Sommerbebiss Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hei! Vi begynte med grøt for ca 14 dager siden. Han likte det veldig godt, og slukte alt vi ga. Var helt vill. Men nå den siste uka, bare skriker og skriker han? Han vil ikkje ha noe som helst. Har prøvd å gi han det meste. Jeg syns det er så rart, siden han likte grøten så veldig godt. Er det noen som har opplevd det samme, og har noen tips??
Mammahjertet <3 Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er ikke noen grøtekspert siden jeg bare har startet med smaksprøver til min lille jente. Men har du prøvd å helle fruktmos over grøten? Slik at han får litt smak av den også ved siden av grøten? Da tar han bedre til seg jernet i grøten også hvis han får i seg c-vitamin ved siden av/sammen med grøten.
Hanna30 Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Vil han ha melk da? Min var slik også, da han fikk smaken på grøt ville han ha bare det og drakk nesten ikke melk. Så kom en periode der han spiste og drakk godt, og så plutslig ville han ikke ha grøt men bare melk. Jeg tar slikt helt med ro jeg. Spiser han ikke, så spiser han ikke (så legne han vil ha melk da), det går opp og ned! Da får han bare drikke melk da om det er det han vil:) Blir noe annet hvis de ikke får i seg noe. Men om det er at han bare vil ha melk og ikke grøt, så kommer nok apetitten tilbake igjen etter en stund. Om det er en kort periode gjør det ikke noe at de ikke drikker så mye heller. Apetitten vår går jo også opp og ned, helt normalt. Så lenge han er frisk ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå