Gå til innhold

Hvilken bilstol anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini begynner å bli for stor for babysetet sitt og vi lurer på om vi skal la ham overta besafe'en til storesøster.

Spørsmålet er da: hvilket sete anbefaler dere til en på 2,5 år (ca 13kg) Vil jo gjerne at hun skal kunne ha det en stund...er hun for liten til beltesete? Vi har akkurat snudd henne fremover fordi det ble for trangt for beina henner bakovervendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho må vere over 15 kg for å kunne sitte trygt (og lovlig) i beltestol. Vi er fornøgde med Akta Graco Cosmic (bakovervendt), besteforeldra her har ein Britax two-way elite som og fungerar veldig greitt. Enkelt sete å montere (begge vegar), kan brukast til 25 kg om eg hugsar riktig.

Skrevet

Her har vi Britax Mult-tech til jenta vår som er 2,5år og 13kg nå.

Det går opp til 25kg. Sitter enda bakovervendt og snur henne når hun er 4år forhåpentligvis. Vil ha henne lengst mulig bakovervendt siden det er det de anbefaler:) Sete er bakovervendt og fremovervendt.

Men tror en må være 15kg for og snu sete fremovervendt for den beste sikkerheten. ?!

Skrevet

Vi har en Britax Muliti Tech i bilen vår, og en Be Safe Izi Combi x3 (??) ho besteforeldrene. Begge kan brukes både fremover og bakover opp til 25 kg - mener jeg, Veldig fornøyd med begge, men skulle jeg kjøpt bare et av de tror jeg det ville blitt Be Safe - hun sitter litt høyere i den - og den er lettere å montere i bilen, synes vi da ;-)

Skrevet

Britax Hiway, eller den nye til Graco. Kun bakovervendt, fordi sikkerheten kommer først.

Skrevet

Britax two-way, tar liten plass og kan monteres bakovervendt, men også brukes som beltestol når det blir aktuelt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...