Snøfnugg75 Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Eg er 3.gangs og har ikkje kjent det. Det ein merkar på slutten er at barnet turnar mindre, men det er jo også fordi det er trangare om plassen. Barnet er jo sjølvsagt også mindre bevegeleg med heile kroppen, om hovudet festar seg.
orkidee* Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 jeg kjente ingenting til at hodet festet seg. Men bevegelsene blir litt anderledels... siden ungen da sitter fast og ikke kommer til "overalt" lenger!
Mamsi_79 Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Jeg kjente ikke direkte at hodet festet seg, men jeg kjente godt at hodet var langt nede i åpningen og det føltes som en pressende følelse nedover når jeg stod og gikk de siste ukene/dagene før fødselen startet.
tre-blir-til-fire Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Jeg hadde VELDIG vondt i ryggen ca en måned før jeg fødte førstemann og legen mente at det var fordi hodet festet seg.
2tettebabyer Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 jeg tror jo at jeg har kjent det da, men man vet jo ikke.... med første var jeg inne på rema og handlet og klarte nesten ikke gå fremover for det stakk som kniver ned gjennom kjeden hver gang jeg løftet beinet for å ta et skritt. gikk med beina sammen som jeg skulle tisse på meg. skikkelig vondt var det. dagen etter var bevegelser mer vage og jordmor kunne fortelle at nå var hodet festet :-) denne gangen gikk jeg tur og opplevde samme smerten, og nå er også bevegelsene annerledes. skal på ul på ons, så da får jeg høre om det faktisk har festet seg selv om jeg er 2.gangs og mer sjelden at hodet fester seg.
rosa7 Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 har hatt endel rare fornemmelser. Som at ungen nærmest gjør noen skrur seg fast aktige bevegelser der nede, som om en vil ut. Jeg innbiller meg at dette er hodet som fester seg. Også følelsen av at hodet er på veg ut mellom lårene. Jeg har trodd det var rier, men så har det gått over.
Lemonia Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Noen kan kjenne det, andre ikke. Jeg vet på sekundet når storebrors hode festet seg, det kjentes helt spesielt ut. Jeg hadde i flere uker vært mye plaget av halsbrann og kvalme om natten, pga babyen som spresset på magesekken. Denne natten var også slik, og jeg satt oppreist i sengen og var dårlig da jeg plutselig kjente en kort skarp smerte nedover i bekkenet og plutselig forsvant både kvalme og halsbrann. Jeg går til kontroller annenhver uke og forrige kontroll var hodet ikke festet seg, mens på neste kontroll (som var noen dager etter det jeg kjente) var det festet så det var ingen tvil.
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 tror ikke jeg kjente at nåh festet det seg, men merka det jo på at det presset mer nedover,pusten ble lettere og føltes nesten som at ungen var mella bena mine
Jente nr 3 :) Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har kjent at hodet festet seg ved begge mine tidligere svangerskap. Det har vært veldig vondt, og mye press i underlivet. Men det varte ikke så lenge. Kan huske hvor jeg var hver gang .. Håper jeg slipper det denne gang, men er nok ikke så heldig. Men som sagt så var smertene intens kun en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå