsopp .

Hyppig i forbindelse med kondensskader . Artbestemmes lett ved å ta en finger og stryke

soppbelegget utover . Hvis sopplaget ”kliner” seg utover og ikke forsvinner , så er det med

95% sikkerhet svartsopp . Denne sopp er svært alvorlig da den over tid svekker

immunforsvaret hos folk . Barn med allergiske problemer kan i værste fall dø . Det finnes

dødsfall i Norge pga denne sopp . Slike skader vil i en del tilfeller resultere i utflytting fra hus

mens sanering og reparasjon pågår . I svært mange tilfeller må det ved slike skader sørges for

en forbedret ventilasjon .

Annonse

Skrevet

Klor bleiker. Bruk heller salmiakk. Du kan vaske bort muggen med mindre det er råtent.

Skrevet

Det finnes flere typer svartsopp. Ofte er det ganske ufarlig. Om det derimot lukter sopp og er så fuktig at det renner ra vinduene bør dere nok få det sjekket. Det høres ikke bra ut. Dere kan sende inn prøver som vil fortelle om soppen er farlig eller bare ubehaglig.

Skrevet

Ja ungen blir syk av dette. Det blir nok du og.

Skrevet

men minner mere om muggsopp, så må nok snart få sjekket det. ungen min er sjuk hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...