Hanna30 Skrevet 10. januar 2011 #1 Del Skrevet 10. januar 2011 Hehe, ikke rart man blir forvirra, når produsentene selv ikke kan gi et entydig svar! Han i Hipp jeg skrev til sist mente jo at Hipp 2 inneholdt stivelse og metter mer enn 1. Til forskjell fra Nan 1 og Nan 2, som ingen inneholder stivelse. Men nå fikk jeg svar fra dietisten, som jeg regner med vet mer om dette: Tack för din fråga. Skillnaden mellan ECO 1 och ECO 2 är bland annat järninnehållet, där ECO 2 innehåller mer järn. De skiljer sig också åt när det gäller vissa andra mineraler och även vitaminer. Däremot innehåller inte ECO 2 någon stärkelse (vilket den gjorde tidigare). Rekommendationen är att man går över till ECO 2 vid cirka 4 månaders ålder för att möte barnets ändrade näringsbehov. Med vänliga hälsningar, Mona Hallin, leg dietist/ernæringsfysiolog Mvh // HiPP Barnemat Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142767044-s%C3%A5-var-det-det-med-hipp-eco-1-og-hipp-eco-2-igjen-da-svar-fra-dietisten-i-hipp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna30 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 10. januar 2011 Det viser seg altså at forskjellen fra 1 til 2 i Hipp er akkurat den samme som for Nan 1 og 2. Jerninholdet og sammensetningen ellers er ulik, og 2erne er mer tilpasset babyenes behov etter 4 måneder. Men Hipp to metter altså ikke mer! Da står det feil på flskeposten.org, som jo mange bruker som "fasit". Så vanskelig det skal være med den morsmelkerstatningen og info da! Blir mer og mer irritert over at det ikke er lov til å gi mer informasjon. Man har jo ikke peiling på hva man skal høre på når det sies så mye forskjellig rundt omkring! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142767044-s%C3%A5-var-det-det-med-hipp-eco-1-og-hipp-eco-2-igjen-da-svar-fra-dietisten-i-hipp/#findComment-142767059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomstre Skrevet 11. januar 2011 #3 Del Skrevet 11. januar 2011 Puh, jammen ikke enkelt å holde seg oppdatert nei! Så du er en engel som deler :-) Skal gå igjennom HOLDES OPPE-trådene mine igjen jeg, tror jeg har skrevet noe om dette der. Greit å få det rettet opp. Supert om du også gidder å sende en kopi av svaret til de i flaskeposten. De har heller heller ikke flaskebarn lenger, og holder seg derfor ikke like naturlig oppdatert... Tenk så greit om helsedirektoratet gav ut infobrosjyre, som de var plikta til å revidere hver gang det sjedde endringer. Akk, vi har vel rukket å få barnenarn også innen den tid (dobbelsukk). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142767044-s%C3%A5-var-det-det-med-hipp-eco-1-og-hipp-eco-2-igjen-da-svar-fra-dietisten-i-hipp/#findComment-142774807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor Løvehjerte Skrevet 15. januar 2011 #4 Del Skrevet 15. januar 2011 Den som lever, får se! Kanskje det hele ender opp som den sensasjonelle dokumentaren på TV 2 om 10-20 år med tittelen "Staten som sviktet de minste" eller noe sånt. Meningen med å kalle de ulike mme-merkene 1, 2 og 3 (?), var vel at de skulle være likestilte hverandre, og ikke som tidligere da de innholdt helt forskjellige ting. Hipp 2 var jo en tilskuddsblanding, mens Nan 2 var en naturlig overgang fra 1'ern (som dog kunne brukes hele perioden). Til å bli smågal av! Jeg ble en gang forespurt på helsestasjonen her om jeg ville søke på en helsesøsterstilling. Jeg svarte nei og begrunnet det med at jeg blant mye annet ikke hadde snøring på amming. Fikk til svar at jeg visste jo alt (den gang i hvert fall) om mme, og det var deres svakhet. Hihi... Jeg søkte ikke da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142767044-s%C3%A5-var-det-det-med-hipp-eco-1-og-hipp-eco-2-igjen-da-svar-fra-dietisten-i-hipp/#findComment-142791342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå