Gå til innhold

Hjelp meg litt her, hvilke navn kan vi bruke??

Anbefalte innlegg

Vi har 3 barn, alle begynner på T, og har bare fire bokstaver. Hittil har det vært veldig tilfeldig at alle begynner på samme bokstav og er like korte, det har ikke vært noe kriterie i det heletatt : )

Men føler nå som tredjemann er på vei, at vi må velge et navn på T med fire bokstaver, kan liksom ikke bryte mønsteret nå :P

Vil gjerne ha tips til både jente-og guttenavn, navn som ikke "alle" har og gjerne navn som ikke er typisk norske.

Og hvis vi skulle valg et navn som IKKE begynner på T, hvilke navn kan da passe? :o)

Fortsetter under...

Annonse

Om dere absolutt skal ha et navn som begynner på T ville jeg absolutt ikke valgt et navn på 4 bokstaver. Er jo ikke nødvendig å gjøre det mer planlagt og opplagt enn det allerede virker som. (Må sies at jeg er veldig motstander av å ha samme forbokstav på alle søsken, og andre former for "opplagt system". Men når alle 3 har det bør nesten 4.mann også ha det, det er jeg enig i)

Slenger med alle jeg kommer på i farten jeg:

Tilde

Tilda

Taran (sjelden!)

Thea

Tine

Tina

Tara

Tora

Tyra

Theo

Tim

Tage

Trygve

Jentenavn:

Thea

Tine

Tina

Tone

Tora

Tara

Tyra

Tiril (har en bokstav for mye, men er kort og fint)

Trym

Tore

Tord

Theo

Thom

Tony

Og finnen navn som ikke begynner på T blir vanskelig når du ikke sier hva de andre 3 heter. Men ville nok tatt et navn med T i seg.

Ville nok holdt meg til T, men tror kanskje jeg ikke hadde vært så nøye på antall bokstaver dersom dere finner et T-navn dere liker som er litt lengre. Ellers blir det veldig få navn å velge mellom.

Disse navnene på T liker jeg: (de fleste er nok nevnt allerede)

Tuva

Tilde

Tilda

Tinde - Tinde, Tiril og Tyra er nok mine T-favoritter!

Tyra

Tiril

Tyri

Tora

Torunn

Trine

Tomine

Tale

Tonje

Tina

Tine

Theodor

Trym

Tord

Tarjei - tror det er min guttefavoritt på T.

Trond

Truls

Thomas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...