FrkVips Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har en liten jente som er 7 mndr i dag, en solstråle om dagen, men til tider et lite troll om natten. Litt før hun ble fire måneder begynte hun å våkne veldig ofte om natten. Noen ganger sover hun bare én, eller halvannen time før hun våkner igjen. Inntil hun var fire måneder hadde hun vært en engel og sovet gode lange økter om natten, så jeg tok henne opp når hun "ropte" på meg og tenkte at dette er vel bare en fase. Men nå har hun altså holdt det gående sånn i over tre måneder !! Vel og merke er ting blitt litt bedre i det siste. Hun legger seg kl 19 og våkner første gang rundt kl 23 (da ammer jeg henne). Deretter våkner hun rundt kl 02 eller kanskje 03, noen ganger enda tidligere. Forsøker å få henne til å sove, men det er vanskelig. Som regel må jeg ta henne opp. Deretter sover hun kanskje til kl 05 og så til kl 06 eller 0630 da står vi som regel opp. Det virker rett og slett som om hun er sulten. Legger jeg henne ved brystet spiser hun godt. Hun er flink til å sovne igjen etter at hun har spist, men det begynner å slite å ha så mange oppvåkninger hver natt. Lurer på hva jeg skal gjøre. Er det noen som har erfaring og/eller tips? Når begynner vi med avvenning på natten? Hun får forresten tre måltider ila dagen: - Grøt med litt frukt kl 11 - Middag ca kl 15 - Kveldsgrøt kl 19 I tillegg ammer jeg henne tidlig om morgenen og før hun skal legge seg på kvelden + litt etter hvert måltid.
Mjølkekua Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Vi begynte avvenning rett før jenta var 7 mnd. Hun våknet hver halvtime på kvelden og ville 50 % av gangene ha pupp for å sove videre. Hun vile heller ikke sove i egen seng. Det tok kun en natt før hun sov hele kvelden, og fram til kl 0300.. Etter to netter sov hun videre av seg selv til kl 0530. I dag våknet hun 0540. Tidlig... Men da har hun sovet fra 19, så hun er sulten (og jeg sprengt). Mannen tar henne da han står opp 0545 til 0600. Så står jeg opp. Overraskende hvor greit det har gått!
FrkVips Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2011 Oj, det hørtes ut som om det gikk utrolig enkelt. Hvordan gjorde dere det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå