Gå til innhold

Vet ikke lenger hvordan jeg skal håndtere dette!

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så veldig! Kjenner det knyter seg inni meg og bare gjør kjempevondt! Klarer ikke å forklare følelsen noe bedre! Er nå tobarnsmamma og det kjennes ut som om barna mine kommer til å ha det mye bedre med en annen mamma enn meg. Tror det er en binding av vonde hendelser som har skjedd de siste mnd og ting fra tidligere! Sønnen min har en øyesykdom og jeg føler at han følges opp så dårlig på sykehuset her i tillegg til at vi samarbeider dårlig med den lokale legen! Når vårt andre barn var 6 uker fikk jeg en voldsom brystbetennelse. Jeg måtte operere den bort og har brukt 8 uker til at dette skal gro igjen! I samme peioden fikk jenta vår kollikk og pute mot hoftedyaplasi! Vi var til sykehuset i dag og da var de fornøyd med den ene Hofta hennes men ikke helt med den andre og vil vi skal bruke pute i 1-2 mnd. Jeg klarer ikke å bruke den puta, kjenner jeg blir fysisk uvell bare jeg ser den. Lurer på om jeg skal prøve å få brukt den på natta! Da sover hun jo og vi får på en måte 12 timer gratis putebruk. Uff ikke bra det her, må verdens slemmeste mamma som ikke klarer å ta vare på barna mine. Er så ulykkelig og engstelg for at barnevernet skal komme og ta de ifra oss fordi jeg er så håpløs! Det er så vondt alt sammen! Har fortalt noen at jeg sliter men de skygger banen, min egen mor tar ikke kontakt og søster min har ikke snakket med meg siden lille julaften. Jeg klarer ikke å ta kontakt med de og føler at ingen lenger er glad i meg eller bryr seg! Mannen min vil snakke men jeg er så redd han skal gå lei, så derfor så prøver jeg å bare gråte på dagtid da han er på jobb. Takk for at du lyttet!

Fortsetter under...

Kjære søte deg, du kan jo ikke gå rundt og bære på dette alene! Mannen din kan nok være en fantastisk støtte om du bare lar ham få lov. Og du må slutte å snakke så nedsettende til deg selv! Hadde du vært "verdens slemmeste mamma" hadde du ikke vært fortvilet nå. Småbarnsperioden er kjempetøff selv med friske barn, og du har nå både barnas og egen sykehistorie å bale med. Mitt råd til deg er at du slipper mannen din til, men også tar kontakt med den lokale helsestasjonen. De er der for å hjelpe deg! Håper du får det bedre snart, og at du innser at det kun er hjertevarme og gode mammaer som får så vondt i hjertet når barna hennes lider!

• 2 uker senere...

Tusen takk for svar!

Jeg har nå fått hjelp av psykolog, begynte behandling på mandag. Hun hadde satt av lang tid til meg så jeg snakket og gråt i 1 1/2 time. Skal fortsette behandling neste uke! Er så glad jeg får hjelp, det hjalp bare å ha noen som ville lytte og snakke med meg!

Tusen takk for svar!

Uff, det er ikke lett å være mamma. Så utrolig bra at du får gå å snakke med noen. Det hjalp meg. Et lite tips i forhold til puta, vi fikk beskjed om at den skulle sitte p hele døgnet, også om natten. Håper du har det litt bedre og at fremtiden er snill med deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...