Gå til innhold

KLIKKER SNART!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har han våknet en million ganger per natt. Nå la vi han klokka sju, han sov en halvtime og har vært våken siden! Har prøvd ALT. Er skikkelig SUR på han nå. Han gir seg virkelig aldri. Har protestert i over to timer! Kan jo ikke ta han opp heller?? Da taper jeg ihvertfall? Hva i h..... skal man gjøre?? Han er 7 mnd..

Søvntilvenning er noe DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt har våknet en million ganger de siste nettene også, men i dag kom det endelig en tann! Tror det er 3 andre på tur så gleder meg til de andre har brutt gjennom og vi kan få litt mer stabil søvn! I går ga jeg han paracet da vi la oss etter meeeget urolig søvn siden han la seg, og da ble det rolig noen timer.

Hvis du har mistanke om tenner kan de være verdt å prøve litt paracet? Hvis det er tenner er det litt lettere å svelge også for det gjør jo virkelig vondt - det er ikke baare for å være jævlig de er våkne ;-)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta ham opp? Hvis han gråter i 2 timer er det nok en grunn, og den grunnen er ihvertfall ikke trass eller "stahet", siden babyen bare er 7 mnd gammel. Jeg hadde ihvertfall ikke klart å la jenta mi hyle så lenge, selv om vi har slitt MYE med søvnen hennes, og spesielt disse 30 min-oppvåkningene..

Skrevet

Holder på slik her og. Han får 4 tenner på en gang ser jeg så han har vondt stakkars. Her tar vi han opp for vet a han ikke har det noe godt, men slitsomt er det ja.

Skrevet

Kjenner barnet mitt godt nok til å vite når han har vondt eller ubehag. Vi har hatt mange runder på tenner, øreverk, luftsmerter osv. Idag vet jeg at det var fordi han ville være sosial. Gråt i intervaller, jeg satt sammen med han hele tiden mens han gråt, gikk ut dersom han bare gryntet litt. Hadde perioder inni mellom der han babla og lo, så jeg skjønte at han ikke hadde det vondt eller ble traumatisert. Trust me, er ikke en person som aktivt bruker gråtekur, men i det siste har jeg oppdaget at han våkner tidligere og tidligere for å komme i vår seng eller være sammen med oss. Så nei, jeg er ikke et monster.

Skrevet

... bruker forresten også å holde han inntil meg og roe han ned dersom han gråter skikkelig. Vet det er tidlig, men han har begynt å vise en enormt sterk vilje og temperament. Kaster seg ned med hodet dersom han ikke får det som han vil. Dette er nytt, så jeg tror bestemt at det er viljen som har begynt å vise seg.

Er nok inne i en periode med mye utvikling også. Men hva skal jeg gjøre da? Skal jeg ta han opp midt i nattesøvnen når han ikke vil sove mer? Her om dagen så gliste han når jeg løftet han over i min seng om natten. Så jeg er ganske sikker på at han er blitt ganske lur.. Og dersom jeg gir etter en kveld (noe jeg har gjort tidligere) så har jeg det gående neste kveld også.

Skrevet

Ååååå, jeg føler sånn med deg... har også klikket ganske mye i det siste.. Her har hun holdt på slik siden fødselen og er nå 5,5 mnd... er så lei at jeg kan spy, og har bare lyst til å kaste henne i søpla innimellom. Aner egentlig ikke hva du skal gjøre. Dersom det er noe han plutselig har begynt med ville jeg egentlig prøvd å tenke at det bare er en periode som går over. :)

Skrevet

Jeg vet det er fryktelig slitsomt når barnet ikke vil sove, og jeg føler med deg! Men angående at han gliser når du tar han i sengen; såklart gjør han det - "endelig hørte mamma på meg, tok meg opp og gir meg den nærheten jeg trenger".

Så små barn har bare en måte å uttrykke at de er trist, sulten, har vondt, ikke finner søvnen, har lyst på kos og varme m.m. Det er gjennom gråt. De gjør ikke det for å være vanskelig, slem med mamma eller lignende!

Når jeg har en dårlig dag er det utrolig godt å krype tett innti mannen min og få nærhet og varme fra han. Slik er det selvsagt for de små også. De kan ikke skjemmes bort med for mye kos. Akkurat nå trenger han deg ekstra mye, gi han det.

Skrevet

Min lille er også snart 7 mnd og legger seg også kl. 19. Han våkner stort sett alltid etter en halv times søvn. Stort sett sovner han igjen med en gang vi kommer inn, gir ham smokken og bare er der hos ham. Men noen få dager er han lys våken etter denne halvtimen. Får vi ham ikke til å sove igjen etter 10-15 minutter og han ligger med store øyne og "prater" og smiler så tar vi ham opp. Han blir fort nok trøtt igjen, en times tid oppe så er han klar for senga igjen.

Ser ikke poenget i å prøve å tvinge et barn som ikke er trøtt til å sove selv om det går på bekostning av voksentiden på kvelden.

Skrevet

Jeg synes d er kjempefint at du sitter inne hos ham og går ut når han roer seg, og heller gå inn når d tar seg opp igjen:) Jeg har hatt noen slike runder selv.. (ikke gråtekurer nei). Føler også at jeg har en gutt med sterk vilje, han har begynt med å "rase" når han ikke får det han vil ha (pc'n, den maten vi spiser selv om han er mett, mobiltelefon osv) Her og trykekr han ansiktet ned og hyler når mamman er litt bestemt:) han er straks 7 mnd, og jeg trodde det var for tidlig at de holdt på sånn...

Det vi gjorde for å komme oss gjennom slike netter var at jeg og sambo sov på skift, 2 timer hver også satt den andre inn hos gutten, og gikk ut da han var rolig slik som du gjør. På den måten overlevde vi nettene, og d gikk seg til, tror vi brukte 2 -3 netter, og d var ikke tenner på gang da.. Da merket jeg at han hadde det vondt og da fikk han komme opp og inn til oss innimellom på natta... STå på , så får du natta tilbake igjen:)

Skrevet

Yes takk! Endelig noen som forstår. Ja intuisjonen min sier at jeg ikke skal gi etter og ta han ut i stua. Ser også at han er trøtt (øya er smale som streker og han gjesper), men han kjemper imot til siste slutt. Har begynt sånn på dagtid også. Våkner av ingenting og skal få med seg alt.. :)

Snakket med manuellterapeuten idag (har tidligere hatt KISS) og hun sa at de er veldig smarte og vet hvordan de skal tilkalle oppmerksomhet rundt 7 mnd. Fikk bare bekreftet det jeg som mamma mistenkte, nemlig at man må være litt konsekvent heretter. Legger han jo ikke for natta før jeg ser at han er trøtt. Og man klarer jo å høre om babyen har vondt etter å ha kjent han i 7 mnd..

Takk for støtten første gang :) + 2 til på vei! (Og veldig lykke til med to til på vei.. Hehe. I admire you ;))

Skrevet

hehe takk for det. Tror ikke jeg skjønner hva jeg har begitt meg ut på!

Jeg kjenner igjen tegnene på en aktiv/smart unge slik som du beskriver. På dagtid nå så er det sånn at vi må holde hendene hans i ro, hvis ikke klarer han ikke å roe seg ned selv. Dette høres sikkert fælt ut, men dersom vi skal vente på at han skal roe seg ned selv, så kaver han seg bare mer opp og det blir skikkelig ramaskrik:) man finner de små taktikkene man trenger i hverdagen har jeg funnet ut:p

Ville bare si at han her også har ledd når jeg har tatt ham opp, slik som jeg har tolket: haha du tapte.. ! Leste over her at mange mener at de ikke er så gjennomtenkte, men jeg tror virkelig d er sånn:)

Skrevet

Jeg tror absolutt det. Han er så sosial for tiden at det påvirker både dagssøvnen og nattesøvnen. Kaver seg også opp slik som du sier. Og kan hyle høyere og høyere for oppmerksomhet. Skal være sammen med oss hele tiden.. Hehe. Jaja får håpe det bare er en fase :) Kan jo bli interessant med to.. ;)

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at det ikke kommer to til lik som han jeg har! :) Sosial her og, og det skal skje noe HELE tiden!!!! Ikke noe kose-mamma nei gitt! Full fart og kravler og åler, og skal leke /herje med alt annet enn lekene sine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...