Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på snart 8 måneder har den siste måneden våknet mellom halv 5 og 5 på morran! Hun har lagt seg halv 7, men har prøvd å forsøvet det til 7 uten hell. Hun sover veldig lite på dagen også. To ganger om dagen. Som regel i 40 min. Noen ganger 80 min. Hva kan vi gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå kommer sikkert ikke jeg med noen oppløftende ord her, men vi prøvde alt og ingenting funket så vi måtte pent stå opp på den tiden LENGE.

hun begynte i 8 mnd alder og holdt på til hun var langt over 1 år. hun er ikke noen syvsover nå heller. hun kan våkne kl 6 og vil stå opp.

(hun er 3.5 år nå)

noen sier de ikke tar opp babyene før f.eks 6.30 om det er et mål. men det var ikke noe alternativ her. jeg orket ikke høre på at hun gråt..

vi får vente med å sove til de er i tenåra.. hehe =P

Skrevet

Vi hadde det likt her og, men håper at vi har klart å snu det nå...

Har fått lillegutt til å sove til 7 om morgenen en uke i strekk nå. Han legger seg også 19 hver kveld. Det vi gjorde var at vi "tvang " han til å sove en liten kveldslur før han la seg. ca rundt halv 17- 17, og noen ganger lar vi han sove til 18.00, men da blir han vekt og får grøt og vanlig kveldsstell...

Måten vi fikk ham til å sove på var å pakke på han og gå tur, da sovner han etterhvert. Jeg vet ikke om det er dette som har fått ham til å sove lengre, men vi får se hvor lenge d varer:) Jeg går heller en times tur i dritthver på ettermiddagen, enn å stå opp 5 om morran. Det er umenneskelig tidlig:)

Skrevet

Han blir forresten 7 mnd nå, og sto opp 5 i mange mange uker! Helt siden da vi stilte klokka:)

Skrevet

Oi! He he. Det var ikke akkurat så oppløftende nei, men jeg er veldig takknemlige for svar uansett! Det er mulig hun er en morgenfugl:-) Er ikke aktuelt å la henne skrike så får vente tålmodig da...

Skrevet

Mini våkner gjerne i 5-6 tiden. Da ligger han og babler i senga si. Han får pupp og legges tilbake i senga. Får en bamse eller to å leke med. Ligger og babler i inntil en time, men sovner da og kan sove til kl 9. Han er imidlertid fornøyd med å ligge i senga våken, da... Sutrer han så får han smokken og da er han fornøyd... Har du prød å gi henne mm/mme?

Skrevet

Legg han tidliger på kvelden. Ikke stå opp før kl 6 prøv å ro han ned,evt ignorer han hvis han ikke hyler.

Prøv m kortere 2-2,5 times intervall mellom oppvåkning og første dupp for å håpe han sover lenger pr dupp. Ikke la han sove mer en enn time halvanne for å beskytte dupp nr 2- la han da sove en 2 timer eller mer hvis han klarer. Bare ikke etter halv 5 -5. Evt 3 dupper hvis han vil det.

Våkner han fra siste dupp i 3tiden- legg han gjerne kl 18

Så gjentar du og gjentar til han tilslutt muligems sover lengre..

Det er hardt mens d står på! Søvn avler søvn fren til en 14mnd alder- så hvis du får han til å sove godt på dagen vil det nok bedre natten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...