V&E-baby Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hei, alle sammen! Er blitt syk med influensa. Legen sier at når jeg er blitt frisk, så bør jeg kanskje ta influensavaksinen. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre pga. bivirkninger osv...er i 2. trimester. Noen som har eller hatt samme dilemma? Takknemlig for svar..
Gjest Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Bivirkninger? Jeg har aldri hørt om noen bivirkninger om denne vaksinen. Har selv tatt den med sterke anbefalninger både fra lege, jordmor og veninner som har vært syke og vaksinert seg. Ta den du med god samvittighet!
Lillemy36 Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Hvorfor er det så farlig med influensa i svangerskapet?
lillespiren2:) Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 hei! jeg har samme dillemma, jeg ringte og fikk snakket med legen min angående vaksinen,hun mente at det er gjort for få erfaringer i forhold til influensavaksinen, med tanke på bivirkninger. dette er en type vaksine som ikke er prøvd ut nok til å si om den har skadelige bivirkninger, da min lege sa dette ble jeg naturlig nok enda mer usikker. hun personlig ville ikke tatt den om hun var gravid sa hun... da tenkte jeg med en gang, denne skal jeg ikke ta!
For første gang :o) Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Hei! Jeg tok den uten å bekymre meg i det hele tatt. Når helsedirektoratet går ut og anbefaler ALLE gravide i 2+3 trimester å ta den så tenker jeg at landets fremste eksperter på området mener at det er større risiko å la være enn å gjøre det. Da synes jeg faktisk det er håpløst med privatpersoner eller leger som snakker om bivirkninger det ikke er vist noenting om. Jeg var øm i to dager, that's it! i og med at du tydeligvis har en jobb/omgangskrets/familie som gjør at du blir utsatt for smitte så ville jeg gjort det ihvertfall! Håper du snart blir frisk av denne runden!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har tatt den, og er veldig fornøyd med det:) nå kan jeg føle meg trygg på at det ikke blir noen influensa på meg mens jeg er gravid, samt blir ikke jeg å kunne smitte vår nyfødte baby når den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå