Gå til innhold

Psykisk utviklingshemming og autisme

Anbefalte innlegg

Gutten min på snart 4 år er endelig blitt utredet av habiliteringssenteret og diagnosen ble psykisk utviklingshemming og autisme. Tung beskjed å få, men også godt å få et svar.

Vi er nå i gang med et treningsopplegg hjemme og i barnehagen, etter veiledning fra habiliteringssenteret.

Men jeg føler at jeg trenger mer informasjon, det ble liksom ikke sagt så mye om hva dette vil innebære. Jeg skjønner at ikke alle med samme diagnoser er like, men er det noen som har noe tips om litteratur som er nyttig eller andre steder man kan oppsøke informasjon?

Jeg kjenner ingen andre med barn med tilsvarende diagnoser og det føles til tider litt ensomt...

Fortsetter under...

Jeg forstår deg veldig godt at det var en tung beskjed å få, men samtidig godt å ha noe å forholde seg til.

Jeg har selv en jente på 4 år som er forsinket motorisk og språkelig. Blitt utredet av en nevropsykolog ved habiliteringstjenesten i Fr. stad og fikk diagnose lettere pskykisk utviklingshemmning.

Anbefaler deg å bruke forumet Http://foreldrehjelpen.com. Forum for foreldre som har barn med særskilte behov.

Jeg deler gjerne nedturer og oppturer med deg:) Forstår veldig godt at du savner dette, det samme gjør jeg også!!

Kan godt maile meg om du vil [email protected]

Takk for tips om nettside:) Har vært innom og tittet litt.

Jeg har lest litt av innleggene dine tidligere og tror vi har vært gjennom mye av det samme i forhold til utredning osv. Har hatt litt mye å tenke på i det siste, men jeg utveksler gjerne litt erfaringer, gleder og sorger når jeg kommer litt ovenpå igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...