Gå til innhold

HASTER, ANG KVALMESTILLENDE

Anbefalte innlegg

som allitd er jeg fortsatt kvalm i uke 21. Pyton. Sist brukte jeg afipran, det kan jeg ikke bruke lengre. grunnen til det er at jeg blir så trøtt av de at jeg ikke klarer å holde meg våken. har to barn jeg skal ta meg av. Skal til lege snart. Hvilke kvalmestillende bruker dere og funker de???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142765431-haster-ang-kvalmestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg og brukte afipran eller noe sånn... (husker ikke helt navnet på dem.) For meg tok de vekk toppen kun, men i det minste gjorde det at ikke alt jeg spiste og drakk kom i retur. Er gravid igjen nå, har kun litt kvalme, og ingen oppkast denne gangen. :D:D Men fikk i dag et tips på jobben som jeg sårt kunne ønske jeg hadde fått i forrige svangerskap. Det finnes en sprøyte du kan få ved sykehuset som stopper kvalmen elle i allefall stilner den veldig bra.... Jeg vet ikke hva den heter desverre, men kan jo være verd et forsøk da? Vet ikke om du kan ta den så langt ute i svangerskapet, men jeg ville i allefall ha spurt. :)

Lykke til. :)

Hehe.. Har gått på alt som finnes ;) og det er noen som sløver mye mer enn andre.. Stemetil er ganske grei sånn, men jeg fikk masse vann i kroppen da jeg brukte den.. Ellers er det jo zofran som de aller fleste har veldig god effekt av - den er ikke sløvende ;) Postafen, afipran og phenergan er alle ganske sløvende, tror ikke du skal kjøre på noen av de faktisk (de har den varsletrekanten).. Så vil heller anbefale stemetil eller zofran ;) Eller compro, men den er veldig vanskelig å få tak i :P

Finnes også en som heter Marzine, og den er heller ikke spesielt sløvende tror jeg.. gikk bare på den i et par dager, for den fungerte dårlig, og da var jeg allerede veldig dårlig, så hadde nok ikke merket noe særlig til det om den var sløvende på meg..

Lykke til med å finne frem i junglen av kvalmestillende ;) hehe..

Men tips er at fastlegen stort sett ikke vet noe særlig om svangerskapskvalme og medisiner.. så hvis du er veldig plaget ville jeg hørt om ikke jeg kunne få en time på gyn.poliklinikk.. Der vet legene i hvertfall hva de snakker om ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...