Gå til innhold

Dere som har gått på penicillin....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... har det påvirket ammingen og babyen deres? Vi sliter så med ammingen om dagen...hun er av og på puppen, og gråter og tuller hele tiden... Lurer på om det kan være penicillinen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen??

Skrevet

Antibiotika hos mor mens hun er gravid eller de første 2 mnd av babyens liv (hvis mor ammer) går over til babyen, og forstyrrer dens dårlig utviklede tarmflora. Studier viser bare mer og mer nå at mødre som har tatt antibiotika som gravid får kolikkbarn...

Jeg fikk brystbet. da jenta mi var 2 uker, hadde høy feber og veldig vondt, men jeg tok ikke antibiotika/pencelin mtp. at d går over til babyen og da hadde vi fått skrikenetter... så ja det er nok kanskje derfor...

prøv å gå til kiropraktor, kanskje det kan hjelpe...

Skrevet

Har fått beskjed om at det går over i melka, men føler ikke det har påvirket henne særlig. Har også vært veldig flink til å ta probiotika, men om det har noe å si for henne vet jeg ikke. Håper bare ikke jeg påfører henne noen tarmlidelser eller -svakheter med dette... måtte bare..

Skrevet

så du hadde brystbetennelse uten å ta antibiotika??

hmm..heldig du da siden det gikk over av seg selv...ikke alle som kan velge å la vær å la seg behandle for det..med mindre man er villig til å sette livet på spill da..men det er vel få som er..

jeg hadde 2 kurer med penisilin/antibiotika før jenta mi var 6 uker..

har overhode ikke påvirket henne i det hele tatt..

legene sa til meg at det eneste som kunne skje, var at hun kanskje ble litt dårlig i magen mens jeg sto på kuren, men det trengte overhode ikke skje noe..

syns du kan underbygge påstanden din om at kolikk har sammenheng med antibiotika bruk hos mor de 2 første mnd av babys liv...

hvor har du det fra???

det har hvertfall ikke skjedd her i hus! :)

Skrevet

Min gutt fikk vondt i magen da jeg brukte diclocil. Likte uansett ikke tanken på at han skulle få i seg antibiotika, så etter et døgn begynte jeg å pumpe og kaste melken. Gjorde det den uken kuren varte og ga han bare MME. Hatt litt ammeproblemer etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...