Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 er jeg bifil når jeg kun er seksuelt tiltrukket til jenter men ikke følelsesmessig? jeg tenner på jenter å ønsker å ha jente sex men jeg kunne aldri fått følelser for å vært sammen med ei jente.
LoveDove Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Mange skiller mellom biseksuell som seksuell tiltrekning og bifil som følelsesmessig tiltrekning, men dette medfører ikke egentlig riktighet. Ordet seksuell har opprinnelig både en erotisk og en emosjonell komponent, så ordene er i bunn og grunn mer eller mindre synonyme. For min del betyr det ingenting. Jeg er kanskje bifil? Jeg har vært sammen med en gutt og nå er jeg sammen med en jente... Men jeg tror ikke jeg kunne forelsket meg i en annen jente. Og jeg ser ikke etter jenter på gata. Må man definere seg? Jeg omtaler ofte meg selv som bifil hvis noen spør, men det er mer for å klargjøre at jeg ikke er lesbisk på tross av min jentekjæreste. Jeg vil for øvrig legge til at jeg var deg for et år siden. Jeg var singel, hadde ti menn på samvittigheten, ett forhold bak meg og hadde lyst til å "prøve" å ha sex med en jente. Jeg var veldig klar på at jeg kunne tenne på jenter, men aaaaldri forelske meg i en. Vel, så feil kan man ta. Jeg hadde sex med en perifer venninne og ble skamforelsket på rekordtid. Nå er jeg lykkelig og i et herlig og trygt og alltid like spennende forhold. Mitt tips er: Ha gjerne sex med en jente, velg helst en bifil hvis du kan (jeg er veldig glad min er det, slik at vi forstår hverandres tenning) og (dersom du er singel) ikke vær redd for eventuelle følelser. Jeg vurderte å gå da følelsene kom, og sleit en stund med full forvirring (er jeg bifil, er jeg forvirra eller er jeg bare forelska?). Jeg har ikke angret et halvsekund på at jeg satset. Lykke til og kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå