magica fra tryll Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 2 dager over termindato idag. Hadde en fantasi på at ungen ville komme før siden det er nr 6, men neida... Så nå har jeg hevet meg rundt og bestilt time hos akupunktør kl 14 idag, så får vi se om det hjelper meg et lite puff. Kroppen har jobbet med modning i mange dager(uker) nå, men jeg burde jo egentlig vært forberedt, siden det har vært sånn hver gang...hehe Den derre livmormunnen min må være verdens tyngste port å åpne...
mammamai09 Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Hei. Her ventes også nr 6:-) Hadde termin i går. Neida ingenting som får denne ungen ut;-) Har gått til modningsakupunktur siden uke 37 og ble strippet 2 ganger forrige uke og idag igjen. Jeg har vel igrunn gått og ventet i 3 uker nå:-)
magica fra tryll Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2011 Godt å høre at vi er flere. Sist gang holdt jeg også på med modningsakupunktur og stripping fra uke 37, men fødte ikke før 5 dager etter termin. Så denne gangen tenkte jeg jeg skulle spare meg selv for ubehaget.... Men prøver et par ganger denne uka så får vi se om det hjelper no....
hippmamma Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Jeg hadde termin 1 januar og har ikke født enda for å si det sånn. Er mitt første, så er jo ikke uvanlig å gå over termin. Det eneste er at jeg har hatt så mye modningsrier og kraftige kynnere siste ukene at jeg snart går på veggen! Innimellom har de hatt 5 min mellom og vært ganske vonde, så må si jeg har blitt lurt ett par ganger de siste ukene:P magen er skikkelig sår og sliten og hode henger noen dager etter på masse mangel på søvn:P hehe!! Er vel lov å syte litt når man går på overtid syns jeg..hehe!! Var vel ikke så forberedt på at dagene over skulle være så lange heller:) men skal på kontroll på onsdag og da blir jeg vel satt igang tenker jeg. Da er jeg tolv dager over å da venter de vel ikke så mye lenger håper jeg!! Lykke til-til dere som får nr 6 da:)) er vel veldig verdt å gå igjennom dette her siden flere får så mange;)))
magica fra tryll Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2011 Uff, kajamor-kjedelig å veeente så lenge. Nå har jeg vært til akupunktur, så får vi bare se da, om det skjer noe mer ikveld eller inatt...hehe. Om ikke har jeg ny time på onsdag...
Labboline Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Er en dag over termin med lillejenta. Føles som en evighet da jeg hadde troen på menstermin 5.januar. Storebroren var ute til termin han, så var aldri innstilt på å gå over... Har hatt (til tider vonde) kynnere i over ei uke nå, men når det er nede i 10 min. mellom de dabber det av...... Håper at noe skjer snart, har litt angst for at hun skal bli stor, eller for å måtte igangsettes...
Gjest gry1986 Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 er 8 dager på overtid i dag. termin 2 januar.... jeg sliter også med modningsrier/ kynnere så søvnen går i intervaller... hadde 1 cm åpning for en uke siden og har ny time hos jordmor i morgen. lurer på om det er skjedd noe, ellers skal jeg på overtidskontroll på torsdag... håper de setter igang senest fredag hvis det går så langt. forhåpentligvis er jeg blitt mamma senest på fredag!
magica fra tryll Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2011 Ikke skjedd noe enda her...Må vel ringe til jordmor og berolige ho med at det sikkert går helt fint om jeg går over helga..hehe Vil svært nødig igangsettes! Og dere?
Tigergutt Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Mammamai og magica fra tryll! Jeg tar av meg hatten for dere to, altså! Barn nummer 6, dere er på overtid, og fremdeles positive!!!! Selv har jeg termin i dag, så jeg kan jo i utgangspunktet ikke klage. Men, med et hektisk jobbløp før Jul, samt arrangering av juleselskaper etc, så tydet alt på en for tidlig fødsel. Har hatt rier med 4 min mellomrom 2 netter, men varigheten på riene har vært for korte, og i løpet av natten har de stilnet hen. Nå på selve termindato er det HELT ROLIG! Jeg har født en gang før, og da var jeg 1 uke før termin. Av en eller annen grunn så forventer man samme løp som sist, så derfor blir det litt nedtur.... Dere må alle ha lykke til, så får vi krysse fingre for at det snart skjer noe!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Jeg hadde termin søndag 9.januar og er 2 dager på overtid i dag. Nr 4 her. Tar av meg hatten for dere som venter nr 6 altså, hjelpes, ja det må jeg si det står respekt av:) Tålmodigheten min begynner å ta slutt her.... Håper snart noe er i gjære. Jeg er helt moden og myk, så nå er det bare for kroppen å begynne å lage rier.... men det er visst ikke bare bare. Lykke til alle dere andre også, så krysser vi fingre og alt vi har for at det straks er i gang for oss alle sammen:) Ha en fortsatt fin dag:)
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2011 Hei igjen:) 2.runde med akupunktur idag. Masse vondt og murringer, men tar sin tid ja..Håper jeg slipper å ta timen på fredag!. Hvordan går det med dere andre?
