InsomNina Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Noen som har erfaring med å smøre seg med dette nedentil for å forhindre rifter? Eller er dette det samme som å smøre magen for å forhindre strekkmerker? Anyone? I så tilfelle, om det er bra greier, hvor grundig må man være?
Alvasmamma Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 jeg ble anbefalt mandelolje som man får kjöpt på apoteket. Begynner å bruke denne nedentil i uke 34. olje på fingertuppene og "dra bakover", hold i 3 sek og slipp. Prosessen skal gjentas noen ganger. Noen sier opptil 3 min. Jeg er nå i min 36 uke og bruker denne 3 ganger i uken. Skal begynne å gjöre det oftere nå som termin närmer seg. Flere som skryter av denne og mener at de ikke revnet noe. ..men er selv 1,gangs, så får se om jeg synes den er god etter födsel skader ikke å pröve ihvertfall. Har lest om noen her inne som smörer seg og alikevel må bli klipt/revner så tror nok det er litt som det samme som strekkmerker. Men gjör det jeg kan imellomtiden, så har jeg gjort mitt Strekkmerker kan man dessverre ikke forhindre, det er ingen kremer som kommer såpass langt ned i hudlaget. Strekkmerker blir til i det "3" laget. Dette har mye med arv, hudkvalitet etc å gjöre. Det som er deilig å tenke på er at strekkmerkene blir nesten usynlige etter födsel. Kan alltid smöre deg inn, for min del demper det noe av klöen. Dette har jeg fra 2 jeg kjenner som er utdannet hudpleiere.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Jeg brukte olje første gangen, og revnet ingenting. Med andremann smurte jeg ikke, og revnet ingenting da heller Så jeg vet ikke om det har noe virkning jeg
Mave10 Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 jeg har en olje mot strekkmerker fra wedela som jeg smører med hver kveld. står det skal forebygge, men har ingen problem med å tro på det hun over skrev, om at det ikke trenger langt nok inn, og derfor egentlig ikke hjelper.. men har det nå, den lukter godt og det er kos å smøre, så gjør det forde har ingen strekkmerker enda, men er bare i uke 32, vet ikke når det er vanlig at de kommer egentlig... spurte om revning hos JM og da fikk jeg en tegning om hvordan man skulle/kunne smøre seg.. med olje rik på vitamin E, eks jordnøtt oliven, å noen andre greier. der sto det at du skulle ta tommelen på nedre del av åpningen å smøre/gni/massere i noen min... har ikke begynt med det enda, men gjør det vel snart... hehe..jordmor fortale om en dame der som hadde smurt seg slik 30 min 2 ganger om dagen!!!! :P er jo redd for å revne jeg og... men ja.. hehe... er også selv 1 gangs, så blir spennende å se hvordan det går.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Mandelolje å bringebærblad kapsler Men er jo ingen som kan garantere at man ikke revner... Jeg ble klippt med nummer 1, med andre tøtta mi revna jeg ikke å fikk kun et liiite skrubbsår innvendig vet ikke om dette skyldes bringebærblad kapslene jeg da men skal sanneli meg ta de denne gangen åsså å krysse fingra.... Phuuh Mandelolje skal jeg kjøpe inn nå idag å starte med å smøre inn mellomkjøttet med hver dag
S&S Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Jeg leste på hjemmesiden til Weleda at man skal begynne å bruke oljen fra og med uke 34. 4 ganger i uka og massere i ca 10 min hver gang.. Synes 10 min høres veldig mye ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå