Gå til innhold

Dersom dere fikk 10.000 i barnetrygd i mnd for og bo på en øde plass, bygd eller øy

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere benyttet dere av sjansen til og utforske andre bosteder i dette landet??

Nytt forslag fra regjeringen skal ut på høring for og få flere barnefamilier til og flytte til usentrale strøk.

Skrevet

Nei.

Vi hadde kjempegod råd der vi bodde, og valgte bevisst å flytte hit vi bor nå, selvom vi visste at det kom til å gå hardt utover økonomien. Det handler om å trives :) Og det jeg gjør ikke jeg på bygda!

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Her har vi venner og familie som jeg ikke vil flytte fra. I tillegg bor vi rett ved Oslo med gode jobb og lønnsmuligheter, tipper vi hadde gått ned tilsvarende i lønn for å bo på et øde sted.

Skrevet

Bor på bygda allerede og hadde selvfølgelig ønsket pengene velkommen. Men hadde ikke flyttet en annen plass for dem, nei..

Skrevet

Det kunne vi godt hatt gjort. Vi trives på landet, og da hadde jeg hatt råd til å være hjemme med barnet.

Skrevet

Det kommer an på hvor langt borte fra mitt hjemsted denne usentrale plassen er hen i verden.

Jeg skal gjerne bo usentralt for 10 000 kr, så lenge jeg kan sette meg i bilen og kjøre på besøk til øvrig familie innimellom. Altså, at vi snakker maks et par timer i bil.

Snakker vi i andre enden av landet ville det vært rimelig uaktuelt.

Skrevet

Selvsagt, men så bor jeg midt ute i ødemarken som det er så hadde jo ikke trengt å flytte på meg.

Skrevet

Vet det er snakk om øyer som Træna, Sleneset, Hitra, ++ da vil man i løpet av tiden man bor på slike steder altså motta 10.000 i måneden pr barn under 18 år. Altså har man 6 barn vil jo dette utgjøre 60.000 i løpet av en måned, og det er jo slettest ikke verst.

Skrevet

Ja, jeg er veldig tradisjonell av meg og vil gjerne være husmor...med 10.000kr i mnd hadde det ikke vært noe problem å gå hjemme..

Men vant til å bo midt i skauen også, da...

Skrevet

Jeg kommer fra et sånt lite sted, både øy og bygd faktisk, så jeg kunne nok ha gjort det for noen år. Supert for ungene å vokse opp på landet, men jeg tviler på at jeg ville ha trivdes selv (flytta til en annen landsdel og en by for 15 år siden). Anbefaler ingen som bare har bodd i by å hoppe på et sånnt opplegg uten å besøke bygda først, gjerne et litt lengre besøk...;-)

Står det noe om betingelsene? Må man "binde" seg for et visst antall år ellers skal pengene tilbakebetales? Hjelper jo ikke bygdene noe å ha gjester for et å - poenget er vel å få folk til å flytte mer eller mindre permanenet...?

Skrevet

Jeg bor allerede i ei bittelita bygd og hadde ikke takket nei til 10.000:)

Skrevet

Jeg kunne godt bodd på Hitra :) Men fordi det er vanskelig å finne relevante jobber for oss begge er det uaktuelt. Vi kunne nok vurdert tanken i det minste hvis en slik ordning kom på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...