mariabee Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er ny flaskemamma og finner dette slitsomt innimellom. Nå begynner jo helsestasjonskontrollene og andre ting man må følge opp. Jeg må ta buss til dette, og hva gjør man da om den lille akkurat skal ha mat når man MÅ ut døren? Kan jo ikke endre spisemønsteret så veeeldig til en 6 uker gammel jente..
Canari Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Tilby litt før du MÅ ut, ev ta med en flaske klar til å gi på bussen.
Super-Mish Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Hei! Har fundert på det samme.. men da vi var på hs pga trøske da han var tre uker gammel, ga jeg ham mat på venterommet med en gang vi kom fram. Legen kom ut til oss istedetfor at vi skulle måtte avbryte matingen, hs generelt bør vel være fleksible med sånt Det er vel ganske vanlig at de små blir roet ned av bevegelse, så om det er på grensa til gråt idet du går ut døra, holder det kanskje til du er framme? Hvis du er redd for at det ikke skal gå, kan du vel vekke småen i såpass god tid før dere skal dra at du rekker å mate først? Gjør jo ikke noe om han/hun ikke spiser et like stort måltid som vanlig, bare det holder til dere kan mate igjen! Hvis du ikke allerede har funnet ut av det, så kan du ha med flasker med ferdig kokt og avkjølt vann i en sekk/stelleveske, og en termos med varmt vann, så kan du blande til rett temperatur. Jeg drikker av overskuddet før jeg har i pulver og sjekker på denne måten tempen samtidig, da trenger vi ikke et sted å helle ut vannet, og heller ikke termometer e.l. Bakterieflora deler vi stort sett fra før, uansett. Slik blir du like mobil som en ammemamma!
Ronja&Odin Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 ta med termos med vann i den som er i tempratur som melka skal være, og pulver i doser... lettvindt
Frøken B ღღ Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Hvis din baby er like regelmessig som min var så kan du kanskje dra nytte av trikset jeg lærte meg. Jenta her ble "drilla" på måltider hver 3. time på sykehuset (vi var der litt lenger en vanlig) og det fortsatte vi med hjemme også. Jeg kokte vann og satte i flasker i kjøleskapet når vi var hjemme, men hvis jeg viste at jeg skulle ut før neste måltid så kokte jeg opp vann og satte flaska i romtemperatur/la i stelleveska og når hun skulle ha mat igjen så var den stort sett helt grei temperatur på. Noen ganger litt varm, men da kjølte jeg den raskt ned under rennende kaldtvann som man finner de fleste steder man ferdes.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 jeg er andregangsflaskemamma så føler jeg har fått øitt erfaring jeg har kjøpt fisher price flaskevarmer, er en termos man har varmt kokt vann på og en beholder man kan varme flasken i.. jeg har flaskene ferdig laget med meg og varmer i denne eller i micro, alt etter hvor vi er.. dersom vi har time hos hs kl 11 og han skal ha mat da, lager jeg flaska ferdig før jeg drar og pakker den nedi beggen så er den klar når vi kommer bort.. de klarer seg lenger enn 3 timer mellom måltid og klarer å vente en halvtime til.. som nevnt over roer de seg ofte i bevegelse.. du finner nok ut hva som passer best for deg jeg venter heller en halvtime istedenfor å vekke eller mate en halvtime før, for eldste snuppa fikk vondt i magen dersom det gikk mindre enn 3 timer mellom mating så måtte være stanhaftig selv om hun skrek og dersom de blir vekket for mat spiser de ikke alt og blir fort sulten igjen er min erfaring
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Det er vel ikke værre enn å tilby babyen litt mat før dere MÅ ut? Selv om den ikke er kjempe sulten akkurat da, spiser den nok litt, og du slipper at den plutslieg finner ut at den er kjempe sulten når dere er ute av døra. Sånn gjør vi det hvertfall og det fungerer helt utmerket. Skal vi være ute i mange timer, tar jeg bare med meg en flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå