Tieran Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg skal male om og bytte listverk i stuen og hadde i utgangspunktet tenkt meg helt hvitt denne gangen. Men nå har jeg blitt i tvil. Tenker at selvom jeg har andre fargerike ting, så kan det bli litt for kjedelig med helt hvitt. Så har funnet meg to fargeprøver som jeg har sett på nå siden jul, uten at jeg blir så mye klokere likevel ;o) Er det noen her som har prøvd fargene Chi eller Letthet og har noen erfaringer de kan dele ang det? Er det "gule" farger? Varme/kalde? Evt noen andre meninger og erfaringer?
Babyønske �� Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Har ett rom med chi på lister, vinduskarm og brystningspanel. Jeg syns det er en skarp hvitfarge(kald), og angrer litt på at jeg ikke tok vanlig eggehvit i stedet for.
Marsbarn 2011 Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 jeg har både letthet og chi i stua mi. chi i taket, på lister og dører, og letthet på veggene. fargene er veldig like. men chi inneholder bare noen få impulser med sort, og blir dermed litt kald. letthet er en litt varmere farge. jeg er veldig fornøyd med begge to. egghvit syns jeg blir veldig gul og er litt lei den egentlig, alle andre har den jo. du kan jo eventuelt se på den fargen som heter bomull, alt som er ferdigmalt hvitt av listverk, dører og vinduer kommer i denne fargen. men igjen, dette er jo en farge de aller fleste har et sted. det er en ny farge som heter silke (fra jotun) det er litt mer farge i den enn de andre du har sett på, men den er utrolig fin og passer til alle farger du måtte ønske å ha som kontrastfarger på gardiner og sånne ting. jobber til daglig med maling og farger lykke til!!
Tieran Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2011 Tusen takk for svar ) Silke hørtes jo spennende ut! Den må jeg titte på i butikken ;o) Av Letthet og Chi, tror jeg at jeg heller mer mot Chi siden den ikke har den gulaktige nyansen i seg (slik som egghvit som du nevner). Er mektig lei gule hvitfarger på vegger ;o) Har tittet litt rundt på nett nå og ser at det er mange som er fornøyd med fargen 0500-N. Skal sjekke ut den også. Men det blir nok ikke den dersom den er helt hvit. Takk igjen for innspill ) Da stikker jeg straks til byen for å shoppe maling ;o)
Amastra Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Vi har brukt "krem" på alle hvite vegger i huset, og er suuuperfornøyde med den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå