silstr Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Snuppa vår på 15 mnd vil absolutt ikke ha kumelk! Har prøvd h-melk, lett melk, skummet, varm, kald...ja jeg har nok prøvd alt! Det eneste som er godtatt er MME. Hun får en flaske med NAN morgen og kveld nå, men vil jo helst kutte ut dette og begynne med vanlig melk. Noen som har opplevd det samme eller har noen tips?
EgG Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Vi har ikke komet dit enda, da snuppa mi er 11mnd, men jeg har hørt at det er flere som i en overgangsfase blander mme og vanlig melk også trapper ned på mme. Vi måtte gjøre det når det gjaldt vann til snuppa. Hun hadde diare da hun var 6mnd og vi fikk beskjed om å gi henne blåbærsaft. Hun hadde til da ikke drukket vann så da det ble introdusert ble hun ikke akkurat overbevist... Men saften ble stadig svakere og nå aksepterer hun vann. Kanskje det fungerer med melk også?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Er det så farlig da? Gutten vår har aldri drukket annet enn vann (ammet til han var 1 år), MÅ de ha vanlig melk altså? Han spiser variert, så jeg trodde det var greit med bare vann.
Rødhette <309+<312 Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Som hun ene skriver kan dere blande mme og vanlig melk i begynnelsen, og ta mindre og mindre mme. Eller så er det bare å fortsette og prøve, her var melk ikke så populært i begynnelsen, han mislikte det ikke, men rynket på nesen. men vi ga melk i koppen hver dag, og etter to uker ca godtok han det :-) Tror mye hadde med at han ikke var vant til melk fra tutekoppen, men fra flaske, fikk han vanlig melk i flaske drakk han det.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 ingen av mine har drukket noe særlig melk... eldste drakk mme til hun var ca 10 mnd, og nektet plutselig. hun spiste grøt, yoghurt, ost og melk i mat ellers...nå er hun 5 og drikker stort sett vann, men innimellom hiver hun innpå masse melk i noen dager, for så å ikke drikke det på mange mnd igjen. regner med at det da er kroppen hennes som sier fra:-) misnstemann (17 mnd), er også flaskebarn, men nektet plent å drikke mme (bortsett fra 1 flaske om morgenen) fra han var 5 mnd...ble bekymret, men hs sa det var greit så lenge han spiste grøt.fra han var 7-8 mnd nektet han flaska om morgenen også...spiste grøt frem til han var 10 mnd, men da nektet han det også. da startet vi med yoghurt og vanlig melk i mat...har tilbudt melk i kopp siden han ble 1 år, men det kommer fort ut igjen , ja:-) jeg har aldri likt melk selv, og presser ikke barna mine...så lenge de spiser allsidig ellers, er jeg ikke bekymret:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå