Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet denne tråden har vært oppe før, men var hos jordmor i dag og registrerte hjerterytmen til å være 152. Hvilke erfaringer har dere med kjønn i forhold til hjerterytme? Har hørt at lav hjerterytme tilsvarer jente, og høyere gutt? Fortsatt 2 uker til Ordinær UL, og jeg er supernyskjerrig :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142770727-hjerleslag-og-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies fra gammelt av at høy hjertelyd er jente og lav er gutt.

Det stemte forsåvidt på mine 2barn,men det varierer uansett veldig så det er ikke noe jeg går ut ifra.

På en av tvillingene er det høy hjertelyd på,men vet ikke hvilket kjønn det er på noen av dem.

Så da gjenstår det å se da.

Da må det i tilfelle være at høy hjertelyd er jente og lav er gutt, ja..

Jenta mi sin hjertelyd er på 150, så det kan jo stemme i mitt tilfelle, selv om jeg ikke ville lagt min fulle lit på det;)

Annonse

Iflg. jordmoren min er dette bare tull :) Men så på Jordmødrene på NRK1 her en dag, da målte den mannlige jordmoren(jordmannen?) hjertelyden rett før fødsel til 144, og sa at det da var 99,9% sikkert en gutt! Mulig han bare er overtroisk men :) Det ble en gutt da!

HI

Nok et tåpelig kjerringråd ang. kjønn etter min mening. Gutten vår hadde forholdsvis lav hjerterytme gjennom hele svangerskapet, mens jenta vår hadde høy - altså det omvendte av det kjerringrådet sier. Har mest sannsynlig ei lita tulle i magen igjen som også har høy hjerterytme.

Hadde forresten typisk jentemage med gutten (alle trodde det var jente), og omvendt med jenta (alle som ikke hadde fått vite kjønn trodde det var en gutt..), har guttemage nå også og venter som nevnt ovenfor mest sannsynlig jente igjen.

Alle mine fire, to jenter og to gutter, har hatt hjerterytme på mellom140-145 slag pr.min :-)

Så det med hjerterytmen tror jeg ikke spesielt på :-p

Ringtesten derimot, den stemmer så langt :-)

(men det er nok mest sannsynlig bare tilfeldigheter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...