Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hvordan gjør man det hvis tar bachelor på høgskole og blir gravid andre året? Begynner man liksom der man slapp etter permisjonen?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Du må undersøke det studiet du skal ta. Noen studier har samme fagkombinasjonen hvert år slik at du bare fortsetter men ikke alle. Jeg kunne velge å ta 4 mnd med studier når barnet var født eller ta de fire mnd over 1,5 år etter permisjonen. Da var valget å studere med barnet mitt. Nå fikk jeg et kolikkbarn som ikke sov spesielt mye så jeg var helt utslitt men klarte det og det med gode karakterer. Du må rett og slett bare undersøke ditt studie. Å husk at man kan klare det meste om man bare er innstilt på det:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Jeg fikk barn midt i studiene, og det var helt supert:) Vi hadde planlagt å få første barnet mens jeg enda var student, min mann hadde fast jobb, vi eide egen leilighet, så alt lå godt tilrette. Jeg klarte å fullføre 2.året før jeg gikk ut i permisjon (termin i mai), og jeg begynte rett på 3.året og bachelor når mini var 15 mndr gammel. For meg var det helt perfekt å få barn under studier, du har kortere dager og mer fleksibilitet ifht til en jobb. Klart det var travelt i perioder, men det gikk utrolig bra:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Planlegger å få nr.2 andre året av tre år. Så blir det sånn at hvis jeg føder si i februar da, så fortsetter jeg samme mnd jeg gikk i permisjon bare med en ny klasse?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Jeg fikk baby midt i siste året på en bachelor. Fikk i begynnelsen av desember, da var forelesningene for det semesteret over, så jeg var hjemme frem til forelesningene startet opp igjen i begynnelsen av januar. Da var babyen 5 uker. Mannen min var hjemme i permisjon (gradert uttak) med babyen. Dersom du har tenkt å ta permisjon fra studie bør du undersøke med rådgiver ved studiestedet om det er mulig å "hoppe på" igjen på samme sted et år etter, eller om det er ulike fagkombinasjoner hvert år.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 hvordan gjorde du det men amming da?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Jeg fikk et barn da jeg var akkurat halvveis i utdannelsen min (jeg studerer ved et universitet, da). Ja, jeg studerer bare videre fra der jeg slapp. Mannen min og jeg trives veldig godt som studentforeldre. I mars skal vi prøve på nr.2 Det blir spennende. Mannen min er straks ferdig utdannet - jeg har igjen 3 semester.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Jeg pumpet og far gav flaske. Det var et studie der det var få forelesninger siste året, så jeg var også mye hjemme sammen med baby og pappa den tiden og studerte hjemmefra. Ammet til babyen var 10 mnd, så det var ingen probelm
Bustehue Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 Gutten min er født 6. April. Jeg leverte Bachelor-oppgaven da han var 6 dager (skrev den ferdig en uke før fødselen). Hadde avsluttende eksamen på Bachelorprogrammet da han var 7 uker. Jeg har fortsatt på master, og kommet meg gjennom dette høstsemesteret med et nødsskrik. Det har vært sinnsykt tungt, men jeg er glad for at jeg har gjort det. Nå får jeg faktisk ett "gratis" år på skolen...
Bustehue Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Skal også nevnes at mitt studie ikke krever at man møter på forelesningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå