Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skambeinet er beinet som ligger mellom hoftene, på framsiden.. Over musa, enkelt og greit.. hehe

Når du leter etter llivmoren, kjennes det best om du trykker på oversiden av den, så leter du etter en kant som går nedover i magen din. Når du er 15 uker ligger den nok enda et stykker under navelen din, så begynn å lete der. :) Lykke til.

Skambenet er benet som ligger over underlivet ditt. Du kan kjenne kanten på skambenet omtrent der kjønnshårene slutter. Og over dette benet igjen kan du da altså kjenne livmoren.

Jeg har hatt problemer med å kjenne livmoren begge graviditetene mine. Men man skal kjenne en slags hardere overgang/kant. Det er best å kjenne etter når man ligger. Kanskje du kan få lege/jordmor til å hjelpe deg å kjenne etter neste gang du skal dit.

Annonse

Da har jeg vært hos legen.

Jeg har jo lett etter livmoren på helt feil sted. Legen hadde ikke noe problemer med å finne den (men det har fortsatt jeg). Han målte den til 18 cm over skambenet. Dvs rett over navlen, og han lurte på om jeg muligens er kommer lenger enn det vi tror.

Vel, det vil jeg finne ut av på ultralyden når jeg får innkalling dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...