Gå til innhold

Babyrommet? Hvordan har dere gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier sitt :) Men lurer fælt på hvordan dere har innredet rom til baby, evt deres eget hvis h*n skal sove der, badet og stue...?

TAKK for alle svar!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke laget noe barnerom ennå. Babyen skal bo på rom med oss en god stund, så på soverommet står kun sprinkelsengen.

På badet har vi satt inn en stellekommode med skuffer til klær og utstyr med stellematte oppå. Badebalje har vi kjøpt fra IKEA, synes de som er intergrert i stellebordene er så små.

I stua har vi en vugge vi har arvet.

Skrevet

Sprinkelseng på soverommet vårt, og amming i senga..

Babyrommet er foreløbig besatt med en seng, en ammestol, to små kommoder, en madrass for voksne å sove på for våkenetter, og plass til vogna, så den slipper å stå i gangen. Rommet skal ikke taes i bruk helt enda da, men.. Greit å ha begynt iallefall... Skal ha opp noen bokhyller etterhvert også, til å sette litt stasj på :)

Skrevet

Jeg har nok overdrevet litt med utstyr, men skal sies at jeg har arvet så mye at jeg har i pose og sekk :)

Har vugge og ammestol på vårt soverom, på babyrommet er voksenseng med sprinkelseng tettinntil uten den enesiden så det er lett å amme når han blir litt større. På babyrommet er kommode med stellepute oppå, og på badet er stellebord oppå badekaret

Nede i stue/kjøkken har jeg ammestol og sprinkelseng (i stedet for lekegrind)

Skrevet

Er uansett noen måneder til mini skal inn på eget rom, så der inne er det absolutt ingenting. Eller jo, brudekjolen min henger der inne;) På vårt rom har vi satt opp sprinkelsenga. Stellekommoden er en helt vanlig kommode vi skal ha på badet, med stellepute oppå og badebajle utenom. Har kjøpt vugge med stativ vi har satt opp i stua. Har jo lyst å innrede et fint barnerom etter hvert, men vi leier hus og rommet har en farge jeg ikke klarer å bli komfortabel med, så vi får se hvor mye vi gjør ut av det...

Skrevet

Denne gangen er det ikke gjort noe for vi pusset opp babyrom til jenta vi fikk jan 2010. så nå er vi i tvil om hvordan vi skal gjøre det, men tipper babyen skal sove inne hos oss den første tiden, også får de heller dele rom etterhvert. det spørs hvor godt sovehjertet nr 2 har, for første jenta vår sov hele natta fra første dagen. Om det skjer så deler de rom. det som er inne på babyrommet nå er tre kommoder, en til hver og en stellekommode på deling, med stellematte oppå. vi har ikke plass til stellebord på badet, så stellet har skjedd på rommet og på en matte i stua på gulvet. ammestol så¨jeg på som unødvendig, og nå med to inne på samme rom er det ikke plass heller.

Skrevet

Vi har pusset opp rommet som er vegg i vegg med soverommet vårt. Det er ikke veldig stort, men akkurat passe. Der inne har vi sprinkelseng med himmel, en lenestol med pute og pledd, en kommode fra ikea med en ramme jeg har laget selv til å ha stellebordsmatten oppi, slik at jeg slipper å stelle babyen sidelengs.

Vi har ikke investert i vugge eller kurv, men tar nok sprinkelsenga inn på vårt rom i begynnelsen. I sprinkelsenga har jeg kjøpt en DryKid Ammemadrass som fungerer som en sengeforkorter...så virker ikke sprinkelsenga så stor..dessuten blir det bedre for babyen da jeg kan flytte på han uten at det blir så store miljøfroandringer (kald dyne osv) etter at jeg har ammet o.l. helt genialt. Jeg regner med at vi nokså kjapt flytter han i på hans eget rom...det er veldig lytt hos oss og rommet er vegg i vegg..med dørene åpne så blir det omtrent det samme som om han skulle ha sovet på vårt rom.

Utenom det så har vi en bitteliten hund, så i stua vår som er i 2.etasje (soverom er i 1.etasje hos oss) så blir det en lekegrind. Har sett meg ut Felix Lekegrind fra BabyDan..den kan justeres i høyden og med en lekematte/underlag i den, pluss et skinn og noen pledd så kan babyen hvile her på dagtid. Siden vi har hund så vil jeg ikke risikere noe,

Selv om jeg har snekret og malt en flott ramme til stellematten, tror jeg at vi kommer til å ha matta på gulvet på badet i begynnelsen..vi har ikke plass til noe stellebord på badet..så da blir det sånn. Siden jeg skal ha i februar og det er litt kaldt, så er det dumt om det blir for varmt på babyrommet..så da steller jeg nok bare på badet vil jeg tro.

Ellers så er alt på plass av badebalje,alle slags kluter og stelleutstyr. Tror jeg har alt faktisk..er førstegangs..så det skal vel litt til for at man har husket absolutt alt...det vil tiden vise :)

Vi finner nok ut av det :)

Gjest gry1986
Skrevet

har i utgangspunktet planer om at minien skal sove på eget rom fra begynnelsen av.

hat satt opp sprinkelseng og stellebord hvesiden av hverandre og en komode med klær hvesiden av stellebordet og en komode på andre siden av rommet.

har fått tips om at på netene når man mater og skal skifte bleie er det veldig greit å bare skifte bleia i sengen, da sovner de lettere igjenn siden de ikke får sjangs til å våkne helt før du er ferdig.....

i det ene hjørnet av rommet har vi satt en stressless til å amme i.

har også en vugge i stua til bru i løpet av dagen.

Skrevet

Vi har så og si babyrommet klart med nymalte vegger/tak og nytt gulv :) Inne på babyrommet så har vi satt opp en kommode som de bittesmå klærne hans skal være i/er i, pluss at det sto et garderobeskap der inne fra før av som også skal brukes! Nå er garderobeskapet bare oppholdsplass for dynene, sengetøy, vognpose og litt småtteri:) Ellers så står vogn og en del babyutstyr inne på babyrommet:)

Men sprinkelsengen har vi satt opp på soverommet vårt ved siden av "min side" av dobbeltsenga sånn at han sover inne hos oss de første månedene i hvertfall:)

Tenkte det var mest praktisk å ha klærne hans inne på hans eget rom ettersom vi skal ha et enkelt stellebord uten skuffer inne på badet. Så da er alt inne på babyrommet som er så godt som rett ved siden av både bad og soverommet vårt:)

Men vil jo bare legge ved at vi akkurat har kjøpt nytt hus med 4 soverom og ville bare "pusse opp" babyrommet litt før han kommer. Forstår også godt de som venter om man leier, ikke har veldig god plass osv. at dem ikke stresser med eget rom til den lille med en gang, for som regel så sover dem vel inne hos mamma og pappa den første tiden uansett:)

God nattaklem fra ei som gleder seg veldig til å bli mamma! <3

Skrevet

Skriver om noe helt annet, men gry1986, krybbedødforeningen skriver på sine sider at å sove på eget rom de første månedene er en risikofaktor. Bare en liten opplysning, ikke ment som kritikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...