Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter blir 8 måneder nå på torsdag. På to uker har hun lært å sitte, krabbe og reise seg opp der det er mulig! Jeg synes dette går altfor fort! Trodde dette var en prosess... skal det være slik? Synes liksom hun ble stor så fort. He he:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det aller meste er vell normalt, men noen er meget tidlig ute. Lillegutt går snart og er 9 1/2mnd. Og krabbet og reiste seg da han var 8mnd. Han har alltid vært sterk i kroppen og løftet hode sitt allerede da jordmor skulle måle hode hans etter fødsel. :-)

Kjempegøy med barna som vil utforske verden...- blir kanskje litt mer hektisk :-)

Skrevet

Ja, hun er visst tidlig ute:-) Trodde bare ikke at alt skulle skje på to uker! Hvor lang tid tok det fra han reiste seg til han begynte å gå?:-) Hun ble født 8 dager før terminen, og har vært tidlig ute med alt så kanskje hun er litt utålmodig av seg;-)

Skrevet

Men det er selvfølgelig utrolig morsomt å følge med på utviklingen selv om jeg nesten ikke greier å følge med psykisk! Lille pus er plutselig i ferd med å bli stor:-)

Skrevet

Heia! lilleJenta vår er ikke så rask motorisk, men storebror lærte seg å krabbe når han var 6 mnd og en uke, satte seg opp når han var 6 mnd og to uker. Reiste seg opp 6 mnd og tre uker. Han gikk med gåvogna fra han var ca 8 mnd. Han slapp seg og gikk fritt rundt ved 12 mnd. Var sikker på at han skulle gå når han var 10 mnd, men han ville være "sikker" før han slapp taket.

Så ja, fullt mulig.. Men sååå slitsomt! Måtte passe på han hele tiden, for han veltet alt som var av kasser, bøker ble revet ut av hyller, og alle knapper ble trykket på, han åpnet skuffer og rev ut innholdet (klemte fingre), dunket hodet i alt, snublet i teppekanter/terskler når han gikk med vogna og rundt bordet, han reiste seg opp etter stekovnen (særlig spennende om det var lys der...) han elsket stikkontakter og ledninger, og rev ned to dyre designlamper som ble knust.

Plutselig ble jeg litt glad for at jenta vår er ei bedagelig jente på 7 mnd..hihi ;-p

Skrevet

Ja, det er normalt! Mini her i hus lærte å sitte da han var 6 mnder, 2 uker etter lærte han å krabbe og reise seg opp. Gikk da han var 8 mnder med støtte (lære å gå trille) og 10 mnder uten støtte.

Skulle ønske han var baby litt lenger jeg da, litt travelt veldig tidlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...