magica fra tryll Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #26 Skrevet 14. januar 2011 God fredag,ja...Nå har jeg vært både til akupunktur og jordmor. Overtidskontroll på mandag. Ungen har det bra, men jeg synes det er altfor stille i kroppen min. De siste 2 dagene har det vært helt merkelig fravær av vondter...Jaja,-i helga bare VIL jeg føde!! Hadde ikke vært så stressa på det hadde jeg ikke visst at det var en stor unge som lå og feita seg opp der inne..hehe
nr 4 i magen på overtid Skrevet 14. januar 2011 #27 Skrevet 14. januar 2011 Er så enig, Magica fra tryll:) Tutta i magen min er også stoooor... Forrige snuppe veide nesten 5 kg, og jeg er selvfølgelig bekymret for vekten nå også. Var hos lege i dag, og alt ser bra ut. Hadde 2 cm åpning, men mangler jo vondt. Hadde UL også, og baby hadde det bra og nok fostervann. Ho har det kanskje for godt:)??? JAja, vi får bare krysse alt vi har for at nurkene våre vil se dagens lys i helga:) Tvi, tvi:) God helg:)
Tigergutt Skrevet 14. januar 2011 #28 Skrevet 14. januar 2011 nr 4 i magen på overtid og magica fra tryll! Venter dere begge store barn? Jeg var på UL i uke 32, og da ble mini estimert til 2900 gram, noe som var 800-900 gram mer enn gjennomsnittet på den tiden der. Jenta jeg fødte sist, en uke før termin, veide 4380 gram. Selv veide jeg 5960 gram da jeg ble født og var 56 cm lang. Jeg er rimelig spent på hvor stor/tung denne babyen her blir når jeg nå er på overtid.......Mamma har født 3 barn over 5 kg, og jeg kjenner jeg ikke har lyst å presse ut et barn på nesten 6 kg........ God helg
magica fra tryll Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #29 Skrevet 15. januar 2011 -og her sitter vi,ja:( Blitt forkjøla og da jo..hehe Jeg pleier å si at alt skjer for at vi skal lære noe,-så hva svarte skal jeg lære av dette da?? Har jo veeenta før liksom...hehe Og hvordan er det med dere?
Lessismore Skrevet 15. januar 2011 #30 Skrevet 15. januar 2011 Joda, sitter her og glor. Jeg har også lagt merke til at det er blitt betydelig roligere i magen. Kanskje stille før stormen? En uke over termin idag, og fremdeles ingen tegn til fødsel. Skal vel egentlig ikke klage over mangel på vondter, for det er mange som går med smerter i flere uker. Og vesla kan jo ikke bli boende der inne for alltid heller. Hehe. Ha en fin lørdag, jenter!
Tigergutt Skrevet 15. januar 2011 #31 Skrevet 15. januar 2011 Her er jeg også! I går ettermiddag og kveld begynte jeg å få ordentlig vonde tak, igjen og igjen! Jenta på 4,5 år ble hentet av mommo, og vi belaget oss på at NÅ vil det snart skje noe. Mye vondt utover kvelden, men ikke typisk rier. Kl 24 beordret jeg sambo ut på en gåtur med meg...Hehe... gikk og la meg kl 01 og må ha sovnet! Helt rolig her i dag igjen. Nesten skremmende rolig, for i motsetning til de andre dagene har babyen vært veldig rolig! Nå skal jeg spise risengrynsgrøt med masse sukker og kanel så får vi se om det blir litt aktivitet i magen. Lykke til fortsatt 4 dager over termin, forresten!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 15. januar 2011 #32 Skrevet 15. januar 2011 Ikke noe nytt her heller....... grrrr Har prøvd det meste nå, av kjerringråd, men det funker dårlig. Får heller bare prøve å nyte helga nå, har jeg funnet ut:) God helg alle sammen, og masse lykke til til den som kommer i gang:)
Belissimo-venter-veldig Skrevet 15. januar 2011 #33 Skrevet 15. januar 2011 Er fortsatt her jeg også... - 4 i dag. Har prøvd å ha en svært aktiv dag med de to små vi har fra før med håp om å få satt ting i gang. Så langt har resultatet bare blitt mensmurring, kynnerer og et bekken som krangler fælt. Forsøker meg nå på middagslaging og deretter sofaen og TV resten av kvelden. Regner med jeg ender opp som deg Tigergutt; slokner utpå kvelden og våkner i morgen tidlig til en rolig mage og nok en dag venting. God lørdag og tvi-tvi til dere alle!
Tigergutt Skrevet 16. januar 2011 #34 Skrevet 16. januar 2011 5 dager over - ingen forandring her! Jeg krysser fingre for dere andre og håper virkelig dere er i gang !
magica fra tryll Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #35 Skrevet 16. januar 2011 Ja, jeg er her enda ihvertfall...hehe. Nå har jeg blitt spådd å føde iløpet av et par dager UTEN igangsetting,-så får vel tro på det,da;) Noen ganger føles det bare merkelig at ikke hele den svære ungen bare faller ut.... Jaja, forkjølelsen er ihvertfall bedre da, og jeg er ikke sår i halsen lenger, og det kan jo være en fordel. Kan jo være jeg trenger litt stemme etterhvert, liksom...
nr 4 i magen på overtid Skrevet 16. januar 2011 #36 Skrevet 16. januar 2011 Åssen går det med resten av dere overtidsdamer???? Er dere i gang, eller fortsatt hjemme sånn som jeg??? Jeg merker ingenting..... er -7 i dag! Ha en fin søndag:)
Belissimo-venter-veldig Skrevet 16. januar 2011 #37 Skrevet 16. januar 2011 Fortsatt her. Intet nytt å melde. Annet enn at jeg sover bedre på nettene og at kynnere/modningsriene har gitt seg så lenge jeg er i ro. Telefonen derimot er mer masete enn noen gang. "Lydløs" er en fantastisk funksjon. Begriper ikke at folk ikke skjønner at vi kommer til å si ifra så snart noe har skjedd!? Ja,ja. Det er jo kjekt at folk bryr seg.
*smula* Skrevet 16. januar 2011 #38 Skrevet 16. januar 2011 Jeg er også fortsatt her. Hadde håpet at det var igang nå, men ser ut som jeg må vente litt til. Som Belissimo sover jeg bedre om nettene nå, mindre halsbrann. Tenker at det har sammenheng med at babyen har kommet litt lavere, så det ikke trykker så mye oppover. Men jeg synes det er koselig at folk tenker på oss, får mange oppmuntrende tekstmeldinger og telefonsamtaler.
Lessismore Skrevet 16. januar 2011 #39 Skrevet 16. januar 2011 Joda, er nå her jeg og, 8 dager over termin. Og som dere damene over beskriver, så er det mye roligere. Lite kynnere, maserier og stikkinger. Rart.
Tigergutt Skrevet 17. januar 2011 #40 Skrevet 17. januar 2011 God formiddag, jenter! 6 dager på overtid, og jeg er her nå, men hvor lenge aner jeg ikke........ Har hatt jevne rier nå hvert 4 minutt som varer et sted mellom 40 og 60 sekunder. Jeg håper desperat at de ikke dabber av igjen....... Kryss fingre for meg!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 17. januar 2011 #41 Skrevet 17. januar 2011 Tigergutt, hvordan går det? Du er vel i full fødsel eller kanskje til og med ferdig??? Uansett, dette er spennende, masse masse lykke til:) Jeg er her fortsatt og det er stille og rolig den åttende dagen på overtid. Dere andre?
Lessismore Skrevet 17. januar 2011 #42 Skrevet 17. januar 2011 Fortsatt her jeg og. Ingen antydning til at noe skal skje. -9 dager idag, og sitter og leser om igangsetting vs naturlig start. Blir jammen ikke helt klok på om det er så lurt å "kreve" å bli satt igang, heller. Igangsatte fødsler er gjerne mye lengre i varighet, større risiko for vakum/tang, og mye hardere enn fødslene som starter av seg selv. Men så er det det å gå for lenge over termin og da. Med stoooore barn, morkakesvikt, forurenset fostervann, og i verste fall barnedød. Noen som har gjort seg noen tanker om dette? Merker at det er fryktelig mye grubling om dagen...
Belissimo-venter-veldig Skrevet 17. januar 2011 #43 Skrevet 17. januar 2011 Har hatt en fødsel av hver type og vet at jeg håper virkelig å slippe igangsetting. Det var som å være med på et tog som gikk alt for fort. Følte meg dyttet videre fra fase til fase før kroppen var klar og at jeg ikke hadde kontroll som ved første fødsel. Ei uke på overtid nå og vipper mellom frykten for en svær baby og frykten for å bli satt igang. Er jeg riktig heldig blir det begge deler......
2Gull09♥11!! Skrevet 17. januar 2011 #44 Skrevet 17. januar 2011 - 9 her ! Helt vanvittig! Har hatt mindre kynnere siste to ukene enn i november og desember! Begynte nesten å lure på om denne livmoren virket i det hele tatt =) Men stripping og akupunktur idag (2.gang idag, fikk en "behandlig" med begge deler sist uke), merket jeg stor forskjell.. Har hatt jevne harde kynnere siden jeg var på sj.huset kl 12.. Så hvem vet? Blir satt igang på onsdag kl 08.30 dersom h*n ikke har meldt sin ankomst til da.. Sprøøøøtt siden storesøster kom av seg selv på termin/dagen etter. Så da rekker vi å levere henne i bhg og så rett på s.h. Gleder meg IKKE, hadde jo selvsagt håpt på at det skulle starte selv - men ble faktisk fortalt av en lege sist uke at dersom du har født en gang før er ikke igangsettelse så ille som ellers Så jeg håper han har rett! Uansett er det viktigeste å få de trygt ut.. H*n her var litt tørr, altså hadde ikke massevis av fostervann, så er nok derfor de ikke venter lenger! Sender massevis av fødestøv til dere damer! Må si jeg er MEKTIG imponert over hvor tolmodige dere er =) Spesielt med nr 2,3,4 og 6! =) Håper alle får riiiier i massevis og snart sitter med småtrollene i armene =)
mammamai09 Skrevet 17. januar 2011 #45 Skrevet 17. januar 2011 Hei:-) Kl. 0230 natt til fre gikk vannet. Og 0930 var gullgutten ute:-) Masse fødevibber til dere på overtid!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 18. januar 2011 #46 Skrevet 18. januar 2011 Hallo ??? Er det bare meg igjen nå, som ikke har fødd? Det føles sånn..... er 9 dager på overtid i dag. Blir satt i gang til torsdag, dersom ingenting skjer før. Åssen går det med dere andre? Gratulerer så mye mammamai09. Kos deg masse med gutten din:)
Lessismore Skrevet 18. januar 2011 #47 Skrevet 18. januar 2011 Nei, du er ikke alene. Jeg har fremdeles ikke født ennå. Skal på overtidskontroll på Drammen sykehus imorgen, og håper de gjør noe da. Trodde kanskje noe var på gang istad, men neeeida, alt dabbet av etter et par timer. Er ganske så lei nå.
*smula* Skrevet 18. januar 2011 #48 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er her fortsatt jeg også. 6 dager på overtid. Har vært hos jm idag. Hun tøyde godt der nede og det tror jeg kan gi litt virkning. Har hatt masse kraftige kynnere resten av dagen. Så det er lov å håpe at det tar seg opp og blir til rier etterhvert.
Belissimo-venter-veldig Skrevet 18. januar 2011 #49 Skrevet 18. januar 2011 Er fortsatt her jeg også. Akupunktur og stripping for andre gang i dag - uten noe som helst effekt. Overtidsvurdering på fredag - 10 dager på overtid. Håper på en måte å bli satt i gang, men vet av erfaring at det ikke er bare bare det heller. Noen som vet hvordan det går med Tigergutt og Magica?
*smula* Skrevet 19. januar 2011 #50 Skrevet 19. januar 2011 Ny dag og fortsatt ingen fødsel. Ble strippet i går, hadde en del kraftige kynnere, men har sovet som en stein i hele natt, og virker som det har stoppet litt opp. Får prøve meg på litt trappegåing idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå