Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Singel, 39 og driver 'forberedelser' til første ins i Danmark. Tester, tatt blodprøver..og leser alt jeg kommer over for å stille alle spørsmål som dukker opp. Skrekkblandet fryd liksom :) Har valgt CFC og hatt kontakt med dem. Om noen ønsker å dele erfaringer, tips eller bare si hei - hører jeg veldig gjerne fra dere! :)) Ser det finnes 'tråder' for donor-mødre..men ikke funnet noen for prøvere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Solskya! Er 38 år og i samme situasjon som deg. Har tatt alle prøver og hatt journalsamtale med Stork. Følte at jeg endelig hadde bestemt meg, men nå som jeg egentlig kan reise nedover allerede denne uken, synes jeg det plutselig er fryktelig skremmende. Føler meg veldig ambivalent, samtidig som jeg vet med sikkerhet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke prøver. Er nok "bundet opp" av alle forestillinger og fryktede fordommer som jeg tror kommer, selv om de jeg har fortalt det til så langt er positive og støtter meg. Noen fler som føler/har følt det slik? Trenger noen oppmuntrende ord som kan hjelpe meg å komme over dette....

Skrevet

Hei!

Jeg er 38 år og singel med to små barn.

Jeg har vært på CFC to ganger nå, til inseminasjon. Jeg hadde følelsen av skrekkblandet fryd første tur, spesiellt rett etterpå, da jeg satt på bussen på vei tilbake til flyplassen. "Nå har jeg gjort det!"

Så begynte jeg å smile, var bare så glad! :-)

Nå, etter to turer ned dit, er jeg veldig trygg på at dette var riktig for meg, og at jeg kommer til å reise flere turer om det skulle bli nødvendig. Selve inseminasjonen er gjort på et blunk. Det verste er egentlig de to neste ukene hvor man skal "leve som normalt" og ikke tenke på at kanskje har jeg klart å bli gravid. Vente, vente... :-)

Jeg har også brukt lang tid på å bestemme meg for inseminasjon, det tror jeg alle trenger. Det er jo ikke akkurat en lettvindt måte å få barn på.

Jeg har ikke fått bare positive reaksjoner (det ligger en tråd om dette lenger ned), og det er tungt. Men jeg har derfor fått testet hvor sterkt dette ønsket egentlig er, og vet at dette er det rette.

Alt i alt er jeg veldig glad for å ha kommet igang med denne prosessen, og den litt skremmende følelsen jeg hadde i starten er helt borte nå. :-)

Også er det jo forfriskende med et lite avbrekk fra hverdagen med flyreise til en storby. :-)

Og for å sette det på spissen: Hvem faren er, har strengt tatt bare du, barnet og folkeregisteret noe med! :-)

Lykke til! Dette går fint! :-)

Skrevet

Hei,

Jeg er også singel og har hatt 3 insimineringer og 1 IVF.

Har akkurat hatt de samme følelser som dere beskriver før oppstart. Brukte veldig lang tid for å bestemme meg. Først da jeg kom til Danmark for 1. gang, forsto jeg at dette var helt RIKTIG for meg!

Jeg var helt sikkert på at jeg kom til å angre på hvis jeg ikke prøvde. Det jeg angrer på nå, er at jeg ikke har gjort dette tidligere!

Forestillinger om fordommer hadde jeg også i starten, men på veien nå har jeg bare hatt positive tilbakemelding og støtte :-).

Sikkert også noen som er negativ, men de bry jeg meg ikke om noe mer.

Viktigst for meg nå er å bli gravid. Så tar vi neste skritt, og forholde seg til omverden når jeg er gravid. Det går nok sikkert bra også.

Da er jeg sikkert så glad på mine egne veier at jeg ikke bry meg om hvis noen er negativt om dette med å være singel og reise til Danmark for å bli gravid. Jeg vet at jeg gjerne vil ha et barn, og har mulighet til å ta vare på et barn alene. Akkurat nå er dette den mulighet jeg har. Griper den med begge hender og skal gjøre mitt for å få dette til.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei, hei! Er også singel og driver og forbereder meg til Danmarkstur, har også valgt CFC. Bestilt time hos gyn for å ta blodrøver og røntgen av eggeledere. Pga eksamen/jobbsituasjon må jeg vente til mai før jeg drar nedover. Men tenkte å "gjøre meg klar" nå i februar/mars :o)

Har bestemt meg for å hoppe rett på IVF, har forhørt meg litt med andre om dette, og de anbefaler det.

Hva har dere andre tenkt?

Skrevet

Hei! Singel, 26 og har bestemt meg for ins i Danmark. Valget mitt er relativt ferskt - så jeg bruker litt tid nå i planleggingsfasen før jeg setter i gang. Jeg er veldig fornøyd med valget mitt, og gleder meg til å sette i gang. Men samtidig er det greit å få innhentet den informasjonen man trenger, og bearbeidet de tankene som melder seg. Har bestemt meg for å bruke CFC når jeg kommer så langt :)

(Dersom du er interessert i å se bloggen min finner du link til den på min profilside..)

Skrevet

Så gøy å få så mange flotte tilbakemeldinger!! :-) Jeg har også brukt en tid på å bearbeide tanken - har vært sikker på mitt valg siden før jul, og kjenner at denne styrkes veldig når jeg leser deres historier. Begynner å bli veldig klar nå! :-)

Mummrik - jeg håper virkelig du går for det! Tror virkelig ikke du vil angre. Forstår veldig godt tankene om fordommer og de som alltid 'vet bedre' - men tenker at de ser vi bare forbi..hvis vi møter noen. Det er vårt liv og vi som bestemmer :-) De jeg har informert til nå har vært veldig positive - og det gjør veldig godt.

Jeg tenker å prøve ins. først - håper på at det kan gå i boks. Hvis ikke får jeg hoppe videre til ivf. Det var en av grunnene til at jeg valgte CFC, siden de har mulighet til å hjelpe med begge deler om man skulle trenge det..og at jeg har hørt mye positivt om dem.

Er det noen spes grunn til at du ønsker å gå rett på ivf BergenGto?

Skal definitivt kikke innom bloggen din mindrøm :-)

Holder gjerne kontakt, kos å høre hvordan det går med dere utover. Lykke til!!

Skrevet

BergenGto: Jeg lurer også på hvorfor du vil gå rett på ivf? Hvor gammel er du? Har du snakket med CFC om at du ønsker å gå rett på ivf? Vet at Lindenberg anbefaler 3 inseminasjoner uten hormoner og 3 med hormoner før man går over på ivf. Jeg hadde hatt 3 negative insem og pratet med han om jeg burde gå over på ivf, men han mente jeg burde prøve et par-tre ganger til først. Da jeg hadde prøvd 2 ganger til mente han det var best å gå over til ivf.

Stå på Solskya! Ikke vent lengre, hopp i det! 1. turen er det litt skummelt og kribler litt ekstra i magen, men det går bare godt! Har vært totalt 12 turer i Danmark, og skal nedover igjen rundt neste helg(4. ivf.). (Begynner nesten å føle meg halvt Dansk nå:-) )

Skrevet

Hei Solskya.

Jeg har hatt 5 inseminasjoner hos Stork. Jeg gikk veldig lenge (årevis) og tenkte på denne muligheten, forhørte meg med venner og bekjente om hva de tenkte om denne saken, testet og tok blodprøver og andre prøver, masse styr og masse hindringer hele tiden. Gikk nesten litt lei. Men drømmen om å bli mor fikk meg videre. Første turen til Køben ble en stor miss i og med at eggløsningen aldri kom når den skulle. Så neste gang jeg reiste ned, eggløsningen var målt på forhånd, så føltes alt bare godt. Det var utrolig godt å kunne ringe venninnen min, støtten min, og fortelle etterpå. Det føltes så riktig å prøve å bli gravid, det var dette jeg hadde ventet på. Så jeg var bare glad etter inseminasjonen.

Stå på Solskya. Hvis du vet med deg selv at dette er riktig for deg så blir dette veldig bra :)

Skrevet

Takk for støtte og fine ord. Det er godt å se at det er mange av oss, og at følelsene er en del av prosessen. Jeg har tenkt på dette i nesten to år nå, men følte det overveldende når jeg tok skrittet til å bestille time hos gynekolog og hos Stork. Nå er alle prøver på plass og det er egentlig bare å sette seg på flyet, men tror likevel ikke det blir denne måneden.

Har vært inne på Cryos sine nettsider for å "se på" donorer. Har også fått en donorliste fra Stork, men den fremstår mer anonym enn de hos Cryos. Har dere noen tanker om hvordan velge donor, eller lar dere klinikken ta valget for dere?

Skrevet

Velkommen! :)

Beste rådet jeg kan gi er å ikke dyrke frem altfor mange spørsmål eller les altfor mye. Man blir forvirra, usikker og max stresset av alt det.

Jeg kunne vært foruten så godt som alt det jeg styrte med før første turen...

Når du har tatt den beslutningen du har betyr det at du allerede har tenkt veldig godt igjennom hva dette betyr og innebærer - nå gjenstår det bare å glede deg og å ikke minst kose deg på turer til herlige København ;)

Er skikkelig spent på dine vegne - lykke til! :)

Skrevet

Tuusen takk for alle lykkeønskninger - og de går rett tilbake til alle dere også!! :-) Så inspirerende og flott å lese det dere deler! Veldig kjekkt at dere mer 'erfarne' kan oppmuntre oss nybegynnere :-))

Beundrer deg håpefull38, ønsker virkelig at den neste turen blir 'din' tur!! :-) sender gode tanker!

Mummrik - jeg har ikke undersøkt noe voldsomt vedr. donor. Tenker som så at jeg velger en med mest mulig likt utseende som meg selv - tror ikke jeg legger noe mer energi i det :-) Noen andre som har tanker om dette?

Blir spennende å høre hvordan det går med ivf tingeling71, lykke til!!

Ja Linda'en - første turen blir en kombinert venninne/ins tur :-) slik at jeg får slappet av (tar noen dager i tillegg) og sett meg om i byen. Skal virkelig kose oss!

Et spørsmål - har noen av dere andre prøvd akupunktur i forbindelse med prosessen?

Skrevet

Hei igjen,

Veldig interessant å lese om hvordan dere andre opplever ting, det har roet meg veldig å se at det ikke bare er jeg som har 9 millioner tanker svirrende rundt.

Er snart 32 år nå, men hvem vet hvor lang tid dette kan ta...

BEstemte meg for 2 år sia for å kontakte CFC (da Nordica) Snakket med lege der, tok alle blodprøver og rønrgen av eggledere. Fikk da vite at jeg hadde en polypp på livmorhalsen, som ville hinde egg i å komme fram, operert derfor vekk denne. Har i tillegg ekstremt uregelmessig mens, så er kul umulig å vite når jeg har eggløsning. Har heller ikke gått på noe prevansjon sia 2002 (blir alldeles rar av p-piller, samt har ikke hatt forhold som varte mer enn 3-4 mnd, men ikke blitt gravid...)

Har nå lest at mansom oftest må ta inseminasjoner føren prøver IVF, visste jo ikke dette da jeg skrev her hin dagen.

Skal ha samtale med lege ved CFC i morgen, gleder meg til å få vite mer.

Veldig spennende å følge med på dere andre her, masse lykke til til alle sammen :o)

Solskya: har lest mye postitivt om akupunktur, så jeg vurderer å forsøke det. Alt som kan hjelpe, prøves :)

Skrevet

Hei:

Jeg er 32, singel, og har et barn på 6 år som jeg håper får oppleve søsken

:-)

Skal også til CFC, og er i forberedelsesfasen. Hvis alt går etter planen, reiser jeg ned i februar :-)

Skrevet

Hei igjen :-)

Spennende å høre hva Dr. Lindenberg sier BergenGto, håper samtalen gikk fint og at du får kommet igang når du føler deg klar :)

Jeg har vært i kontakt med en akupunktør her hjemme idag og han mener det absolut kan ha positiv effekt, i forhold til å gjøre kroppen klar til befruktningsprosessen og at egget fester seg. Men at det også kan være litt individuelt i forhold til hvordan almenntilstand er.

Jeg satser også på februar Lysfangeren :-)

Lykke til begge to!!

Skrevet

Hallo!

Snakket med en dame ved CFC i dag(fikk ikke tak i navnet hennes?) Uansett, ho sa vel egentlig det jeg trodde; jeg må ta det opp med min gynekolog. Ho anbefalte å ta hormoner for å stimulere fram eggløsning.

Så da kan jeg ikke gjøre anna enn å vente, noe som er kjedelig. Klarer ikke sove om nettene, tenker bare på dette her. Er så opprømt og spent hehe.

Jaja, smøre seg med tålmodighet :o)

Skal kontakte en akupunktør jeg også, skader uansett ikke.

Lykke til til dere alle!! =)

Skrevet

Hei!

Jeg er singel jente på 32 år. Jeg fant ut av muligheten med donor i danmark allerede i 2007, men det var ikke før i 2010 at jeg torde reise. Dette hadde vel mye med negative forventninger fra foreldre og dels venner, men også fordi jeg trengte å "modnes" på tanken. Jeg var hos CFC tilsammen 4 ganger (ins) i løpet av sommer høst uten at det gav noe resultat. Pga økonomi og helse har jeg nå tatt en lang pause. Det å være singel med eget hus koster masse penger, iallfall når en samtidig vil lage ny etasje på huset for evt barn! Jeg slet også veldig med at hormonprøvene ligger på grensen for normal, men det ser perfekt ut på ul når jeg har eggløsning (hver mnd forresten). I løpet av høsten har jeg også foretatt kontrastrtg. av livmor/eggledere, men alt såg heldigvis bra ut! Pga at jeg alltid har slitt med overvekt tenker jeg at kanskje det kan være en faktor også så jeg holder på å gå ned i vekt nå og er kommet til ca 6 kg, men har 14 igjen før neste tur. Skal til Florida i April så der ryker nok de fleste oppsparte pengene så tenker neste tur blir ut på sommeren igjen. Har utrolig lyst på barn, og hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt 5-6 stk allerede, men verden vil det visst ikke slik jeg vil...

Håper inderlig at 2011 skal bli et fantastisk babyår både for meg selv og alle andre!! :)

Skrevet

Spennende.... kanskje det klaffer samtidig ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann! :-)

Hadde vært gøy å høre hvordan det går med dere!!

Her teller jeg dager til avreise Danmark og CFC..(hvis alt går etter 'plan')utrolig spennende og ganske vanskelig å få tankene til å dreie seg om noe annet. Konsentrasjonen i dagliglivet er vel ikke helt på topp og det er godt å kunne styre sin egen jobbedag litt, selv om samvittigheten stikker en smule når tankene vandrer avsted til stadighet :-))

Har vært til noen behandlinger hos akupunktør her hjemme, og skal også ha i Danmark iforbindelse med ins. Håper det kan være til hjelp!!

Ha en fin helg allesammen :-)

Skrevet

Heisann. Vet ikke om jeg passer helt inn, men jeg er nå singel, og jeg VAR prøver frem til Desember, nå er jeg derimot gravid, i min 11.uke.

Har gått igjennom 3ins og 2 lavstimulerte IVF, klaffet på andre IVF. Jeg har brukt donor også. Er forresten 24år.

