Gå til innhold

bind; under og etter svangerskap

Anbefalte innlegg

hva slags bind bruker dere her inne egentlig?

føler at så fort man blir gravid, så er man en skikkelig "tena-lady" helt til man begynner med regelmessig mens etter fødsel. Hvorfor det, er tena så mye bedre enn andre typer bind? :P

Etter jeg ble gravid og måtte slutte med ob "sleit" jeg med å venne meg til å gå med bind i det hele tatt, men synes at mange tena-lady bind er så svæææææære! Er det bare meg?

Eller trengs det veldig store bind ettehvert kanskje? Er det noe spesielt med tenalady som jeg IKKE har fått med meg...?

Jeg er litt ny på alt det her så sikkert mange dumme spørsmål men! må jo spørre xD

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142769678-bind-under-og-etter-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner heller ikke helt hva du sikter til...

Tena er for urinlekkasjer, bind for blod, truseinnlegg for utflod/liten blødning. Hva har du gjennom svangerskapet?

Har god erfaring med Tena bleier etter fødsel, men da snakker vi de første dagene hvor de fleste blør endel mer enn ved mensen og dermed trenger bleier. De som etter fødsel også sliter med urinlekkasjer vil nok bruke Tena, men gjennom renselsen bør det holde med bind.

Brukte selv Saba Selfsit etter fødsel pga at de er tykke og myke, opplevde de ultratynne bindene som litt vel harde mot et allerede mørbanket underliv... Etterhvert som renselsen avtok mener jeg å huske at jeg gikk over til tynnere bind og truseinnlegg.

å hehe blir nok mer riktig å si truseinnlegg da, tenker på utfloden under svangerskapet...kommer ikke mye, men det er nok til at jeg går ikke uten! har verken blødd eller tisset på meg sålangt så da bør vel det holde :P etter fødselen vet jeg jo ingenting om hvordan det blir, men leser overalt at tena-ditt og tena-datt så jeg lurte litt på om det var av "nødvendighetene" eller om jeg bare kan holde meg til den typen jeg har funnet som faktisk fungerer for meg! så da måtte jeg jo spørre :)

Du vil nok oppdage at det er praktisk med nattbind etter fødselen. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig å bruke inkontinens-bind, men vanlige nattbind for kraftig menstruasjon.

Bruker du ikke gode nok bind vil du selvsagt bli nødt til å vaske klærne ofte. En løsning kan være å bruke billige truser som du kan kaste etterpå, gjerne store truser hvis du har lagt på deg en del under fødselen :-P

I tillegg må det være plass til det store bindet. Høres ikke dette delikat ut? :-P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...