Gå til innhold

Erfaringer ang slimproppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig urolig og rar i formen i natt, og fikk virkelig ikke sove. Sto etterhvert opp og gikk på min vanlige nattevandring på do :P Jeg får øye på en stor, gul/grønnn aktig slimete ting på papiret. Jeg kan ikke tenke meg til at det kunne være noe annet enn den berømte slimproppen?

Saken er den at samboer er i utlandet på jobb, men har mulighet til å komme hjem dersom noe skulle skje. Jeg vet at når slinproppen går er det et tegn på modning, og kan være et tegn på at fødsel er like rundt hjørnet.

Jeg lurer på om det er noen med erfaringer her, som kan si noe om hvor lang tid det gikk fra slimproppen kom til fødsel var i gang? Jeg lurer på om jeg skal sende bud på kjæresten eller ei! :)

Har forøvrig 19 dager igjen til termin.

Blir glad for ALLE svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette varierer helt sikkert fra person til person, men med min første gikk slimproppen rett før fødselen startet (samme dag).

Skrevet

Med nr 2 og 4 gikk slimproppen slik i klyser, litt og litt de siste 2 ukene før fødsel.

Med nr 3 kom det ut en svær propp, en (brukt) tamponglignende sak både i størrelse og utseende. Dette var 14 dager over termin, og dagen etter ble jeg uansett satt igang.

Første gang gikk proppen som masse snørrete slim med blodstriper i etter at jeg hadde hatt svake rier i 12 timer.

Så det er ikke godt å si...

Skrevet

Forrige gang gikk slimproppen sånn v 19 tiden om kvelden også begynte riene en time senere også fødte jeg kl 8 neste dag.. Så hadde jeg vært deg, ville jeg nok fått mannen min hjem, best å være på den sikre siden:) Du har sikkert ringt å hørt med føden allerede, kanskje de kan gi deg noen råd?

Lykke til:)!

Skrevet

Jeg merket ikke noe til slimproppen noen av gangene jeg :)

Skrevet

Første gang gikk slimproppen med tegningsblødning en fredag, og tirsdag kveld gikk vannet. Andre gang husker jeg ikke... Nå er jeg virkelig ikke sikker, trodde at den kom i uke 34-35, og nå for en uke siden. Slimer mye fortsatt. er 38+6.

Skrevet

Hos meg gikk slimproppen mandag og jeg fødte 5 dager etter.

På ei venninne gikk sliproppen lørdag og hun fødte morgenen etter.

Så dette er veldig individuelt, og jeg ville nok kjent litt på magefølelsen og kanskje bedt han komme hjem om han må bestille fly og det tar tid. Hvis han er noen timers kjøretur unna, så ville jeg ventet.

Skrevet

Første gang, en litt stor helt blank klump med slim og bittelitt blod i.. -Fødte dagen etterpå. Nr to kom slimproppen i små doser fra kl 17 og utover. Kl halv to på natten var han ute...

Men det kan jo gå uker fra slimproppen går til det skjer noe også...

Jeg har forøvrig også 19 dager igjen i dag... Men her skjer det ikke noe spennende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...