Gå til innhold

I morgen skal spiralen ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle snart klare prøvere :-)

Jeg var hos legen i dag med mistanke om urinveisinfeksj. Prøven var negativ, til tross for at alle sympt var tilstedet.

Med en gang tenkte jeg kanskje at jeg kunne være gravid i stedet, men livmorhalsen er åpen og jeg har sånn eglløsningsutflod.

Jeg har slitt veldig med PMS og humørsvinginger gjennom hele syklusen min, så i dag spurte jeg legen om råd. Vi kom fram til at jeg skulle prøve en kombinasjonspille som hete Qlaira, den skal visst kunne hjelpe mot PMS plager. Og da må jeg også ta ut spiralen. Det blir spennende å se hvordan denne p-pillen fungerer på meg. Jeg er egentlig i mot bruk av hormonell prevensjon men nå er jeg så sliten av å ha det sånn som dette at jeg faktisk er villig til å prøve.

Bare håper at hormonene ikke ødelegger syklusen min når vi skal begynne å prøve til sommeren/høsten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg utrykte meg litt uklart : jeg har slitt med humørsvigninger gjennom store deler av syklusen siden jeg fikk tilbake mensen etter at jeg fødte datteren min for 2 år siden. :P

Skrevet

Kjedelig med sånne symptomer da! Kanskje du har en infeksjon? Sa legen noe om det? Symptomene kan minne om UVI.

Sa du til legen at dere planlagger å bli gravide til sommeren/høsten? Har hørt at det tar 3 mnd før p-piller har stabilisert seg i kroppen eller hva jeg skal si. Så hvis du skal slutte litt før dere skal prøve, rekker du ikke å gå på de veldig lenge. Men siden du sliter så mye med PMS så er det kanskje lurt å begynne allikevel :)

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, legen vet at de vi skal prøve til sommeren/høsten og mente at det var en desto større grunn til å ta ut spiral og prøve p-piller for husfredens skyld :P

Kan jo være infeksjon et annet sted, feks i undelrivet, ja.

Jeg tar med en ny urinprøve i morgen, for jeg har bare blitt verre utover dagen nå. Vondt i korsyggen (stikk av og til) og på sidene i nedre del av magen, kvalm, tissetrangt osv.

Det er sant det du sier ifh.til prøvingen, men jeg tror det er verdt å prøve. :-)

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen? Fant du ut av plagene?

Blir sikkert deilig å få litt husfred:p Kan jo hende det hjelper på selv etter at du har sluttet også.

Skrevet

Det gikk bra hos legen - det var nesten ikke vondt.

Men magesmertene bare fortsatte, sammen med hormonene (det var jo bare en kobberspiral). Jeg måtte til en privat klinikk for å finne ut at det kom av at jeg hadde en urinveisinfeksjon, som ikke syntes på urinprøvene mine. Så jeg fikk antibiotika og er på bedringens vei :-)

Jeg gleder meg til å begynne på p-pillene jeg fikk utskrevet for å hjelpe på hormonsvigningene. Håper virkelig de virker, for jeg blir så sliten av å være så hormonelt ustabil!

Skrevet

Så bra at du fant ut av smertene. Dårlig av legen og ikke undersøke litt mer, det er jo ikke bra å gå med urinveisinfeksjon over lang tid. Når begynner du på p-pillene. Er det sånn at du må vente til mensen kommer eller kan du begynne med en gang? Håper de virker ganske fort da! Skjønner at det kan være slitsomt!

Skrevet

Ja, det syns jeg, for det er visst vanlig å ha UVI uten utslag på UVI prøve, så da burde hun ha vært oppmerksom på det...

Jeg begynner på p-pillene rett etter mensen etter som jeg har forstått :-) Jeg har enda ikke gått og kjøpt dem, venter til mensen kommer om 1 uke:-)

Jeg drømmer veldig rart om dagen - jeg drømte bla. at det var noen som sa til meg at jeg måtte ta en graviditetstest, hvilket jeg gjorde, og den var positiv (i drømmen altså!).

Siden jeg er litt overtroisk av meg, så blir jeg ikke overasket om jeg faktisk er gravid, selv om det er veldig lite sansynlig.. he he. Litt tullete kanskje, men : -P

Skrevet

Tullete ja, for i dag tidlig kom beviset på at jeg ikke er gravid. :)

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Kanskje det var en tidlig ønskedrøm? ;)

Tenkte bare å si at på de fleste p-pille typene skal man begynne å ta første pille på første menstruasjonsdag. Man kan begynne senere også, men da må man bruke ekstra beskyttelse mot graviditet ei uke etter pillestart. Så vet du det:)

Skrevet

Ja, det var nok en tidlig ønskedrøm fra det ubevisste :)

Takk for tipset, JuniJenta :-)

Jeg begynte på dem i går, altså 1. menstruasjonsdag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...