Gå til innhold

Keisersnitt nr. 3 i april - begynner å grue meg

Anbefalte innlegg

Skal ha et planlagt ks i slutten av april (har hatt 2 ks tidligere). Mitt første ks gikk helt problemfritt og jeg kom meg raskt i fin form igjen. Etter nr. 2 fikk jeg en del komplikasjoner som gjorde meg sterkt i tvil om jeg turde å gjennomføre flere svangerskap. Fikk indre blødninger pga. rift i livmoren, væske på lungene og betennelse i buken. Lå på sykehuset i 14 dager etter inngrepet og gikk på dobbel antibiotika kur, deretter tablett kur i 10 dager etter hjemkomst. Har vært litt plaget med luftsmerter i magen, men har også fått bekreftelse fra lege om at jeg har en irritabel tarm, så håper ikke det skyldes mine ks. Nå har jeg for alvor begynt å tenke på inngrepet om noen måneder og må si at jeg begynner å grue meg. Er redd for at det skal oppstå komplikasjoner igjen, men trøster meg med at det denne gangen er et planlagt ks. Forrige gangene var jeg i full fødsel, men klarte ikke å få barna ut på vanlig måte. Tror nok livmoren sto i hardt press, derfor oppsto nok også riften under ks. Flere her som skal ha 3. ks og har dere begynt å grue dere, eller tar dere dette med knusende ro?

Fortsetter under...

Jeg er på mitt andre keisersnitt. Første keisersnitt var et såkalt katastrofesnitt. Skal ha et planlagt keisersnitt denne gangen.

Selv om jeg var raskt oppe på beina forrige gang gruer jeg meg til det planlagte keisersnittet. Har mange tanker om hvordan det blir i forhold til det forrige (der jeg hadde full narkose) og hvordan formen etter vil bli. Tror dette er helt naturlig. Ville ha gruet meg til hvilken som helst operasjon!!

Hei! jeg skal inn i mitt 3 keisersnitt i juli/august... å ja,jeg gruer meg veldig!

Ved det andre keisersnittet sprakk såre opp den 6 dagen,og jeg måtte reoperere! Er veldig redd dette skal skje igjenn,fordi om legene sier at det er nesten ikke mulighet for at det skjer!

Så skjønner din bekymring!

Jeg skjønner veldig godt følelsene dine. Jeg skal ikke ha mitt 3. keisersnitt før i august men gruer meg allerede likevel. Jeg har hatt 2 katastrofesnitt tidliegere, fødsler som har startet men endt i katastrofesnitt på grunn av dårlig hjertelyd. Heldigvis har jeg vært ganske heldig og ikke hatt noen komplikasjoner i ettertid, men må innrømme at jeg tenker: nå når det ikke er katastrofesnitt blir det sikkert min tur til å ha problemer etter snittet. Datoen kommer uansett, håper nå at det går bra for oss alle...

• 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Om du har hatt 2 ks fra før så trodde jeg ikke du måtte få det innvilget..... da har du ikke noe valg har jeg fått beskjed om....

Jeg har hatt 2 hasteks, og denne gangen MÅ jeg ha ks....

Så dette er min 3. operasjon...

Har vært veldig vond i såret den første uka... syns det var heeelt grusomt... , men kan jo ikke klage, for såret har vært helt fint fra første dag uten noe komplikasjoner....

Men de smertene og alt som følger med av sprøyter og luftsmerter og diverse andre ting.... AUUU...

Gleder meg til den første uken er ferdig...

Jeg lå 8 dager på sykehuset første gangen... kan ligge opp til 10 dager etter ks på mitt sykehus..

Jeg gruer meg en hau til mitt ks, men satser på at denne gangen går det like bra som med de andre som har vært mindre planlagte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...