Gå til innhold

Usikker ang rett termin... :)

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg har vært veldig sikker på når jeg hadde eggløsning og samleie for å bli befruktet, og har derfor funnet "min" termin. altså 02.05. (siste mens var 24.07.10) Legen sier 29.04, mens jordmor sier 06.05.

Jeg syns nå 06.05 var litt rart, ettersom jeg er SÅÅ sikker på når ungen ble unnfanget. Det er jo ikke såå mange dagene det er snakk om, men hva er deres erfaring her? Når har ungen kommet med dere som har såpass sprik mellom datoene?

Takker masse for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142770654-usikker-ang-rett-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

du har kanskje ikke vært på UL enda, men det vil være den terminen som settes der som gjelder, uansett hvor sikker du selv er på befruktning ;)

Selv visste jeg også akkurat når det hadde skjedd, men fordi vi jenter er så komplekse kan det allikevel skille noen dager..

Denne gangen ble UL termin min satt to dager frem, greit nok ;)

men ved mine to første svangerskap var det sprik på over en uke, mellom min og UL, førstemann kom på min termin ;) nr.2 kom midt i mellom men da mente legene at jeg hadde gått over termin med henne, så da fikk jeg også på en måte rett ;)

Men min erfaring er at de kommer når de er klare ;) så lykke til ;)

I starten var jeg også usikker på min termin. Terminkalkulatorene sa 15.mai, men jeg visste at det ikke stemte helt fordi syklusene hadde variert med noen dager de siste månedene. Jeg hadde også brukt EL-test, så jeg visste at el var senere enn det menstermin tilsa. Derfor laga jeg meg en egen termin 17.mai.

På ul ble terminen satt til 19.mai. Men nå føler jeg at det ble lagt til litt vel mange dager, så min følelse av termin er fortsatt 17.mai.

Blir spennende å se når han kommer!

Termin er jo uansett bare en ca dato. Det er like "rett" å føde når som helst i de 14 dagene før og etter termindatoen. :)

Jeg ble flyttet 15 dager ifht mens termin og 12 dager ifht min egen termin (mens termin er basert på 28 dager syklus, mens jeg hadde 31 dager sykluser med el på dag 17 istedet for dag 14) .

Jenta kom på min termin :-)

Det var med nummer tre.

Med nummer 1 og 4 har jeg blitt flyttet hhv.1 og 5 dager. Når jeg ble flyttet fem dager fra mens termin ble jeg flyttet 2 ifht til min. (ble igangsatt før termin)

Når jeg ble flyttet 1 dag tilbake var det ifht mens termin, men fortsatt 2 dager før min egen. Barnet kom 4 dager over ul termin ( 2 dager over min termin).

Nummer to hadde jeg ikke ul termin, pga flytting ble det bare rot og jeg var forsent på ordinær ul til at de kunne sette termin. Derimot visste ul i uke 15 og uke 23 at jeg var noen dager kortere på vei enn mens termin. Mens termin var 23.april og "min" termin var ca 26.april. Barnet kom 6.mai etter at de tok vannet for å sette igang fødselen. Han var litt overtidig ifg legene.

Så alt i alt har jeg funnet ut at min termin er den som stemmer best :-)

Blir spennende å se når jeg får termin denne gangen ;-) Min termin er 19. juli og if de ultralydene jeg har vært på til nå (3 stk, er 13+4) viser den termin 19-20. juli så det stemmer jo foreløpig ganske bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...