Gå til innhold

Bare et par år til overgriperen Erik Andersen er ute på prøve:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pass på barna deres. Om noen år er en av norges verste overgripere ute på permisjon, da kan mye skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noe tull. En av de verste, liksom. Du har ikke fulgt med i timen som kan påstå noe sånt. Dessuten: skal folk dømmes til livstid? Hvis ikke, må vi finne oss i at de slippes fri en eller annen gang. Vi har en sivilisert rettsstat her i landet, ikke primitiv sharialovgivning.

Skrevet

Ja det er ille. Se han driten i Gambia. Ferdig sonet. Oi så mye vi lærte av fengselsstraffen!

Dårlig system. Det verste av alt er jo at med litt triksing så er de fotballtrener på et småguttelag eller frivillig hjelpearbeider i Redd barns.

Skrevet

Og alternativet ditt er hva? Dødsstraff? Offentlig henging?

Skrevet

Han er dømt til forvaring, så han kommer nok neppe ut med det første nei.

Skrevet

"En av Norges verste overgripere" er vel å overdrive og "da kan mye skje" er vel også å dra det langt i og med at han er tatt for en sak.

Men jeg synes jo det er ekkelt å tenke på da man ikke vet om han har hatt noe utbytte av behandling og soning.

Skrevet

"Alle" vet jo hvem han er, så han får nok ikke jobb som fotballtrener ol nei...

Værre med alle overgripere som ikke er "kjendiser"

Skrevet

I hvert fall mye lengre straff for slike handlinger. I det minste at alle bør dømmes til forvaring.

Skrevet

Man skal alltid passe på barna sine, og ille lure seg selv med å tro at de er tryggere nå en når han slipper ut.

For det finnes mange overgripere der ute som aldri har blitt tatt eller er ferdigsonet for lenge siden.

Skrevet

Slike mennesker tror jeg faktisk ikke kan bli *leget* det er for sent for han.

Vil ikke la tvilen komme han tilgode en gang.

Jeg vet godt hvem datteren hans er, skikkelig arrogant *rikmanns datter* det var pappa ditt, pappa datt. Skaffet kamerater jobb hos faren :-/

tipper hun har bena godt plantet på jorden nå... Det var et stort sjokk for alle våres felles venner å få vite at faren var *lommemannen*

Hun slettet profilen sin på facebook. Og mistet sakte og sikkert vennene sine. Ganske synd egentlig :(

Skrevet

Stakkars jente... det må jo være et mareritt å være datteren til en sånn drittsekk. tenk hvor mye vondt familien hans må gjennom. Håper virkelig de som virkelig var hennes venner tidligere stiller opp for henne.

Skrevet

Jo, de kan faktisk bli kurert for det. Det har pågått i årevis. En av dem som får dem til å endre karakter og væremåte, er Thore Langfeldt.

Skrevet

Tror ikke helt du har forstått hva forvaring er.... Ikke mye prøveløslatelse på han nei.....

Skrevet

Unnskyld meg, men han der Baneheia fyren Viggo Kristiansen er jo dømt til forvaring med en minstetid på 10 år, han har jo allerede vært på permisjoner og folk har reagert, til og med moren til Lena sløgedal ville jo ha en ny lov for som skulle gjøre det slik at de pårørende ble varslet når de fikk permisjon.

Skrevet

Ja, selvsagt får man permisjoner. Det gjelder alle fengselsinnsatte, også de NOKAS-dømte, som fikk drept en politimann.

Skrevet

Jeg tror du bør sjekke opp litt fakta før du skrive, Viggo Kristiansen har foreløpig ikke vært ute på permisjon. Han søkte om permisjon, men ble faktisk nektet. Kristiansen fikk 21 års forvaring med 10 års minstetid.

I 2008 ble Viggo Kristiansen anmeldt for drapstrusler mot en fengselsbetjent som var utplassert på Ila som aspirant. Kristiansen ble dømt for truslene i tingretten, men siden han allerede soner en forvaringsstraff på 21 år fikk han ikke ekstra straff, men straffeutmålingsutsettelse med en prøvetid på to år. Dommen vil likevel kunne føre til at han nektes permisjon fra fengselet og ha betydning ved vurderingen av mulig fremtidig løslatelse (forvaringsfanger kan i prinsippet holdes fengslet på ubestemt tid, så lenge de fortsatt er farlige).

Derimot har Jan Helge Andersen vært ute på permisjon flere ganger, men han fikk først en dom på 17 år. Agder Lagmannsrett skjerpet straffen til 19 år, etter vanlige soningsregler kan han da bli løslatt etter 12,6 år (to tredjedeler av straffen), dvs. tidlig i 2013.

Skrevet

Kjenner at jeg klarer ikke å bry meg så mye om at en ubetydelig person som Lommemannen blir satt fri

Skrevet

Ubetydelig?? Eier du ikke evne til å forstå fæle ting som ikke skjer deg selv?

Skrevet

NN 16:23 Skrev:

Derimot har Jan Helge Andersen vært ute på permisjon flere ganger, men han fikk først en dom på 17 år. Agder Lagmannsrett skjerpet straffen til 19 år, etter vanlige soningsregler kan han da bli løslatt etter 12,6 år (to tredjedeler av straffen), dvs. tidlig i 2013.

Det forutsetter jo at han oppfører seg under soning, og at han møter opp i riktig tid etter permisjoner o.l. Heldigvis ble det strammet inn på reglene for prøveløslatelse for en ti års tid siden. Før den tid var det jo ren automatikk i at alle ble løslatt etter 2/3. Derfor myten om at ett fengselsår tilsvarer 8 mnd... Ett fengselsår er jo faktisk 12 mnd...

Skrevet

Mente du lommemannen? Jeg tenkte på barneheiadrapet så tenkte på feil mann...

Skrevet

Anno 13:47.

Jeg blir kvalm av slike som deg!

Hun mistet ikke vennene sine,ikke de ekte iallefall.

Prøv å forestill deg hvordan det var for familien,både henne,broren og de andre.

Du kjenner henne?Hvordan kan du da skrive om henne på nettet på denne måten?Hvordan tror du det er å få det slengt i trynet uansett hvor man er?Tilogmed på et forum med feige anonyme!

Skrevet

13:07

Ikke en av de værste syns du?

Hva er værre enn å voldta og drepe to åtteåringer?

Skrevet

Opps...tenkte på viggo og jan helge...

20:07

Skrevet

Det hun sikkert mener er at det finnes mange som har både drept og voldtatt et stort antall mer enn to. Det er jævlig å voldta to men det er enda jævligere å voldta ti...

Uansett så er alt bare jævlig...

Skrevet

Personlig synes jeg at seksulle overgrep mot barn skulle resultert i offentlig henging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...