gutt07 og jente11 Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg får ikke noe søvn om nettene, og holder på å bli gærn. Jeg plages av ekstrem halsbrann, bekkenløsning, ryggsmerter og har nå i tilegg utviklet ganske kraftig støv allergi. Nyser og nyser, og våkner av at det klør og renner i nesen. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.. I tilegg er jeg kommet inn i den perioden av svangerskapet der man må på do ett par ganger om natten, og gjerne våkner av at man er tørst. Så jeg ligger våken nesten hele natten, og står opp 4-7 ganger for å ta halsbrann tabletter, tisse eller drikke. Dupper av i ny og ne, men ikke mer enn minutter av gangen. Når jeg endelig sovner, så sover jeg ikke mer enn 3 kvarter - en time av gangen. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få sove, trenger desperat litt søvn om nettene. Er i uke 30, og det er jo ennå lenge til terminen. Holder ikke ut dette i 10 kansje 12 uker til, for nå har jeg slitt i noen uker med dårlig søvn allerede. Og denne siste uken har jeg nesten ikke sovet i det hele tatt.. Måtte bare få ut litt frustrasjon:)
Merete 33 Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Skjønner godt at du er sliten! Ang. halsbrann! Prøv den flytende gavisiconen! Tabelettene virker barer 10 min på meg, men den flytende er mer effektiv! Lykke til!
de tre bukkenebruse Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 hei. ville bare si at du er ikke alene om dette=) ,sliter også med halsbrann og bekkenløsning og sover så og si ingenting på nettene. de sisste 2 ukene har jeg sovet ca 2-3 timer hver natt,er slitsomt =/ har psøvd å lagt meg når jeg er trett i 9 tiden på kvelden,men da vokner jeg i 1 tiden og ligger våken hele natten. er utrolig slitsomt å ha det slik... vi får trøste oss med at det går over npr bebisen kommer ut =) mine er heldigvis i barnehage å på skole på dagtid,så pleier å få meg noen timer søvn da,men føler jeg er like trett etterpå.er nok fordi den beste søvnen (nattesøvnen ) er blitt borte... sender deg mange forståelsesfulle tanker klem
februargutt2011 Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Har det helt likt, bare ikke bekkenløsning. Halsbrann kurerer jeg med flytende gaviscon..smaker pyton, men hjelper på sekundet. Ellers så våkner jeg også av at jeg er tett, tørst, må tisse,snu meg, sliten i ryggen..ellers så sparker baby så mye i ribbeinet at jeg våkner av det også. For å ikke snakke om KLØE....klør så sykt på magen!!! Er i uke 34..så fremdeles noen uker igjen...sukk..
gutt07 og jente11 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2011 Tusen takk for trøstende ord og fine tips og råd:) Huff, kansje stygt å si det men er litt godt å se at jeg ikke er den eneste som sliter. Ønsker selvsakt ikke at andre skal slite under graviditet eller eller i livet, men er godt å vite at der er mennesker som skjønner hva man går gjennom fordi de har vært eller er der selv. Skal prøve denne flytende gaviscon, og håper den hjelper på. Ja babyen sparker også meg i ribbeina, gjør kjempe vondt og noen ganger er jeg nesten sikker på at foten skal komme gjennom huden. Hehe! I tilegg så kjenner jeg hodet vrir på seg nede i underlivet, noe som stikker og svir veldig. Men er jo bra den ligger med hodet ned med tanke på fødselen da. Håper det varer framover. Ja det er godt å vite at det meste går over etter fødselen:) Gleder meg veldig til å få babyen i armene og forhåpentlivis legge alle disse plagene og slitsomme dagene bak meg. Blir slitsomt med baby igjen, men mest kos såklart:) Og da får man i alle fall sovet godt de timene babyen sover om nettene:D Lykke til vidre damer, og nok en gang tusen takk for svarene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå