indigo25 Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Min gutt sovner for natta ca kl 23, våkner for pupp ca 3 timer senere og deretter enda en gang 3-4 timer senere. Synes dette er greit foreløpig, men snart er det vel på tide at mor får litt kveld alene før hun legger seg. Eller er det kanskje vanlig at de legger seg så sent en stund til?
Lykkemin Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 vi har lagt han når vi har lagt oss selv, så blitt i 23 tia her og. Prøvde legge han litt før kl 22 i går, men han sovna da ikke før kl 02..hjelpes.. og våknet hver annen time i natt.. men det er tenner på gang så kan være det som plaget han i går.. ellers så var det en reaksjon på vaksinen som gjorde at han sov hele helga og nå skulle ta igjen
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 min gutt er 9 uker da, men svarer likevell jeg han tar nå kveld 20.30-21.00. vi jobber mot kl 19 startet med at han sovnet 23, så har kommet ett lite stykke på vei han er veldig våken og pratsom på kvelden så "holder" han våken ca 1,5-2 timer før legging så er jeg sikker på at han er trøtt så får han flaska si og litt kos i armkroken til øynene begynner å rulle da legger jeg han inn i senga si så er det natt
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Han begynte å legge seg mellom 21 og 21.30 da han var ca 2 måneder, ett par uker før 3 måneder begynte han å legge seg mellom 20.30 og 21. Så ble det mellom 20 og 20.30. Nå er han straks 4 måneder og må justere ned til mellom 19.30 og 20 fordi han er så trøtt. Jeg har latt han finne rytma si selv og han gir utrykk for det når leggetid må justeres.
mandalay Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Vi begynte og legge henne kl 19.00 da hun var 6 uker gammel. Hun er nå 3.5 mnd og det fungerer fint fortsatt. Ammer henne mellom 02.00 og 03.00, og hun sover deretter videre til ca 08.00. Vi har vært veldig heldige- tvi tvi til at det fortsetter sånn!
snuppelura-jente10 Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Min jente er bare 2 mnd, men vi har i snart en uke jobbet med nye leggerutiner. Mange sier de er for små, men vet om mange som har klart det. Vi legger henne litt tidligere hver dag. Startet med kl 00.30 og i går sovnet hun kl 21. Målet er kl 20 og håper å klare dette til helgen. Før vi startet med disse rutinene kunne hun sove opp til 9 timer, men det har hun ikke gjort de siste dagene. Begynner å bade og stelle kl 20, bruker god tid for å holde henne våken. Fikk da mat kl 21 og sovnet av seg selv i egen seng. Mat kl 03, så mat kl 10, veldig deilig. Syntes det er slit med å få nye søvnrutiner, spesielt på kvelden hvor både hun og jeg er sliten og må prøve å holde henne våken, men skal bli så deilig å få tilbake kveldene. Så i kveld skal jeg prøve kl 20.40. Masse lykke til!
laroos Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Min blir 3 mnd neste uke, og han har lagt seg ca 19-1930 i det siste. Da våkner han gjerne rundt 22-23 for litt mat, og så igjen i 3-tida. Han sover til ca 7, når resten av familien også står opp. Denne rutinen har han mer eller mindre kommet inn i av seg selv. Er forundret over hvor enkel han er å legge i forhold til storebroren. Tror kanskje vi er mer avslappet denne gangen, og at vi leser ungen bedre.
anonymica Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Jenta vår begynte da hun var 6 uker å justere leggetiden til 19, så det har vi holdt på siden. Hun spiste ca hver 3-4 time i starten, men rett før jul måtte vi over på flaske. I natt spiste hun 1 gang kl 22, også ikke før 09... Håper det er en ny start Hun er nå 4,5 mnd og spiser 2 grøtmåltider.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 Heihei! Jenta vår blei 3 mnd i går Her har det fort gått fra 00-01 tia for ei stund siden.. til at hun knalla i 22 tida presis hele jula. Da vi kom tilbake etter jul har hun begynt å bli kjempetrøtt i 20.30-21 tia.. seineste hun har sovnet de siste 2 ukene er kl 21.30. Da er hun våken en gang iløpet av natta for mat og står opp alt fra 07.30-09.00 Før hadde jeg ingen rutiner på soving. men etter jeg begynte å lese tegnene hennes (tok ei stund før jeg skjønte de) fant jeg ut at hun var stuptrøtt 1,5 time etter hun er våknet.. alltid. Så når jeg begynte slavisk å legge henne i vogga etter 1,5 time, gikk det ikke mange dagene før hun sovnet uten problem. og sov bedre om natta. Så problemet her va faktisk at hun sov for lite på dagen tror jeg og ofte var overtrøtt.. Begynner å lure på om hun begynner å bli klar for å køye enda tidligere.. men er da redd jeg ikke får i henne nok mat. Har vært et tema siden før jul, for hun spiser akkurat det hun skal iløpet av en dag (flaske) og legger på seg bare 100 g i uka. Så om jeg legger henne før vil hun gå glipp av det siste måltidet i 20.30 tia.. eller vil hun regulere dette selv med å begynne å drikke mer iløpet av de andre måltidene? eller kanskje våkne før? Får henne ikke til å spise oftere heller.. hun vil bare ha hver 3-4. time.. hehe.. når jeg ser over her tror jeg kanskje jeg skal lage min egen tråd med spørsmålene mine
EgG Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Vi begynte å stramme inn på kvelden i den alderen, men vi måtte ta en fight i ny og ne ja.
Novadona Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 Jeg skjønner ikke at dere klarer å ha slike rutiner? Vår på 2 mnd og 20 dager styrer det selv, og i går kom vi skjevt ut og da sov han en lang periode frem til 22.00, så da ble det 1,5 timer våken etterpå før han slo seg til ro for natten (dvs, at ved neste amming, kan jeg legge han rett ned igjen) Treffer vi godt, kan prøver vi å legge oss rundt 22-23, han må da ha vært våken 1-2 timer før soving er aktuellt for vår lille.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. januar 2011 #12 Skrevet 10. januar 2011 Jøss så lenge deres små holder ut på kveldene! Min gutt på 3,5 mndr er dautrøtt når klokken nærmer seg 18! Da tar vi kveldsstell, og han får flaske på sengekanten, også sovner han rundt 18.30 -18.45. Sover til neste morgen kl 07-08. Han gjorde dette til rutine helt selv da han var ca 2 mndr.. og har fortsatt med det siden... Deilig med voksentid på kvelden syns jeg. Men si meg, har dere prøvd å legge dem tidligere ? Ser jo mange er oppe like lenge som dere er oppe selv.. det er kanskje normalt når de er så små, ikke vet jeg, er førstegangsmamma! Men kanskje dere rett og slett bare ønsker å ha dem oppe så lenge, da er det jo en annen sak. Personlig syns vi det er deilig å pleie par-forholdet litt på kveldene, så at han legger seg tidlig passer oss midt i blinken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå