Gå til innhold

Legetime i uke 9

Anbefalte innlegg

Skal til lege for første kontroll om et par dager, er da 9+4. Jeg vet at legen skal ta blodprøve, urinprøve og sjekke min generelle hesetilstand. Men hva mer kan man forvente seg? Kommer legen til å høre etter hjerteslag til fosteret, ul, eller andre ting som sikre tegn på at babyen har det bra, eller må jeg be om dette selv? Jeg er veldig utålmodig etter å se noe livstegn!:D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142769830-legetime-i-uke-9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjerteslag kommer han sikkert til å sjekke og blodtrykkert ditt,vekt ol.så går han sikkert igjennom en del generelle ting som helsekortet du får utdelt ol:) men dere kommer sikktert til å prate løst og fast om graviditeten , hva du har i vente, hva du kan forvente osv:) det er på en måte da d går opp for deg at du virkelig er gravid;)

Jeg har hatt 2 legetimer hittil, for å sjekke generell helsetilstand.

I dag, i uke 11+, var første "offisielle" hvor han begynte å føre opplysninger som vekt, blodprosent osv. på helsekortet mitt. Det gjorde han ikke første gangen, det var for tidlig.

Men utover dette har i alle fall ikke min lege sjekket selve fosteret enda. Lyttet etter hjertelyd e.l. Men så vet legen at jeg har tatt et par private ultralyder og har fått bekreftet de tingene der. Så foreløpig er det kun min helsetilstand som opptar han. Etterhvert vil han henvise meg til jordmor, sa han, og så skal jeg gå annenhver gang til henne og legen. For å sjekke ting vedr. Knøttet hos henne og ting vedr. min egen helsetilstand hos legen, tipper jeg på.

Men er du veldig utålmodig etter å få bekreftet livstegn hadde jeg anbefalt en privat ultralydtime. Da får du bekreftelsen din på flekken!

Lykke til! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...