Einige Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er konstant sulten, og det driver meg til vanvidd! Frem til nå (er 36u i dag) har jeg spist vanlig og faktisk sunnere enn noen gang. Men de siste dagene har jeg bare hatt lyst på sjokolade og masse mat hele tiden, nå har jeg spist to ganger på tre timer (siden jeg sto opp) og nå må jeg spise igjen, det kjennes ut som om jeg ikke har spist på en evighet. Flere som har erfaringer med dette? Jeg tenkte liksom at jeg skulle slutte å legge på meg nå, men dette går dårlig med sofasitting, bekkenløsning og intens matlyst...
Junifrue Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jepp, sulten hele tiden og spiser hele tiden... Kan også spise større porsjoner enn før og har ofte enten lyst på en spesifikk ting eller så er jeg bare sulten uten å finne noe jeg har lyst på... Er redd for å legge på meg jeg også, har som deg bekkenløsning og sitter/ligger mye i ro, noe jeg har gjort hele svangerskapet nesten... Har vanskelig nok for å takle de 10 kiloene jeg har lagt på meg til nå siden jeg er vektoperert og vekt er et litt sårt tema for meg....
2tettebabyer Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 hehe jepp, kjempe sulten. det var det samme sist svangerskap og, gikk jo opp mest de siste to ukene selv om hu inni magen min ikke tok til seg næring den siste tiden....
Mama88 Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er ikke mer sulten nå enn før, men har lyst på noe hele tiden!! Vet aldri hva jeg har lyst på, så gomler i meg potetgull, sjokolade, frukt, vingummi, kaker.. Alt jeg klarer å finne i skapene Så når jeg først har lagd middag eller ordentlige måltider klarer jeg nesten ikke spise noe fordi jeg har sittet å stappet i meg Hehe. Skal til JM i morgen, så er veldig spent på hvor mye jeg har lagt på meg siden sist kontroll Er 35+5
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Er kommet til uke 37+5, men JA, jeg er skrubbsulten store deler av døgnet, spesielt om jeg våkner på natta, og på morgenen frem til middag. Stod opp i dag tidlig, spiste frokost og kjørte guttungen i bhg, og bare MÅTTE ha mat når jeg kom hjem igjen, var kjempesulten! Har egentlig slitt litt med matlysten hele svangerskapet, men har spist fordi jeg "må". Nå derimot er iallefall matlysten tilbake. Mener å huske at det var slik på slutten av forrige svangerskap også
lille_spira Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Samme her Har spist helt vanlig hele sv.skapet og lagt på meg helt normalt. Nå er jeg i uke 38 og har de siste to ukene spist omtrent alt jeg kommer over. Har så lyst på kaker, frukt, is, godteri og ja... alt som smaker godt og vekta har rast opp Jeg innbiller meg at det er fordi hjernen min husker den langevarige kvalmen etter forrige fødsel... ble kvalm av alt bortsett fra kaffe Fikk ikke spist noe særlig de første to ukene etter fødselen, det var helt forferdelig og ammingen gikk ikke særlig bra pga dette. Så jeg tror for mitt vedkommende at det er "panikk spising"... skyndte meg å spise alt som er godt hehe
Einige Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Nå får jeg litt dårlig samvittighet her, jeg blir likevel glad over at andre har det likt, for jeg holder som sagt på å bli gal:D Jeg har heller ikke lyst på skikkelig mat, bare på snop og søte ting, evt. til nød søt frukt. Blir liksom gående å kikke i skapene etter alt som inneholder sukker. Jeg har også sukker i kaffen, så plutselig har jeg begynt å få nilyst på kaffe (selv om jeg ikke har drukket kaffe i hele svangerskapet til nå). Vi har dermed nå av alle ting kofeinfri kaffe stående sånn at jeg kan putte i meg kaffe. Med sukker. Sukk. Jeg kommer til å ese ut.
Stort ønske om nr2 <3 Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Jeg og, 27 dager igjen, spiser og spiser alt jeg kommer over.. Går frem og tilbake fra kjøleskap og skap! Spiser frukt, chips, sjokolade, skiver i fleng, enda jeg ikke er så glad i brødmat, men nå lager jeg meg lett 4 skiver og hiver de innpå.. Tør rett og slett ikke å veie meg, hehe:) Tenker hele tiden på at det skal av igjen etter fødselen, men nå har jeg jo vendt magesekken min til å spise stoooore mengder, kommer jo til å sulte meg ihjel.. Og for ikke å glemme de stooore sjokomelk glassene jeg "spiser". Tonnevis med pulver, og da helst etter ett stort måltid for å slukke sjokoladehungeren.. Jeeezes, blir redd av meg selv;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå