Gå til innhold

Tåteflaske 6-7 mnd, hvilken str på smokken bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig begynt å få til drikking fra flaske. Vi bruker MAM med bred tut, men det virker som om str 2 er litt for ilten (blir fort lei) og str 3 er litt for stor (svelger så han knapt får puste og setter det i halsen innimellom). Hvilke erfaringer hard ere, vil han etterhvert venne seg til str 3, eller skal vi la han jobbe med str 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bru også mam (han liker ikke flaske, men de gangene han vil ha den og ikke koppen) str 3 og det funker bra. Vil bare si at det finnes to nr 3. Den ene står det baby på og den andre står det newborn på. Den som det står newborn på kommer det ikke så mye ut av som den andre så hvis det ikke er den du allerede har ville jeg prøvd den :-)

Skrevet

Takk for svar, visste ikke det var to str! Sjekket nå, og har mam baby, da er det på butikken og prøve finne newborn :-)

Skrevet

Så kjekt å høre Canari! Nå ble jeg glad på dine vegne:) Hvordan gikk det seg til?

Skrevet

Det kom litt etter litt i løpet av jula. Ikke alltid det blir mere enn 50-70 ml, men iblandt kan det bli mere og ofte bare tuller han fortsatt. Han er ivrigst på morgenen. Han ha: en svært tålmodig pappa dette barnet skjønner :-) Vi har vel nå et væskeinntak på 7-8 dl om dagen. Hva med dere?

Skrevet

Her går det vel egentlig i det samme... Hun spiser som regel greit, men fremdeles minimalt væskeinntak utenom fast føde. Puppen er og si kutta helt ut nå. Men hun drikker noen slurker fra tutekopp hver dag (vann, sviskesaft eller babysaft). På helsestasjonen prøver de å berolige meg med at så lenge hun er i fin form og går opp i vekt, så går dette greit. Til tross for at hun ofte har tørre bleier. Så da får jeg bare høre på dem! Og håpe at hun gradvis vil drikke mer fra tutekoppen etterhvert som hun blir eldre... Prøver ei flaske i ny og ne, men hun blir bare sint, og mme virker det som hun ikke liker i det hele tatt, får skikkelig grimaser når hun får det i munnen...

Håper på bedre tider, og får bare fortsette å ta tida til hjelp! Men veldig kjekt å høre at dere endelig får det til:).

Skrevet

Tusen takk og lykke til dere og! Vi bruker fortsatt innimellom sprøyte og skje for å få inn væske :-) Mini liker også best ferdigblandet mme, litt varmere enn 37 grader faktisk, så vi veksler litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...