Tigergutt Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Er her fortsatt jeg også ! 2 dager over termin! I dag har jeg gått en lang tur relativt fort! Hadde kjempe vondt da jeg gikk, og nå i etterkant kan jeg nesten ikke gå pga press nedover i bekkenet........hehe... Har noen tak i rygg og mage innimellom, men neppe noe fødsel i dag heller!
2Gull09♥11!! Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Passert terminen den 8 januar her, det hadde jeg aldriii trodd. Var sikker på at kan kom til å dukke opp i desember, men nå er det helt rolig =) Tar av meg Hatten til dere, nr 4 og 6? Vanvittig=) Hadde aldri gjetta at jeg skulle gå overtid, storesøs begynte på termin! Jaja, de bestemmer tydeligvis selv =) Lykke til da damer!!
SnekkerPelle Skrevet 13. januar 2011 #14 Skrevet 13. januar 2011 Jeg er nå 9 dager over termindato! Tror jeg blir ko-ko
hippmamma Skrevet 13. januar 2011 #15 Skrevet 13. januar 2011 Fortsatt her jeg... Var på kontroll i dag og har to cm åpning;)) ble strippet for tredje gang, så er veldig fornøyd med at det er fremgang siden jeg er tolv dager på overtid!!.. Har hatt masse kynnere/modningsrier og murringer i rygg osv de siste tre ukene. Hvis ikke det skjer noe innen fredag blir jeg satt igang. Noe jeg mer enn helst vil slippe. Er enn viss risiko og kan føre til mye unødvendige komplikasjoner. Men må man, så må man..!! Lykke til dere andre på overtid! Er nok verdt all ventingen til slutt ;0)
mammamai09 Skrevet 13. januar 2011 #16 Skrevet 13. januar 2011 God morgen:-) Fremdeles på overtid... Begynner å lure på om han har tenkt til å komme i det hele tatt;-) Ny time hos jordmor til man. Håper noen av dere på overtid er i gang nå altså!
magica fra tryll Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2011 God morgen,ja....Dette er virkelig en tålmodighetstest. Jeg får ringe jordmora etterpå og høre hva hun sier...Etter akupunkturen igår har det vel vært mer stille enn noen gang,-kan jo håpe at det er stille før stormen liksom! Idag hadde vært en bra dag å føde!
*smula* Skrevet 13. januar 2011 #18 Skrevet 13. januar 2011 Da var jeg også på overtid, 1 dag. Ser jo det at det bare er å smøre seg med tolmodighet og prøve å nyte rolige dager hjemme med hobbyer jeg kanskje ikke får tid til med det første etter at babyen er født. Fint å ha noen å vente sammen med
Lessismore Skrevet 13. januar 2011 #19 Skrevet 13. januar 2011 5 dager på overtid her. Begynner å bli litt lei, går og kjenner etter smerter hele tiden. Det har murret og verket i snart to uker, så det må vel skje noe snart? Men dere jenter, hvordan vet dere om dere er modne eller ikke? Verken lege eller jordmor har sjekket noe hos meg, ikke har de tilbudt seg heller. Skal det være rutine å sjekke? Var en tur på sykehuset på søndag pga lite liv, og der målte de kun hjertelyd. Ingenting mer. Jaja, vesla kommer vel når hun er klar. Max 9 dager igjen.
magica fra tryll Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 13. januar 2011 Jeg går kun til jordmor, og ba henne sjekke de to siste gangene. Bare for å få en følelse liksom...Men nå vet jeg jo av erfaring at det kan gå fra helt umodent til fødsel på et døgn...Jeg skal dit imorgen etter akupunktur også, og hvis det er litt modning på gang skal jeg be henne "røske" litt for kanskje å hjelpe på litt(selvom jeg synes det er vondt og grøss). Synes selv jeg er en pyse om dagen, etter å ha hatt vondt i flere uker orker jeg liksom ikke å bli herja med mer enn jeg nødvendigvis må når ungen skal ut.... Tror ikke den sjekkinga er noen rutine,nei. Det må du nok be om.
Tigergutt Skrevet 13. januar 2011 #21 Skrevet 13. januar 2011 God formiddag, jenter! Ja, nok en dag og fortsatt rolig her hos meg. Jeg skrev 2 dager i overtid igår, men jammen har jeg "løyet" på meg en dag! For i dag er jeg 2 dager over termin!!! Blir rar i hodet av å gå slik som dette! Jeg har heller ikke peiling på åpning, hvor moden jeg er osv... Jeg er 38 år, har født en gang før for snart 5 år siden, men føler meg helt innkompetent på dette området! Sist hadde ikke hodet festet seg, ingenting tydet på fødsel, og så gikk vannet 1 uke før tiden... Verken den gang eller nå har jeg merket noe til slimpropp. Jeg merker at ting er annerledes nå med nummer to. Denne gangen har jeg tak i mage og rygg, press ned i bekkenet osv... Folk her inne snakker om mensmurringer, modningsrier, maserier...osv... Jeg har ALDRI vondt under menstruasjon, og derfor aner jeg faktisk ikke hva jeg går med! Har vært 3 ganger jeg har gått med rier (har jeg trodd ihvertfall) med 4 minutters mellomrom, men kun en lengde på 30 sek. Etter å ha lagt meg ned og slappet av så har dette roet seg ned! I går og i dag har jeg vært ute og sprintet, ihvertfall gått en lang tur relativt fort, og eneste resultat så langt er et bekken som ikke er helt samarbeidsvillig.... Ut skal babyen, men den kommer nok når det passer den og ikke meg God dag alle dere og hold motet oppe! PS! Trodde forresten at det ville bli roligere i magen nå på slutten, men her er det helt kaos!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 13. januar 2011 #22 Skrevet 13. januar 2011 Fortsatt stille og rolig her også. Nå er jeg 4 dager på overtid, og veldig lei. Åssen går det med dere andre??? Noen som er i gang? Noen som har noen tips?? Jeg skal på kontroll i morgen, så da skal jeg be om å bli "strippet" igjen, for tredje gang. Jeg føler egentlig at det er litt mindre liv nå... Åssen er det med dere andre? Kjenner liv og bevegelse gjennom hele dagen, men liksom ikke de friske avsparkene som har vært tidligere. Dersom dette vedvarer, nøler jeg ikke med å kontakte føden altså. Ha en fin kveld dere overtidige jenter:) Måtte "vondten" snart komme:)
Tigergutt Skrevet 14. januar 2011 #23 Skrevet 14. januar 2011 God fredag formiddag, overtidsdamer ! Jeg er her, 3 dager på overtid i dag! Hatt en grei natt kun avbrutt av x antall doturer, ikke noe vondt og ingen ting som tyder på at babyen vil ut i dag heller!!! Magen har sunket ennå mer, og nå har jeg den snart helt nede mellom bena - nesten umulig å samle bena når jeg sitter...hehe... Et vakkert skue, kan du tro! Jeg ønsker dere lykke til i dag og håper det skjer noe både med den ene og den andre av dere!
Belissimo-venter-veldig Skrevet 14. januar 2011 #24 Skrevet 14. januar 2011 Tre dager over her også..... Strippet i går men det ser ut for at det ikke gjorde susen.... Ikke annet enn mye vondter og ubehag i døgnet etter. Føler virkelig behov for en pause fra å være gravid...... Går i skytteltrafikk mellom senga, sofaen og doen døgnet rundt - og er likevel utslitt. Så to episoder med "Jordmødrene" på nett-TV i går i håp om å bli inspirert. Hjalp jammen meg ikke det heller. Så nå sitter jeg her som deg Tigergutt; bredbeint og utålmodig. Krysser fingrene for snarlig fødsel for oss alle her inne på denne overtidstråden.
mmmay Skrevet 14. januar 2011 #25 Skrevet 14. januar 2011 10 dager over termindato her. Var på overtidskontroll i dag og fødselen skal vel settes i gang på mandag hvis det ikke skjer noe før. Så lenge jeg og barnet har det bra syns jeg at overtiden er egentlig ganske greit, jeg nyter stille før "stormen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå