plain85 Skrevet 10. januar 2011 #1 Del Skrevet 10. januar 2011 Hjelp og jippi, jeg er gravid! Er samboer og forlovet med barnefaren, flytter inn i nytt hus til sommers, og venter altså nå barn på september. Så alt er greit og klart til en arving. Men ååå, alt dette er så nytt for meg, og hva i all verden skal jeg bruke til unnskyldninger?? Jeg røyker litt, tar gjerne et glass vin, rir og håndterer hester, og jobber forholdsvis mye fordi jeg elsker det. Jeg er ikke vant til å ta veldig hensyn til meg selv, men nå må jeg plutselig det på et helt annet vis. Har noen et par smarte unnskyldninger jeg kan bruke? Jeg kan ikke å lyve, og jeg hater å prøve. Men vil ikke at hele verden skal vite dette ennå, da jeg er livende redd for at noe skal gå galt. Har heller ikke vært til lege ennå, da jeg egentlig ikke tror helt på det at det er sant... Jeg er 25 år, barneskolelærer og føler meg vanligvis ganske så opplyst og klar i tankegangen. Men nå trenger jeg visst litt hjelp til å sortere litt, og kanskje få noen tips i hvordan skjule det litt til, og hvordan fortelle, på en fin måte..? Blir glad for alle svar, jeg! ~ overrasket, glad... ~ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
plain85 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg må kanskje tilføye at etter tre positive tester tatt IDAG fant jeg ut at jeg er gravid... Derfor jeg ikke har vært til lege ennå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142766946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
runag Skrevet 10. januar 2011 #3 Del Skrevet 10. januar 2011 Når det gjelder røykinga, ville jeg fortalt folk som spør at du prøver å slutte å røyke. Det er det jo mange som gjør selv om de ikke er gravide? Finn på et par gode grunner til å slutte som ikke har med graviditeten å gjøre, så virker det mer troverdig. Alkohol: Noen unnskyldninger som kan brukes: - Du har blærekatarr og går på antibiotika som ikke kan brukes sammen med alkohol -Du kjører -Du skal tidlig opp i morgen Når du er ute, kan du bestille lettøl/alkoholfritt og helle det i et vanlig ølglass, så er det ingen som ser at du ikke drikker. Det samme med alkoholfrie drinker etc. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142767063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskergjerne* Skrevet 10. januar 2011 #4 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg er i min 9 uke - og kun ett par gode venninner & lillesøster vet det. Svigermor hadde bursdag idag,men vi røpet ikke hemmeligheten. Svigerfar har bursdag 8 mars,så vi skal vente til da med å si det til dem og mine egne foreldre. Jeg har ikke noe problem med å skjule det igrunn,jobber mye på helg,så er lite ute og drikker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142767563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plain85 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 10. januar 2011 Takk for tips! Heldigvis bor vi ute i huttiheita, så ingen skulle lure på hvorfor jeg kjører. Det har bare vært et sjeldent syn før, så jeg føler at alle leser graviditeten på hele meg. Når det gjelder røykinga så sliter jeg nok litt, i og med at jeg i jula sa at jeg måtte slutte når jeg fant motivasjon, kunne ikke slutte bare fordi at et nytt år starta! Men men, jeg har jo funnet motivasjon nå, da.. Tusen takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142767702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 10. januar 2011 #6 Del Skrevet 10. januar 2011 Vi var i bryllupsfest 1 uke etter at jeg fikk vite at jeg var gravid, og 2 uker senere var vi i midtsommerfest i Sverige. Fant ut at folk er mye mere opptatt av hva de har i sine egne glass, enn hva jeg drakk. Så lenge du har et glass med et eller annet som ser ut som øl eller en drink så kan det godt hende du kommer unna (eplejuice og Munkholm i glass funket en hel kveld). Bestilte drinker i baren (Gin Tonic uten Gin f eks). Skulle du bli servert noe med alkohol så pass på å bytte glass med en alliert (evt forloveden din) når han har drukket halve sitt. Eneste jeg angrer på er at jeg tok alkoholfritt alternativ når det ble servert fordrink. Det ble for åpenbart, og jeg kunne heller bare fuktet leppene med champagnen og gitt den videre til mannen. Spent på hva folk har gjort under nyttårsfesten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142768807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venternummertre <3 Skrevet 10. januar 2011 #7 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei, og gratulerer så mye Når jeg var gravid med førstemann var vi de første ut i gjengen, og det var masse fester, hytteturer og andre sosiale sammenhenger der det ble servert alkohol... For å ikke avsløre hemmeligheten vår skiftet vi etiketter på vinflaskene så de alkoholfrie vinene ble "vanlige" viner (anbefales mer på hvit enn rødvin, for sistnevnte smaker IKKE vin, hehe..), og jeg og samboeren min var flinke kjøkkenhjelper, slik at vi kunne servere de andre. Så mens de andre fikk kaffe og baileys, ble det litt melk oppi min, osv. Det tok faktisk en stund før vi ble avslørt, og da var jeg såpass langt på veg at det var greit å si det uansett. Når det gjelder ridning mener jeg å ha hørt at det ikke er farlig å ri, men at det kan gå galt om man faller av... Så det kommer vel ann på hva du rir, kan sikkert være greit å bytte ut f.eks. sprangridning med noe roligere en stund Ellers går det jo ann å kjøre en stund fremover? Men det er ikke så lett å holde skjult, jeg føler selv det står "gravid" midt i panna om dagen, hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142769204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plain85 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei! Jeg tror også at folk er mer opptatt av sine egne glass. Så på fest tror jeg ikke det blir noe problem å skjule det, der er det verre med røykinga. Men jeg får bare si at jeg var nettopp ute, så jeg kan være med uten å røyke selv. Får testa viljen min nå, men i dag 11.01.11 slår det lille hjerte for første gang, og ikke F om mitt lille gull skal være nødt til å starte livet med en så usunn mamma! Går helt sikkert greit å gi alkoholen videre til forloveden min også, og da kan det være greit at jeg er sjåfør, i tilfelle han må hjem, haha. Kjenner at formen ikke akkurat er på topp, så hvis jeg blir så dårlig som søstra mi og mamma så må vi vel heller avsløre hemmeligheten istedet for å stenge oss inne. De kasta opp dagen lang, fikk ikke i seg noe næring og var forferdelig syke. Det er jo en gledelig nyhet, men ventetiden blir fryktelig lang om alle skal vite det allerede nå! Dessuten liker jeg å ha en hemmelighet sammen med kjæresten min, vi ler og planlegger, leser om "uke for uke" på nett, han spør (litt for ofte) hvordan det går med meg osv. Tror ikke han har vært så søt noen gang før, gitt! Godt gjort av deg som er i uke 9 å fortsatt holde det skjult. Du er sikkert i god form? Vi har fått så mange spørsmål de siste årene, alle "venter" på at vi skal ha barn, derfor føler jeg at hvis jeg gir dem EN god grunn til å tro det, så er katta ute av sekken. Takker alle sammen for svar, jeg setter stor pris på det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142772335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskergjerne* Skrevet 11. januar 2011 #9 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja heldigvis er jeg i god form Er litt energiløs,trøtt og slikt,men skylder på forkjølelse da:) Det er liksom litt bra å kunne skjule det lengst mulig,så ikke svangerskapet blir evig langt for alle andre.Iallefall slik jeg ser det:) Får du til å kutte røyken tror du-? jeg var storrøyker før,men nesten sluttet nå,dvs legen ga ordre om å kutte ned og slutte i mitt tempo. Skal til UL i februar ca,så håper jeg får sett hva som er inni meg da,og til da er jeg nok helt ferdig med røyken. Har nemlig hørt rykter om at morkaka ser forj****** ut hvis man røyker,så håper den ser ok ut,om jeg kutter helt nå Er heldigvis ikke kvalm. Og det er deilig å slippe,har en enorm matlyst,og puppene mine er større enn noen gang Vår første,så vi gleder oss veldig og jeg gleder meg til magen vokser og at jeg kan fortelle det til noen flere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142772601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
plain85 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg ble egentlig kraftig overraska over at testen var positiv. Har tatt noen de siste månedene, men ikke prøvd spesielt å bli gravid, da vi venter på at nyhuset skal bli innflyttingsklart, og vi har veeeldig dårlig plass nå. Så jeg tok siste røyken i fred og ingen fare på mandag kveld, tok test på tirsdag morgen, flere positive tester på tirsdag, og så begynte jeg å lese og fant ut at jeg hadde veldig mange tegn på graviditet!! Og så ble jeg litt sånn "sentimental"..: Jeg visste jo ikke at den siste røyken på mandag var den siste... så jeg tok en liten en i smug på tirsdag, og i dag har jeg ikke røyka i det hele tatt. Aldri vært noen storrøyker, og ikke spesielt avhengig, så dette skal nok gå greit. Har dratt på meg halsvondt nå, så det er ikke noe trist å ikke kunne røyke.. Aldri vært såå glad for deeet, liksom! Jeg kjenner det faktisk på magen min allerede! Er det innbilning?? Den er annerledes, selvfølgelig vises det ikke utenpå, men jeg føler meg så annerledes, og den har liksom endret litt fasong/form... Gjemmer meg i store gensere og skjerf, det lyyyser gravid lang vei av meg, føler jeg! Og har allerede holdt på å forsnakke meg flere ganger i dag! Hjelp, dette er en rar følelse! En herlig ubeskrivelig følelse, som stadig blir klarere i tankene mine, snart går det nok opp for meg at det virkelig er sant!!! Dette jeg har vært så klar for, så redd for, og dette jeg har utsatt fordi det "aldri" passet. Heldigvis, nå kom det som lyn fra klar himmel, og overrumplet oss. Samboeren min går bare og smiler, etter en periode der jeg nesten beskyldte HAM for å ha PMS. Oh, er dette virkelig lykka i livet..? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142774578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 15. januar 2011 #11 Del Skrevet 15. januar 2011 Tar opp tråden igjen for å fortelle om noe litt morsomt/merkelig. Jeg var på julebord da jeg var 7 måneder på vei. Drakk Munkholm fordi jeg er glad i øl til julemat. Litt utpå kvelden hadde jeg byttet plass og tatt med meg glasset (ikke flaska). Fikk da et litt irettesettende spørsmål fra en som ikke kjenner meg om virkelig babyen likte at jeg "drakk det der". Så til og med når de visste at jeg var gravid så ble det ikke lagt merke til at jeg drakk alkoholfritt! Selv fortalte vi foredlrene våres svært tidlig, det var fordi vi ble gravide etter prøverørsforsøk, og de var informert om at vi gikk på behandling. Andre fortalte vi vel når det ble naturlig (var invitert til naboen på "sommervin" i uke 11), men sørget for at venner fikk høre det fra oss personlig og ikke via facebook eller rykter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142789736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utkledd Skrevet 15. januar 2011 #12 Del Skrevet 15. januar 2011 Gratulerer med graviditeten! Er det ikke fantastisk ? Når det kommer til det med drikking tror jeg alle ville skjønt at det var noe om ikke jeg drakk for å si det slik. Jeg er nå 11 uker på vei (vi holder det hemmelig en uke til, selv om jeg allerede sliter med å skjule magen), så jeg viste jo at jeg var gravid allerede lenge før jul. Når julen var over passet jeg på å fortelle alle kolleger og venner som ikke hadde sett meg i julen at jeg hadde drukket nesten hver dag så nå hadde jeg bestemt meg for at hele januar skulle være hvit. De kjøpte den glatt og når januar er over er jo ikke graviditeten noe hemmelighet lengre. Jeg har også vært ute på julebord hvor jeg sa fortalte kelneren at han måtte gi meg munkholm litt diskre til middagen. da vi gikk ut senere kjøpte jeg alkoholfri drinker. Ingen merket noe . Jeg sluttet å ri når jeg ble gravid. Men det fordi jeg trente en spranghest i sprang og hesteeier ikke hadde "bruk" for meg på samme måte når jeg ikke kunne hoppe. Var ikke trygg med å gjøre det som gravid lengre heller. Til hesteeieren fortalte jeg sannheten. Men jeg er jo fremdeles i stallen og steller hestene , Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142766933-hvordan-holde-det-hemmelig-litt-lenger/#findComment-142789928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå