Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Britto!

Kjenner meg sååå igjen i det du beskriver her. Holder på å teste EL om dagen og regner med at jeg sitter på flyet i løpet av uken...kjempeskummelt plutselig, men jeg prøver også å holde fast i tanken om at det er dette jeg vil, at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke prøver og at tiden og klokka er i ferd med å renne ut.

Utrolig flott om du har klart det på første forsøket da! Hvordan tok du kontakt da du fikk positiv test? Høres ut som du har rukket en ordentlig dialog med dem før du satte deg på flyet? Jeg ser for meg å måtte snakke med en telefonsvarer så fort testen er positiv, for deretter å kaste meg avgårde....;o)

Solskya, du er vel på tur nå og jeg er kjempespent på hvordan det går med deg. Masse lykke til - jeg kommer etter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen :-) Ja, jeg tror mange av oss har det samme tankekjøret rundt det vi skal igjennom. Tror det er viktig å tenke positivt, dette er noe vi kan og vil, barnet er ønsket og elsket, kan jo bare bli bra! Praktiske ting for man heller ta underveis, det ordner seg uansett!! Jeg snakket med Stork den morgenen jeg testet positivt, men dro ikke ned før dagen etter (tidlig søndag morgen). Jeg våknet ved 5 tiden natt til lørdag og tok en test da, med tanke på at jeg skulle rekke første fly lørdag morgen eventuelt. Den var negativ. Så tok jeg en ny test lørdag morgen ved 9-tiden, som var positiv!! Ringte da til Stork, som anbefalte meg å vente til dagen etter. De visste da sikkert at EL hadde vært mellom klokken 5 og 9 en gang, og mente det kunne være litt tidlig med inseminering samme dag. Så da ble det grytidlig opp søndag istedet, og time klokken 0830. Kan jo være lurt å invistere i litt hyppigere testing rundt EL slik jeg gjorde, da kanskje muligheten for å "treffe" er større. Ellers har jeg ringt til Stork flere ganger underveis og spurt om ting jeg har lurt på, og de er superhyggelige og hjelpsomme. Om du legger igjen på svarer, ringer de deg tilbake med en gang de kommer på jobb. Go girl, heier på deg :-)

Skrevet

Tittei! Da var første besøk på CFC gjennomført, og 14 laaange dager foran meg :) Virkelig spennende!! Alt gikk mye kjappere enn jeg hadde forestilt meg, men det var helt ok. Inn til akupunktur etterpå, det var også veldig greit.

Er du på tur ned snart Mummrik? Jeg testet både morgen og kveld nå de siste dagene, og siden testen var positiv igår kveld og imorres tok de meg inn idag istedet for imorgen :)

Flott å høre dine opplevelser Britto - har du tatt test nå? *spennt* :)

Masse lykke til Mummrik!! ;-)

Skrevet

Heihei Lysfangeren!

Hvordan går det med deg? :)

Skrevet

Så bra! Flott at det gikk fint, og at du hadde en fin oplevelse! Spennende å høre om det har skjedd noe om 14 dager :-) Jeg testet i går kveld og i dag tidlig, begge positive, så jeg er faktisk 4 uker på vei! De regner visst fra første mensdag før insemineringen. Lykke til, både Solskya og Mummerikk`en :-)

Skrevet

Gratulerer så masse Britto!! :-)) Så flott! Gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg Mummrik!

Skrevet

Heisann Solskya og Britto!

Helt fantastisk at det klaffet på første forsøk, Britto! Gratulerer så mye og gleder meg til fortsettelsen.

Når det gjelder meg selv, oppsto det en rekke omstendigheter som gjorde at jeg ikke fikk reist nedover denne måneden likevel:o(. Nå føles det fryktelig skuffende å tenke på at jeg kunne ha kommet i gang allerede nå, og i stedet må avvente enda litt til. Noen måneder fra eller til spiller kanskje ikke så stor rolle, men akkurat nå føler jeg at tiden plutselig flyr fort fra meg. Åhh!

Trøster meg med å glede meg på deres vegne, og håper du lykkes på første forsøk du også, Solskya. Venter i spenning...

Skrevet

Hei

Slenger meg på her jeg også. er også singel og prøver IVF med donor. jeg bruker Trianglen fertilitetsklinikk i københavn. Har en del betenkeligheter ift det med å bruke anonym donor. Tenker at jeg tar fra barnet en far, og gruer meg veldig til alle reaksjoner. Men situasjonen er at jeg er i tidlig overgangsalder, og har ikke lang tid på meg, selv om jeg bare er 28. så skal det bli noe, har jeg på en måte bare ett valg.... Godt å høre at det er flere som tenker litt frem og tilbake om dette. Det er jo helt naturlig å ønske seg barn, og når man ser at tiden renner ut, så ville vel de fleste gjort det de kunne. Er kanskje ikke så lett å skjønne for de som ikke har vært i en sånn situasjon , men...

Når det gjelder donor, så har de aldri fortalt meg at jeg kunne velge donor ut fra denne listen (jeg så den først på nettet her om dagen). Kan man virkelig det? Jeg fikk bare spm om hårfarge, høyde og vekt, tror jeg det var. Dårlig at de ikke sier ifra hvis det går an å bruke flere kriterier da... jaja.

Også sier dere at man må ta minst 3 inseminasjoner før man går til IVF? det måtte ikke jeg på Trianglen. Sa jeg ville ha IVF - javel, da skulle jeg få det. ikke noe mer spørsmål. rart.

Jaja, jeg ønsker Solskya og alle andre her masse lykke til. Krysser fingrene for oss alle =)

Skrevet

Heisann!

Mummrik; Så trist at du ikke kom igang denne mnd - håper alt er bra med deg og at du er i rute til neste mnd slik at du kan sette alle kluter til :-)) Forstår veldig godt frustrasjonen ved å gå å vente...

Her ventes det også..på testedag! Og tankene 'sykler' avsted ved alle muligheter :-))

Singel_IVF; Flott at du slenger deg med!! Det er veldig arti å høre om andres erfaringer og følge ferden fram til ønskebarnet! Vedr. det med 3-6 ins før man går på ivf har først å fremst sammenheng med helsetilstand og er muligens også ulik praksis fra klinikk til klinikk. Masse lykke til!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...