Klinikken jeg "hører" til er CFC.

Føler litt at jeg heller ikke passer inn i "donor-mødre" enda, så jeg er litt i mellom to ting her.

Skrevet

Hei Solskya!

Jeg teller også dager til jeg reiser nedover nå. Blir etter planen ca 13 dager til. Her går også konsentrasjonen litt opp og ned, men nå har jeg fått jobbet litt med redselen for negative forestillinger fra omgivelsene. Så langt har alle som vet det vært støttende og positive, så da tenker jeg at det ikke kan være så mange som er negative.

Forrige syklus brukte jeg på å øve meg på EL-testen. Nå vet jeg at jeg skal teste morgen og kveld for å være helt sikker.

Når ca reiser du?

Lykke til og god helg!

Skrevet

Heihei!

Så bra Mummrik!! Virkelig flott at du har jobbet med de tingene som du syns var litt 'skremmende' og nå straks er på tur ned :-)) Dette blir kjempespennende for oss begge! Jeg reiser ned rundt neste helg, EL vil etter planen være over neste helg..om ikke ting slår kollbøtte og endrer seg nå iforbindelse med all spenningen. Er jo litt spesielt denne første gangen, alt er nytt :-) Drar du ned noen dager før, eller tar du turen når smilefjeset dukker opp? Masse,masse lykke til ihvertfall - vi må holde kontakt! :-)

Gratulerer så masse VitaVitale - supert at du deler og setter håp for oss som ennå er prøvere :-) Du er hjerteli velkommen i 'gjengen' vår, har ikke funnet noen andre tråder for single..som jeg husker. Og forhåpentligvis så er noen flere av oss også litt mer enn prøvere snart ;-) Kos deg skikkelig med ukene fremover - det fortjener du etter all jobbingen med å få spiren på plass!!

Hører gjerne fra flere av dere prøvere eller rugere ;-)

Skrevet

Hei Solskya.

Jeg reiser ned så fort smilefjeset dukker opp, og blir der til dagen etter. Forventer et smilefjes rundt 9.-10. februar. Du reiser ned noen dager før? Høres ut som vi er nesten likt ut da....spennende. Masse lykke til - jeg skal tenke på deg. Godt å vite at vi er flere i samme ærend, så lykke til dere andre også. Flere som skal nedover samme uke kanskje?

Skrevet

Hei igjen Mummrik :)

Ja, jeg tar med en venninne og reiser ned lørdag allerede - skal prøve å få roet kroppen litt og bare kose oss noen dager. Vi vil nok være ganske så likt ja..krysser alt av fingre og tær :-)) Sender masse gode tanker til deg også..og til alle de andre prøverne!!

Gleder meg til å høre hvordan det går ;-)

Skrevet

Hei! Jeg har vært igjennom akkurat det samme! Da det nærmet seg avreise til Danmark ble ting veldig nære og jeg ble usikker. Skrekkblandet fryd er veldig beskrivende!! Jeg prøvde å tenke positivt og at det er dette jeg vil. Skal jeg få barn før det blir for sent, må jeg bare gi gass!! Nå ble omstendigheten slik at når jeg var klar første gangen, kom el så sent at de ville jeg skulle vente en måned. Neste gang, på kvelden på juleaften, var el positiv, men da hadde jeg ikke tatt testen om morgenen så da var det usikkert om jeg var for sent ute. Dermed ble første turen nå i slutten av januar. Har vært på Stork, og er utrolig fornøyd med hele prosessen, både før jeg dro ned med alle gode samtaler og råd og ikke minst selve inseminasjonen der nede. Flott damer som gjorde det til en kjempefin (men veldig rar :-) opplevelse! Skulle egentlig vente til i morgen med graviditetstest, men ble litt utålmodg i kveld....Og det ser ut som jeg er gravid på første forsøk!!!! Så da spørs det om jeg får sove i kveld!! Ønsker deg masse lykke til :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...