Gå til innhold

Utskrapning

kosejent1

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

Etter ma forrige onsdag og to runder med cytotec ser det ut som fostersekken ikke kommer ut av seg selv. Dersom den ikke er ute til i morgen blir det utskrapning en av de nærmeste dagen. Dette liker jeg ikke, men det skal jo bli godt å bli kvitt dritten og alle smertene. Er supernervøs og har mange spørsmål. Hvordan foregår dette? Blir man sykemeldt? Kan det oppstå problemer iforbindelse med inngrepet? Har en dårlig erfaring med Ullevål tidligere hvor de fjernet større deler av eggstokken enn nødvendig noe som har gjort at den har sluttet å fungere. Kan slike ting oppstå under utskrapningen? På forhånd takk for svar!

Stor klem fra meg

Fortsetter under...

Uff, føler med deg! Slitsomt når det blir så mye styr...

Jeg hadde MA og fikk cytotec, synes det var heeeelt grusomt! Vondt, ekkelt, masse blod! Endte med utskraping for meg også etterhvert, men jeg synes ikke det var noe problem i det hele tatt. Jeg grudde meg VELDIG, men var utrolig klar for å bli ferdig med det.

Det hele gikk veldig greit. Ble trilla inn på et venterom, lå der i 45 min ca. Også ble jeg tatt med inn på operasjonsstua. Ble borte med en gang da de satte narkosen, våkna opp på samme venterom som tidligere, ingen smerter, lå det i 15-30 min, sto opp og dro hjem. Sykmeldt i 2 dager. Aldri noen smerter.

Nå har jeg prøvd begge alternativer, og hvis jeg måtte velge en av dem ville jeg definitivt valgt utskraping!

Det er egentlig ikke noe å grue seg til, inngrepet tar 15 min, og det er jo et rutineinngrep.

Men situasjonen er jo ikke noe hyggelig uansett, så man er jo nervøs og lei seg... Håper uansett du kommer deg greit igjennom dette.

Masse lykke til.

Takk for beroligende svar Tonebabe! Da har jeg fått time i morgen kl. 09:00. Håper alt går bra og at de får med alt. Det er jo kun en tom fostersekk, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke vil komme ut av seg selv.

Gruer meg masse, men som du skriver er det godt å bli ferdig med alt.

Var det en kontroll på sykehuset/gynokologen etterpå for å sjekke at alt er i orden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...