Gå til innhold

Hvor aktiv er dere??

gulletgullet

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23 og venter tvilling jenter i april\mai mnd.

Hvor aktiv er dere andre egentlig?? Jeg sliter veldig med å bøyye meg ned og bekkenet.

Prøver å gjøre minst mulig husarbeid, men klarer ikke å se støvet flyte rundt meg. Så jeg både støvsuger og måpper gulv og ser selv at det er noe jeg må være litt mer forsiktig med.

Men hvordan gjøre dere det?? Jeg har også en sønn på snart 3år som jeg må ta meg til mens mannen er på sjøen.

Så jeg føler at det blir vanskeligere for hver dag.

Forstår at jeg må skaffe meg hjelp etterhvert.

Kanskje det bare er jeg som er i dårlig form??? Ikke lett å være supermamma samtidig som det ligger tvillinger i magen.

Fortsetter under...

Jeg er "bare" 15+5 uker på vei,men kjenner at jeg kommer til å få plager med bekkenet om ikke så altfor lenge. Fikk det i uke 29 sist gang,men da var det også kun 1barn i magen :P

Skal liksom jobbe,men vært hjemme med syke barn. I tillegg til at jeg selv er syk da! :s

Er mye plaga med kynnere og har i grunnen fått beskjed om å ta det med ro.

Har 2barn. En på 4år og 4mnd,og ei på 2år og 7mnd.

Sambo er ikke faren demmers så han har ikke rett til å ta seg fri for å være med dem når de er syke. Og de er heller aldri hos faren.

Kjenner hodepinen og kynnerene gjør at jeg ikke orker husarbeid,selv om jeg ikke klarer å se hvor rotete her er!

Har ikke orka å ta ned all julepynten engang :P

Og jeg pleide å vaske 2-3 ganger i uka før! Så dette er litt hardt for meg :s

uff.. det hørtes veldig krevende ut. Godt å høre ta det ikke bare er jeg som sliter med hverdagen. Syns det er tøffest å ha guttungen samtidig som jeg er gravid. Samtidig som man skal prøve å være en suparmamma, kone og husmor.

Vurderer du å få noe hjelp av noen etterhvert??

Venter du også tvillinger??

Er du fortsatt i jobb?? Uff..hvis du har syke barn i tilegg så hadde jeg lagt frem en hvit løgn for legen min og fått meg sykemelding.

Syns faktisk vi kan rope om hjelp selv om jeg ønsker og vil klare alt selv.

Tror det er viktig å lytte til kroppen( noen jeg ikke er så flink til)

Det går i grunnen helt greit å ha barna,men så er jo sambo her også. Annenhver uke med tidlig vakt,men da jobber han ekstra jobb på kinoen 4kvelder i uka.. Og seinskift andre uka,med fredag til søndag fri. Så er en del alene med dem likevel.

Nei,jeg tror ikke jeg vil søke etter noe hjelp senere. Vet at min kjære kommer til å hjelpe med det han kan.

Han skal til og med kjøpe meg en recliner i morgen sånn at jeg slipper å slite med å reise meg opp etter hvert :P Så han stiller opp så godt han kan :)

Jeg venter også tvillinger ja :)

Er fortsatt i jobb ja,men har fått beskjed fra jordmor om at jeg egentlig ikke burde jobbe.

Problemet er at jeg er utplassert via nav,så sykmelding har jeg ikke rett på. I tillegg er jeg hennes eneste "ansatte" og hun har bestilt seg sydentur i Mars. Da må hun reise fra butikken og jeg skulle egentlig ha jobba. Noe jeg ikke har sjans til :o Har ikke fått fortalt det enda bare :(

Jeg vil klare alt selv,men sambo nekter meg når han er hjemme.

I morgen derimot skal jeg ta og vaske over alt jeg kan sånn at vi får ut jula og får inn hverdagen igjen. + at vi får inn den reclineren i tillegg.

Er du mye sliten så går det vel an at samboeren din kan sykmelde seg sånn at han kan være hjemme og hjelpe deg? Viss ikke så går det jo an å høre med kommunen om hjelp.

Er guttungen i barnehage eller?

Nå var plutselig jula ute..

Alle pappesker er ompakka i plastkasser. 3stk med adventspynt og juletrepynt :)

Så ble alle gardiner bytta ut i tillegg til å vaske ned halve kjøkkenet og "øya".

Ikke mye igjen å gjøre på stua og kjøkkenet til i morgen,så da kan bare reclineren komme inn :D

Og så slipper jeg å tenke på det groveste av vask på en pitteliten stund :P

Annonse

Syns du er veldig flink. Godtt å få litt hjelp når samboeren din kommer hjem fra jobben. Det hjelper med litt avlastning par timer om dagen alltså.

Det er det jeg savner ofte når jeg er alene i 14 dager med guttungen.

Har et ganske stort hus å vaske i tilegg (500kvm) så jeg vurderer sterkt å ringe hushjelpen, men vil som sagt klare det selv :(

Guttungen er i barnehage 3 ganger i uka. ( vi har litt andre regler her i Sverige)

Kan desverre ikke be mannen min ta seg fri eller sykemelde seg fra jobben, da han har ganske stort ansvar å ta seg av.

Jeg syns bare at ting kan være tungt med en veldig , veldig aktiv sønn + at jeg er sliten ofte og ingen kan ta seg av han når jeg kunne tenkt meg litt hvile. Det kan gå veldig ofte på humøret og har null krefter til overs :(

Det er så godt å høre at dere der ute takler hverdagen godt. Det gir meg en liten dytt i ryggen :)

Skal prate med kommunen om flere timer i barnehagen når tvillingene kommer ut :)

Når har du termin?? Har de funnet ut noe mer om tvillingene dine?? Enegga?? eller Toegga?

Vi venter tvillinger i april. Enegga jenter.

Håper du blir fornøyd med god stolen din :) Gi ordentlig ros til mannen din )

Ja,det er godt når han er hjemme.

Når han har seinvakt så er han ikke så mye med oss da og egentlig ikke når han har tidligvakt heller.

Han hjelper til når han kan iallfall :)

Om du ikke klarer det så synes jeg du skal ordne med hushjelp. Ikke bare for din egen skyld,men også det barnet du har fra før og de to som ligger i magen din. Du må huske på at vi skal ta det ganske med ro når vi har 2stk i magen.

Hvordan er det han jobber da? Altså.. Er det 2uker på og 2uker 4,eller 2uker på og 4uker fri?

Håper det ordner seg iallfall for jeg forstår at det må være slitsomt :(

Begge to "trolla" mine her er veldig aktive,så forstår hva du mener :) De er 4dager i barnehagen i uka.

Tenker det blir en del baking av boller og sånne ting å finne på når de har fridag. Og komme seg ut litt sånn at de får ake seg også :P Viktig å bare få engasjert dem skikkelig og at barna får gjøre litt som de vil også.Så kan man ligge å kose sammen på sofaen etterpå,eller sitte med bordet og pusle puslespill. Eller spille bildespill for den del :) Da er iallfall barna helt rolige her <3

Det er nok veldig lurt :)

Du trenger den avlastningen du kan få når de små har kommet ut også :)

Foreløpig termin er 1.Juli.

De er toegga,men vet ikke kjønn enda :P Håper vi får vite det på ultralyd nå den 27.Jan.

Blir koselig med 2små jenter da :) Jeg håper i grunnen på en gutt og en jente,men vi får se hva det blir :) Så lenge det går bra med dem så er det viktigst <3

Han får masse masse skryt <3

Hei på deg "førstegang" + 2 på vei :)

Hvor langt er du på vei da?? Og hvor gammel er sønnen din?

Det er litt slitsomt å bli så stor tidlig i svangerskapet, men det er jo ikke sikkert du får bekken problemer i det hele tatt.

Vi får håpe alle ikke sliter like ille...

Men uansett må vi huske på at det kommer alltids noe godt ut av dette.. :)

Vi får håpe du får en av hver:) Det var det jeg håpet på også når jeg fikk vite at jeg skulle ha tvillinger.

Men som du sier, det viktigste er at de er sunne og friske..

Guttngen er veldig flink til å underholde seg selv, men det er tider han MÅ ha sin oppmerksomhet og det må jo han få.

Har på følelsen at det er enklere med 2 stk en alene, siden de kan leke sammen... Men det får jeg jo nå vite når tvillingene kommer ut :)

Forige graviditet var jeg som en and, der jeg vugget meg fremover:)

Og det samme ser jeg jo skjer nå. Det er pga smertene jeg har i ryggen\bekkenet. Klarer så vidt å få på meg skoa nå... så GRUER meg når jeg går mot uke 30 :(

Mannen min jobber 2uker på 2uker av. Når han er hjemme på fri er han utrolig flink og står opp med guttungen, kjøring til og fra barnehagen og husarbeid. Men klarer liksom ikke å bare sitte der å ikke gjøre noe, så jeg prøver hele tiden å tøyye grensen litt og prøver, men da får jeg bare smaken av smerte på kvelden og dagen etter :(

Jeg må nok bare lytte til kroppen, desverre :(:(:(

Håper du får det enklere enn meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...