Gå til innhold

Svineinfluensa vaksine??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en sønn på snart 1 år, og da jeg gikk gravid med han tok jeg den vaksinen. Ble anbefalt av jordmor til å ta den, og siden så mange andre av mine venninner tok den så gjorde jeg det også. Veldig betryggende å ha gjort det, så slipper man å tenke på og gå å bekymre seg for å bli smittet.

Jeg tok ifjor da jeg var i uke 36. I år har jeg og resten av familien allerede fått vaksinen før jeg testet positivt. Siden jeg prøvde å bli gravid fikk jeg en vaksine beregnet på gravide.

For meg har det aldri vært noen problemstilling. Jeg lytter til ekspertenes råd, jeg har ingen forutsetning for å vite mer enn dem. Jeg har overhode ingen motforestillinger mot å ta vaksinen.

Annonse

Helsepersonell er pliktig til å råde pasientene sine til å følge anbefalingene fra folkehelseinsituttet! Dette betyr at både leger og jordmødre skal anbefale gravide, som jo regnes for å være en risikogruppe, til å ta vaksinen! Jeg hører selv til denne gruppen av helsepersonell og henviser pasientene til fhi sine anbefalinger. Jeg har imidlertid selv ingen planer om å ta vaksinen!!

Mitt råd er å gjøre det som føles mest riktig for DEG!!

Gjest En til 2011 <3

Kommer heller ikke til å ta vaksinen!

Har hørt mer negativt enn positivt om den vaksinen, så jeg tar ikke den risikoen hvertfall, dessuten trenger jeg den ikke, er frisk og rask, tåler nok en influensa om den kommer, har tross alt hatt influensa før og overlevd ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...